Accidente aviatice Aviaţie

Suhoi Superjet 100 prabusit in Indonezia

Sukhoi Superjet 100

Un avion de tipul Suhoi Superjet 100, aparţinând Rusiei, a dispărut astăzi de pe ecranele radarelor în timpul unei demonstraţii în Jakarta, Indonezia, ca partea a unui tur a şase ţări din Asia.

La bord se aflau patruzeci şi patru de pasageri, dintre care opt cetăţeni ruşi şi 36 străini.

Conform informaţiilor disponibile la acest moment, controlul spaţiului aerian din Indonezia a anunţat că pilotul a solicitat permisiunea de a coborâ de la altitudinea de 3000 la 1800 metri, în timp ce avionul se afla în vecinătatea unui munte de 1900 metri înălţime.

În prezent se desfăşoară căutări pentru găsirea avionului care nu s-a întors la aeroport până la timpul limită calculat pentru cantitatea de combustibil de la bord.

Sursa: Journal of Russian

32 Comments

  • Ruscanii sa se roage ca avionul sa se fi izbit de munte iar pilotul sa fi baut o cisterna de vodka(cauze atenuante,trebuie sa fi avut sisteme de evitare ciocnirilor).

    Altfel au rupto in fericire,proiectul asta trebuie sa reprezinte punctul de repornire al industriei aeronautice civile ruse.

    Si cum speranta a cazut cu 40 de potentiali cumparatori inauntru..nasol moment.

    Totusi Indonezia stiu ca se afla cam pe ultimele locuri in lume la capitolul siguranta in transporturile aeriene,poate pica vina pe indonezieni.

  • Tragic! Dumnezeu, Allah sau Iahve sa aiba grija de cei care au murit!
    Sper ca accidentul acesta sa nu afecteze Suhoi-ul si industria aero rusa, nu merita asa ceva! E vorba de ceva care se intampla si la case mai mari (vezi cazul Airbus A320 prabusit in 1988 in cadrul unui airshow din Alsacia, Franta)!

  • Mie nici nu-mi vine sa cred, mai ales ca avionul asta era considerat perla industriei aviatice ruse .
    E clar ca aici si-a bagat saiba concurenta ca sa saboteze proiectul .

    • Sezi bre fain, ca si italienii sunt bagati in program. Sa nu mai impungem cu deshtele; mai bine sa asteptam ceva rapoarte concrete ale autoritatilor…

  • Acel avuion a zburat pe la toate mitingurile aviatice si a avut nenunamrate tete de zbor, inclusiv pe deasupra Kremlinului cu putin dedesubt si sa purtat impecabil.
    Sunt suta la suta sigur ca e o mana criminala la mijloc.

    • da da, au venit niste pitici americani si au sabotat avionul ruses.. Rusii sa faca vodca si tancuri ca la alea se pricep cel mai bine. La chestii high tech sa ii lase pe cei din vest sa exceleze

      • Nu am nimic cu tine prietene, dar de unde ai mai rasarit si tu?
        De la atata Mac’ ti s-au umplut creierii de toxine.
        Cu scuzele de rigoare pentru Resboiu, dar astfel de maimutareli te scoate din pepeni.

          • Fotbal? Bleah.
            Rugby …. Uraaaa.

            Apropo … cine a castigat pe minunatia aia de beton din bucuresti mancatoare de bani inutili? Parca National arena se numeste!

            • Kala, cica ca e chiar misto National Arena. Am cativa prieteni care au fost acolo si au ramas placut impresionati. Eu nu am ajuns inca, dar sunt patit… am lucrat vreo doi ani pe langa Dinamo, pe langa velodrom, si nu am reusit sa ma duc la vreun meci.

              Rugby-ul insa, este altceva. Sa-l auzi pe Alex Neagu ce povesteste de la antrenamente!! 🙂

        • Ca de la patriot roman la patriot roman asa ca sa intelegi, “mucles cu natia romana” nu te scoate din minti?

  • Autoritatile indoneze initial nu au exclus o capturare a aparatului.., Eu cred ca pur si simplu s-a lovit in munte, chestii din astea se intimpla in aviatie regulat.,problema pentru rusi e cazatura a avut loc intr-un moment foarte nepotrivit pentru industria aviatica rusa..

