Categories: Aviaţie

B-2 Spirit pus la rece

B-2 la Red Flag, Februarie 2012

Zilele trecute, Northrop Grumman a anuntat incheierea cu succes au unei iesiri cu durata de 18 ore si jumatate executata de unul dintre bombardierele greu detectabile B-2 Spirit. A fost primul zbor executat de un B-2 deasupra Polului Nord si a facut parte din programul de testare a sistemului modernizat de managementul zborului comandat de USAF.

De asemenea sistemul de calcul modernizat pentru aceasta aeronava, esential pentru viitoarele modernizari ale B-2 este gata pentru LRIP (low-rate initial production – productie initiala cu cadenta redusa).

Verificarea Extremely High Frequency (EHF) Increment 1, a demonstrat ca programul de modernizare a sistemelor de calcul de la bordul B-2 satisface toate cerintele impuse de beneficiar, USAF. Zborul de testare a inclus si realimentari in aer pe drumul spre , respectiv dinspre Polul Nord si Baza Aeriana Edwards din California.

B-2 ramane singurul mijloc de penetrare a unui spatiu aerian puternic protejat, care poate ajunge la distante mari (pana la 16000 km cu o realimentare in zbor) transportand o incarcatura suficent de mare (pana la 80 bombe de 227 kg, ghidate GPS).

 

Sursa:
Spacewar

Foto: Chris Wood

 

Marius Constantin

View Comments

  • Si cand te gandesti ca airframe-ul a fost construit de nemti prin 1944 e spectaculos...Adevarul e ca si design este unul dintre cele mai frumoase avioane si la momentul actual cu tot cu tehnologia considerata de americani "usor depasita" ramane cel mai bun bombardier greu din lume...
    Insa asteptam raspunsul rusilor prin PAK DA chiar daca mai dureaza ceva timp...Cred ca primul prototip nu va aparea mai curand de 2015...

  • Eu nu cred ca B-2 nu poate fi doborat, dar la cat costa o bucata, trebuie sa-i credem pe cei de la Northrop Grumman pe cuvant !
    2 miliarde de dolari pentru un avion e o suma pe care numai americanii si-o permit .

  • Dupa ce or facut presiuni ca rusii sa nu vanda S-300 Iranului, acuma cred si eu ca e dificil sa fie doborat. Cand nu ai cu ce.. si o pasare e greu sa o dobori. Tehnologic, cu siguranta e posibil, si probabil chiar usor, avand in vedere manevrabilitatea spre ZERO a lui B-2.

    • ce inselat esti .....normal ca nu e manevrier ...e un bombardier greu,ddar e o aripa zburatoare....vezi cum faceau antrenamentul pilotilor datorita momentului puternic de ridicare la modificarea unghiului de atac....intre bombardierele grele ar fi considerat manevrabil....dar nu poti compara un autobuz cu o masina sport
      cat despre cat de usor de doborat e ....
      are niste echipamente de bruiaj asa de puternice ca oprea masinile cand trecea pe deasupra....

Recent Posts

Rusia ar putea anula MAKS 2024

Presa rusă zice că "pe surse" a aflat de anularea show-ului aerian MAKS 2024. Sursa…

4 days ago

Aeronavele F-16 ale Forțelor Aeriene Române, înzestrate cu cea mai recentă versiune de rachete Sidewinder

Ministrul apărării naționale, Angel Tîlvăr, a salutat anunțul recent prin care Statele Unite ale Americii…

1 week ago

Vizită la MApN a ministrului de stat britanic pentru Forțele Armate

Secretarul de stat pentru politica de apărare, planificare şi relații internaționale, Simona Cojocaru, şi șeful…

1 week ago

Jurnalist maghiar: numai înțelepciunea rușilor ține umanitatea la adăpost de un război mondial

Vecinii, aliații și mai ales prietenii noștri maghiari continuă să meargă pe muchie dar din…

1 week ago

Hanwha Aerospace caută să obțină un sprijin mai extins în industria de apărare pentru modernizarea securității României

Hanwha Aerospace intenționează să înființeze în România un hub industrial pentru Europa, cu scopul de…

3 weeks ago

Acord de cooperare în domeniul apărării între România și Republica Coreea semnat, în premieră, la Seul

Ministrul apărării naționale, Angel Tîlvăr, a semnat marți, 23 aprilie, împreună cu omologul său coreean,…

3 weeks ago