Aviaţie

Kuweit cumpara Eurofighter Typhoon. Moft sau altceva?

Kuweit a scăpat de Irak pentru o lungă perioadă de timp. Pentru propriile nevoi, puteau înlocui avioanele Hornet cu Super Hornet. Dacă ar fi fost mai săraci, mişcarea asta ar fi avut o logică.

Sau, dacă ar fi fost în locul nostru pe hartă.

Eurofighter Typhoon BIAS 2015

Eurofighter Typhoon BIAS 2015

Multirolul Typhoon, pe care îl văd mai înclinat către superioritate aeriană chiar şi acum – comparativ cu alte avioane multirol – este bun pe la ei numai să sperie Iranul. Chiar şi aşa, avioanele Typhoon kuweitiene nu vor speria pe nimeni în vreo mişcare geopolitică solo decisă în Kuwait City.

Mai în clar, avem două prognoze. În prima şi cea mai probabilă, avioanele kuweitienilor vor avea parte de acţiune în cadrul unei alianţe împotriva insurgenţilor. În cea de-a doua, de va fi vreodată, se va lăsa tot cu alianţă: împotriva Iranului.

În concluzie, puţinele avioane kuweitiene ar fi prins bine să fie orientate mai spre atac la sol.

Douăzeci şi opt de Eurofighter Typhoon ar fi prins bine unei ţări sărace aşa cum este România şi aşa cum îi sunt vecinii, unde F-16 oricare ar fi varianta… nu-i de ajuns împotriva unui potenţial inamic care dispune de o forţă aeriană puternică şi în plină modernizare.

Dincolo de discuţiile de pe marginea terenului de joc, Kuweitul a semnat cu Italia. A fost vorba de un acord între guvernele celor două ţări, urmând ca italienii (prin Finmeccanica) să livreze douăzeci şi opt de avioane Eurofighter Typhoon noi, între care şase duble.

Contractul semnat de Finmeccanica (concern care va fi redenumit Leonardo) include logistică, suport operaţional şi antrenamentul echipajelor şi al personalului de la sol, parte a contractului care se va desfăşura în cooperare cu Forţele Aeriene Italiene.

Contractul mai cuprinde şi modernizarea infrastructurii de la sol în Kuweit, modernizare destinată operării noului tip de avion.

Avioanele care vor fi contruite pentru Kuweit vor fi în cea mai avansată configuraţie şi vor fi echipate cu noul E-Scan Radar, Captor-E. Radarul este dezvoltat de către concernul european EuroRADAR condus de către Finmeccanica.

Mauro Moretti, CEO şi General Manager al Finmeccanica a declarat:

“This is Finmeccanica’s largest ever commercial achievment.”

Semnarea contractului va avea un impact benefic nu numai pentru Finmeccanica, dar şi pentru alte firme italiene şi, desigur, partenerii programului Eurofighter.

Moft? Sau notă de plată? Să nu uităm cotribuţia ţărilor partenere în programul Eurofighter la eliberarea Kuweitului de sub ocupaţia irakiană…

Sursa: Finmeccanica

 

Iulian Iamandi

8 Comments

  • Kuweitul, in caz de scandal cu Iranul, ar opera in tandem cu Typhoon-urile Arabiei Saudite. Probabil asta a contat mult in alegerea lor..

    • Foarte posibil inclusiv din motive de mentenanta care poate fi suportata impreuna de cele doua tari la care ulterior se pot alatura si alte tari din zona care se vor dota cu Eurofighter.

  • Americanii au tot amanat vanzarea de Super Hornet catre Kuweit.Pur si simplu,arabii s-au saturat sa se roage si sa astepte pe banii lor

  • Un fost pilot de vanatoare din aviatia noastra militara, trecut in rezerva cu gradul de general a afirmat ca Romania are nevoie in primul rand de un aparat dedicat superioritatii aeriene.
    Practic in situatia noastra am avea nevoie de un vanator pur sange de ultima generatie ca sa putem contracara cat de cat superioritatea aeriana a Rusiei, singurul nostru ipotetic inamic.
    Fiind in vecinatatea Iranului, inclusiv datorita numarului mic de avioane detinute, kuweitienii s-au orientat spre un vanator dedicat, asa cum ar trebui sa o facem si noi daca ne-ar permite pusculita un asemenea avion.

  • Chestia este ca nu am auzit niciunde sa scoata actaualele F/A 18 din uz, cel putin nu in viitoarul apropiat.
    Deci au avioane dedicate atacului la sol sau avioane multirol care sa duca greul atacurilor la sol in F/A 18-le actuale.
    Apoi USA nu vinde in Mid East niciun F 35 si Super Hornet-ul cu tot respectul se poate lua cu greu “de par” WVR cu avioane mult mai moderne la capitolul airframe. Sa nu uitam ca F 16 are 9+G pe cand F 18 Super Hornet-ul are 7.6 G limitarea datorita hardware-lui specific operarii pe portavioane.
    Practic Rafale si Typhoon reprezinta un salt de jumatate de generatie in comparatie cu Super Hornet.
    Pe hartie arata bine Typhoon-ul si avand in vedere asteptatul contract al Iranului pentru Su 30 este cea mai logica decizie.
    Intre timp atat Iranul devine mai amenintator cat si Irak-ul cu ale lui F 16 si FA 50-uri deci oarecum logic Kuveitul trebuie sa se orienteze pe ceva mai potent la capitolul aer-aer.
    Astea sunt calculele hartiei insa fiindca intr-un ipotetic conflict la cum performeaza Arabia Saudita prin Yemen sunt in stare sa anticipez ca daca intre timp nu se intampla un salt in pregatirea si calitatea militarilor Iranul ii va da repede peste cap chiar si cu avioanele pe care le are acum din cauza tacticilor slabe si a sistemului de ducere a luptei.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: