Kuweit a scăpat de Irak pentru o lungă perioadă de timp. Pentru propriile nevoi, puteau înlocui avioanele Hornet cu Super Hornet. Dacă ar fi fost mai săraci, mişcarea asta ar fi avut o logică.

Sau, dacă ar fi fost în locul nostru pe hartă.

Eurofighter Typhoon BIAS 2015

Eurofighter Typhoon BIAS 2015

Multirolul Typhoon, pe care îl văd mai înclinat către superioritate aeriană chiar şi acum – comparativ cu alte avioane multirol – este bun pe la ei numai să sperie Iranul. Chiar şi aşa, avioanele Typhoon kuweitiene nu vor speria pe nimeni în vreo mişcare geopolitică solo decisă în Kuwait City.

Mai în clar, avem două prognoze. În prima şi cea mai probabilă, avioanele kuweitienilor vor avea parte de acţiune în cadrul unei alianţe împotriva insurgenţilor. În cea de-a doua, de va fi vreodată, se va lăsa tot cu alianţă: împotriva Iranului.

În concluzie, puţinele avioane kuweitiene ar fi prins bine să fie orientate mai spre atac la sol.

Douăzeci şi opt de Eurofighter Typhoon ar fi prins bine unei ţări sărace aşa cum este România şi aşa cum îi sunt vecinii, unde F-16 oricare ar fi varianta… nu-i de ajuns împotriva unui potenţial inamic care dispune de o forţă aeriană puternică şi în plină modernizare.

Dincolo de discuţiile de pe marginea terenului de joc, Kuweitul a semnat cu Italia. A fost vorba de un acord între guvernele celor două ţări, urmând ca italienii (prin Finmeccanica) să livreze douăzeci şi opt de avioane Eurofighter Typhoon noi, între care şase duble.

Contractul semnat de Finmeccanica (concern care va fi redenumit Leonardo) include logistică, suport operaţional şi antrenamentul echipajelor şi al personalului de la sol, parte a contractului care se va desfăşura în cooperare cu Forţele Aeriene Italiene.

Contractul mai cuprinde şi modernizarea infrastructurii de la sol în Kuweit, modernizare destinată operării noului tip de avion.

Avioanele care vor fi contruite pentru Kuweit vor fi în cea mai avansată configuraţie şi vor fi echipate cu noul E-Scan Radar, Captor-E. Radarul este dezvoltat de către concernul european EuroRADAR condus de către Finmeccanica.

Mauro Moretti, CEO şi General Manager al Finmeccanica a declarat:

“This is Finmeccanica’s largest ever commercial achievment.”

Semnarea contractului va avea un impact benefic nu numai pentru Finmeccanica, dar şi pentru alte firme italiene şi, desigur, partenerii programului Eurofighter.

Moft? Sau notă de plată? Să nu uităm cotribuţia ţărilor partenere în programul Eurofighter la eliberarea Kuweitului de sub ocupaţia irakiană…

Sursa: Finmeccanica

 

Iulian Iamandi