Ce tare! O companie are mai multe avioane de luptă decât mare parte din hartă.
Vestea, scurtă, spune că luna trecută compania americană Airborne Tactical Advantage Company (ATAC) a achiziționat 63 de avioane de luptă Mirage F1 franțuzești pentru 21 de milioane de euro.
Și, veste continuă cu finalul: între 30 și 45 de avioane vor fi recondiționate pentru a zbura în rol de adversari împotriva avioanelor militare ale SUA.
Râmând pe Internet, am găsit diverse. În primul rând, un detaliu “timpic”, uitat: avioanele Mirage F1 au fost retrase din ordinea de bătaie a Franței acum trei ani.
Apoi, am dat peste alte detalii nefolositoare acum. Avioanele sunt CT și CR, plus bilocuri B.
Interesant este că avioanele nu vor fi trimise direct în SUA, ci vor ajunge mai întâi în Belgia unde le vor meșteri cei de la SABCA.
O versiune de info aruncă o altă posibilitate în joc, pe lângă cea de folosire a avioanelor Mirage F1 în DACT: o parte ar putea fi transformate în ținte aeriene, după modelul QF-16.
Compania americană ATAC dispune deja de o flotă cu avioane de luptă și antrenament avansat, formată dn Aero L-39ZA, Hawker Hunter F Mk-58 și IAI Kfir C2/C7.
Americanii speră ca primul Mirage F1 să fie operațional în prima jumătate a anului 2018.
Iulian Iamandi
Niste trocrtete. Un fel de MIG 21.
Cred ca glumesti…..Mirage F1 este superior MIG 21 si era cat pe ce sa devina avionul NATO in dauna F 16 A/B……la partea de incarcatura pentru aer-sol nu mai comentez……Practic daca LanceR-izezi un astfel de avion aproape ca obtii F 16 MLU.
In acest moment e un partz de avion ca si MiG 21. Comparatia cu F 16 nu isi are rostul, e… haioasa.
Ia uita-te cat este sau a fost Mirage F1 de versatil si apoi rasfoieste si vezi daca nu au fost discutii ca F1 sa fie viitorul avion NATO….
1 Cuvant cheie “a fost” versatil. 2 Parerea ta, nu si a mea. 3 Nu a ajuns sa fie “viitorul avion NATO”. 4 Eu am vorbit despre ce e acum. 5 Nu e nevoie de 2 “nickuri” sa incerci sa ma convingi, nu poti nici cu 10.
Pawlyk – nu incerc sa te conving si nici nu am supus ca vai doamne uite ce sansa mare am pierdut, Mirage F 1 se retrage din NATO, cam toate tarile l-au scos din inzestrare, la fel si MIG 21 se cam pregateste de retragerea din NATO.
MIG 21 e al nostru, suntem mandri de el, l-am adotat dar tind sa cred ca Mirage F1 este mult superior la partea de aer-sol fata de MIG 21 chiar si LanceR-izat.
Asta face din Mirage F1 un avion mai versatil si inca capabil pentru anumite parti ale globului acolo unde cantitatea primeaza.
Nu am spus ca uite, gata RoAF-ul ar trebui sa il adopte indata si sa il operationalizeze.
Pentru comania ATAC acest avion e un mare plus si sunt sigur ca exercitiile e care USAF-ul le va face contra lor vr fi cat se poate de realiste, acest lucru se face de foarte mult timp in USA, tocmai acest concept de a-ti antrena pilotii a stat la baza fondarii Top Gun.
De acord in unele privinte. Ca s-o scurtam e clar ca in dotarea unei tari cu un minim de “pretentie”, atat MiG 21 cat Miragw F1 nu mai au ce cauta. Au fost, ambele si-au facut treaba, dar nu mai pot duce la ora actuala. E timpul sa-si pape pensia. 😀
Compania ATAC are o flota mai mare decat RoAF…..si probabil si zboara mai multe ore de zbor….ciudata lume traim…..
In aceeasi lume Mariuse. Si cand englejii s-au rasboit prin Africa, era cam tot asa. Adica o companie/batalion britanica avea mai multe pusti decat toata armata Zulu.