    • apropos., gazeta “Izvestia” zice de dimineata ca s-au gasit ramasitele la poalele muntelui cu vina.. si mai zice ca prin acest incident se pune sub intrebare promovarea noilor avioane rusesti si dezvoltarea ambitioasa a industriei aviatice ruse.. ( Oare asa companii ca Boeing sau Airbus au oameni care s-ar ocupa cu sabotaj.. :),cam foarte potrivit moment,plus oamenii potriviti la bord.. )

  • Poza de pe Mount Salak unde a cazut
    https://twitter.com/#!/lystseva/status/200437506372665344/photo/1/large

    stanca e aproape verticala – sper sa gaseasca cutiile negre sa vada ce s-a intamplat cu adevarat
    Pacat de suhoi, a picat accidentul asta in cel mai prost moment cu putinta pentru ei

    Rusii abereaza ca de obicei cu sabotaje – aiurea, la clasa asta de 100 de pax singura concurenta adevarata a superjetului e un Embraer brazilian,
    Eroare umana clar zic io ca nepriceputul, pilot care habar nu avea pe unde zboara si controlor de la sol indonezian care nu trebuia sa ii dea voie sa coboare atata de jos

    Pilotii rusi (si citindu-l pe Poetu’ cu ale lui Povesti de Aerodrom, cred ca si pilotii nostri de MiG) au hiba asta indusa de tineri de la scoala militara, cu ghidajul de la sol, se incred in ce le zice “controlorul de zbor” mai degraba decat in instrumentele proprii, indonezianul de la sol trebuia sa ii fi spus tine altitudinea boule ca e muntele acolo
    Dumnezeu sa ii odihneasca pe cei cazuti, sper sa gaseasca cutiile si inregistratoarele sa poata fi recuperate
    Oribil moment pentru sukhoi

    • Aleksandr Iablonţev, acesta a fost pilotul care pilota avionul.
      E unul din ei mai buni, sa fim seriosi … dupa atata experienta in aviatie sa nu observi niste zone de relief … garantat ceva e puterd la mijloc.
      Putin nu participa la G8 ci merge direct acolo.
      Sa vezi de acum nervi intinsi la maxim.

      • Careva zicea cand a cazut dubla de la Campia Turzii cu Kiru, ca in aviatie mor doar asii si tampitzii
        Primii (cazul lui Kiru si probabil si pilotul de fabrica al sukhoi) incercand sa faca nefacute, cea de-a doua categorie asa pur si simplu

        Ca pilotul era “de fabrica” – poate jdemiile lui de ore le facuse pe su24 27 sau mai stiu eu ce “fabrica” sukhoi, asta e primul lor avion civil (fara cele de acrobatie) – au mai picat la rusi din cauza de erori simple piloti cu 12000 de ore in total si doar 100 de ore pe avionul cu care a picat – cum a fost cu yak-ul hocheistilor

        O sa faca ping pong cu acuzatiile, rusia cu indonezia, rusii o sa zica “cel de la sol nu trebuia sa aprobe”, si indonezienii ca “pilotul rus nu trebuia sa ceara” sa coboare acolo
        Daca va uitati pe pprne.org – sunt unii chiar la obiect si documentati

        Nu le-a sabotat nimeni avionul
        O sa aflam cauzele adevarate sper

        • Tu chiar crezi ce spui? Crezi ca iti arde de jaoca facand Cobra cand ai 50 de oameni cu tine.
          Nu te inteleg, dar ceea ce spui tu sunt copilarii.
          Cea mai des problema cu care se confrunta rusii in aviatie e ca toata avionica lor sta in conceptie de limba Ruseasca si toti o folosesc pe cea engleza, cele doua tehnici nu prea se pupa, si mai ales cand mergi la tontul de la tara din indonezia si ii ceri date de care el nu a auzit din cauza ca ei zboara cu zlin sau cessna de 2 locuri, tantalaul ala o fin intels ca vor sa arunce gaini din avion pentru populatie.
          Se vede clar ca impactul e la varful muntelui.
          In toata istoria acestui avion, mica dar de ceva ani s-a perindat peste tot si nu a avut nici cea mai mica problema plus ca a zburat in diferite conditii si la diferite altitudini.
          Se duce Putin acolo, vedem atunci.
          Si tot nu poti sa spui nimic de aviatia rusa, pentru ca ei produc avioane civile o data cu Occidentul asta viermanos.

          • da, Tatucul Putin le stie pe toate si de aia se duce

            Nu trimit echivalentul NTSB-ului rusesc mai bine? niste “profi”, nu niste politruci, daca intr-adevar vor sa afle cine a fost de vina ?

            • Traim in 2012, atata tehnica … avionul nu a avut nici cel mai mic incident de la crearea sa, a fost chinuit prin toate testele si tot impecabil a zburat.
              Nu vad un pilot cu cariera sa faca greseli copilaresti … la cea mai mica abatere pe acest avion sigur era schimbat direct din rusia.
              Eu vad ca o amenintare directa la industria occidentala si sigur ceva e putred.
              Avionul era perfect, chiar daca nu din aceeasi clasa, dar dadea clasa lui 787 dreamliner.
              Astept sa stiu exact ce sa intamplat pentru ca totul e putred.

              • Poate ca la mansa erau copii pilotului :)))))

                Cum sa intamplat cu Airbus-ul A310 al Aeroflot picat in Siberia.

                Bre avionu asta estee un joint venture intre Rusi,Italieni si si Francezi(@ Iulian :)))))) ),numai lume buna 😀 .

                • pe bune ca poate fi o cauza super-stupida de asta

                  avionul usor doar cu 50 de suflete, toti boshi de la sukhoi sau companii locale, fara bagaje, putin carburant, cu sampanie si caviar si insotzitoare cu ochi mov ca in pozele de la kala

                  si marele pilot sovietic care 5000 de ore zburate a stiut ca are raport supraunitar si cand trage tare de mansa se duce avionul vertical ca racheta
                  combinatie devastatoare
                  or fi cerut sa dea ture sa vada cu paharul de sampanie in mana de aproape craterul de la vulcan, uitand ca nu are pantalonii de suprasarcina pe el si ca superjetul nu e 27-le
                  Sa vedem acuma inregistrarile de la bord, sper sa le gaseasca

              • “C-am” asa 🙂
                Aveti perfecta dreptate, rusii incep sa trimita pe cine trebuie la locul accidentului

                Adica au inceput cu 2 elicoptere de cautare BK 117 (facute de monstruoasa coalitzie pe care au batut-o mar in al doilea razbel, nemtzi si japonezi)

                Indonezienii au Pume ca si noi, inca nu au reusit sa coboare pe cineva din ele pe coarda (pana unde ? ca panta stancii care o arata e 80% , n-am inteles deocamdata unde vor sa coboare din elicopter sau unde vor sa urce cei de la sol)

                BK117 trimis la cautare in munti – ar trebui sa caste si ai nostri ochii, mai trebuie si elicoptere mici cateodata nu doar MI17 sa duca andreea marin apa plata cu ele la inundatii

  • Din ce stiu eu (de la Salonul aviatic Le Bourget 2011) rusii au 51% din avion. Restul sunt americani italieni etc. etc.

    Deci s-au sabotat si pe ei, asa.. putin daca e cazul.

    Eu cred ca daca e sabotaj, iese cu scandal..mare scandal.
    Daca e eroare de pilot – nasol.
    Daca e problema tehnica a componentelor terte, vor fi exclusi din proiect.

    Sa vedem concluziile (date publicitatii). Asta peste 2-3 ani.

  • Si inca o chesti plafonul de zbor la avioane se calculeaza de la inaltimea reliefului, asta in afara oraselor, iar a reliefului se calculeaza de la nivelul marii. S-o fi creat aci vreo incurcatura si a facut minunatia buf. Pacat de invitate. Oricum la 1.4 mld parai cat a costat programul e bine, poate a rams serdiukov fara buget pentru iskander la Tiraspol.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: