F-4 Phantom II TuAF

Ministrul sirian al Informaţiilor a declarat ieri postului de radio A Haber din Turcia că personalul sirian care opera sistemul anti-aerian ar fi confundat avionul RF-4E aparţinând Forţelor Aeriene ale Turciei cu un Phantom israelian… chiar dacă Forţele Aeriene Israeliene au scos din serviciu acest tip de avion încă din anul 2004.

“Turkish planes and Israeli planes look alike […] If an Israeli plane enters Syria, it is welcomed by fire. [The Turkish plane] might have been believed to be an Israeli plane; we did not want to take down a Turkish plane,”

Cu toate acestea, conform informaţiilor publicate de către autorităţile Turciei, informaţii bazate pe comunicaţiile radio interceptate, avionul a fost în mod sigur identificat ca fiind turcesc înainte de a fi doborât (în afara spaţiului aerian al Siriei, conform versiunii înfăţişate  de Ankara).

În timp ce Turcia şi Siria nu se înteleg în ceea ce priveşte reconstituirea incidentului soldat cu doborârea avionului de recunoaştere aparţinând Forţelor Aeriene ale Turciei, Siria a comunicat că aparatul de zbor care cel mai probabil îndeplinea o misiune de testare a apărării antiaeriene siriene profitând de ordinul care oprise de la zbor aviaţia Siriei, a fost un accident cauzat de “automatismul în ripostă” a ofiţerului care comanda unitatea anti-aeriană din apropiere de Lattakia.

Mai mult, avionul Phantom II s-ar părea că a fost doborât de către un tun anti-aerian achiziţionat din Iran, al cărui amplasament nu era cunoscut de către echipajul turc.

Conform Ynet News, Damascul a cumpărat noul sistem în urmă cu doi ani. Tunul poate fi montat pe vehicule blindate şi poate angaja ţinte care evoluează la altitudini foarte joase.

Sursa: The Aviationist