Bantuind pe net am dat peste un filmulete: testari pe bancul de probe si la sol, pe un avion Su-27, ale unui motor. Motorul ar putea fi deci numa’ AL-31F al celor de la Saturn/Lyulka (mai nou Saliut). Treaba e ca agregatul prezinta semne clare de tractiune vectorizata. Deci nu poate fi vorba decat de un AL-31FM1 (Seria 42). Ce are in plus juncarica asta?
Pai…destul de multe:
- Compresor de joasa presiune reproiectat, cu trei procente mai mare decat la varianta clasica, ceea ce duce la un debit de aer mai mare si in consecinta la o putere mai mare (13500 kgf, fata de 12300 kgf la varianta clasica).
- Noi materiale folosite la fabricatia paletelor compresorului si ale turbinei (avand ca si consecinta prelungirea duratei de viata a motorului)
- FADEC (sistem de gestiune complet digital) – in locul celui analogic
- Si cireasa de pe tort (sau bomboana pe fiertura de arpacas – dupa preferinta fiecaruia) sistem de tractiune vectorizata (oferit optional)
Motorul este interschimbabil si poate fi montat pe oricare dintre avioanele familiei Su-27 (Su-30, Su-27SM, Su-33, Su-34) fara modificari ale celulei.
Deci,
Etă filmuleţ:
– Marius Constantin –
Pana la urma avionul asta face furori numai cand auzi de el, peste tot pe unde citesc despre Suchoy apar foarte multi comentatori care se declara fani.
Sincer, la F-22 nu am vazut atatia fani.
Oare e e atat de frumos incat de la prima vedere nu-ti vine sa-ti mai iei ochii de la el?
Eu recunosc ca da, e atat de frumos ca merita titlul de miss world.
Nu va mai dura mult si va iesi din el VSTOL, cu siguranta.
Si merita vazut si cum ne oftica polonezii pe noi (nu ma refer la crenvustii polonezi :)) )
youtube.com/watch?v=15lrGI3DT8w&NR=1&feature=endscreen
De obicei lumea tine cu cel slab.
Trebuie sa recunosc. Si mie imi place tare jucaria de mai sus.