Graficul de livrari si plati propus Braziliei

Zilele trecute, Eddy de la Motte, reprezentant al Saab a facut o vizită în Brazilia cu scopul de a prezenta (pentru a câta oară?) propunerea suedeză pentru FX2, programul de dotare a Fortelor Aeriene Braziliene cu un nou avion multirol. Gripen NG (Gripen E/F) concurează în această competiție cu Rafale al francezilor de la Dassault și SuperBug-ul americanilor de la Boeing.

Pe lângă informații la zi referitoare la evoluția contractului cu Elveția, în prezentarea lui de la Motte s-a evidențiat graficul de livrări și plăți propus de suedezi.

Astfel, în cazul în care brazilienii vor desemna drept câștigător al FX2 multirolul suedez, durata totală a ” afacerii” va fi de 22 ani. Livrările celor 36 de exemplare s-a întinde pe parcursul a   șapte ani, urmând ca prima tranșă de plată să fie achitată dupa livrarea ultimului exemplar. Graficul de plăți s-ar întinde pe încă 15 ani.

Deci…perioadă de grație până la prima plată – 7 ani. O fi bine?

Legat de offset, 40 procente din efortul de dezvoltare și până la 80% din fabricația structurii Gripen E/F braziliene (in situația în care suedezii vor câștiga competiția) vor fi executate local, SAAB urmând să pună la punct o linie de montaj final în Brazilia. Mai mult decât atât, Brazilia va fi unic fabricant pentru anumite subansamble ale celulei, având astfel asigurată o pondere din orice viitoare comandă Gripen NG. Brazilienii vor avea mână liberă pentru orice viitoare modernizare a avioanelor proprii, urmând să aibă acces inclusiv la codurile sursă.

Valoarea totală a offsetului ar putea ajunge la 175% din valoarea contractului (preconizat să coste contribuabilul brazilian 4 miliarde $).

Text și foto via:
Poder Aereo

– Marius Constantin –