Bantuind pe net am dat peste un filmulete: testari pe bancul de probe si la sol, pe un avion Su-27, ale unui motor. Motorul ar putea fi deci numa’ AL-31F al celor de la Saturn/Lyulka (mai nou Saliut). Treaba e ca agregatul prezinta semne clare de tractiune vectorizata. Deci nu poate fi vorba decat de un AL-31FM1 (Seria 42). Ce are in plus juncarica asta?

Pai…destul de multe:

  • Compresor de joasa presiune reproiectat, cu trei procente mai mare decat la varianta clasica, ceea ce duce la un debit de aer mai mare si in consecinta la o putere mai mare (13500 kgf, fata de 12300 kgf la varianta clasica).
  • Noi materiale folosite la fabricatia paletelor compresorului si ale turbinei (avand ca si consecinta prelungirea duratei de viata a motorului)
  • FADEC (sistem de gestiune complet digital) – in locul celui analogic
  • Si cireasa de pe tort (sau bomboana pe fiertura de arpacas – dupa preferinta fiecaruia) sistem de tractiune vectorizata (oferit optional)

Motorul este interschimbabil si poate fi montat pe oricare dintre avioanele familiei Su-27 (Su-30, Su-27SM, Su-33, Su-34) fara modificari ale celulei.

Deci,

Etă filmuleţ:

– Marius Constantin –