Zilele trecute, Northrop Grumman a anuntat incheierea cu succes au unei iesiri cu durata de 18 ore si jumatate executata de unul dintre bombardierele greu detectabile B-2 Spirit. A fost primul zbor executat de un B-2 deasupra Polului Nord si a facut parte din programul de testare a sistemului modernizat de managementul zborului comandat de USAF.
De asemenea sistemul de calcul modernizat pentru aceasta aeronava, esential pentru viitoarele modernizari ale B-2 este gata pentru LRIP (low-rate initial production – productie initiala cu cadenta redusa).
Verificarea Extremely High Frequency (EHF) Increment 1, a demonstrat ca programul de modernizare a sistemelor de calcul de la bordul B-2 satisface toate cerintele impuse de beneficiar, USAF. Zborul de testare a inclus si realimentari in aer pe drumul spre , respectiv dinspre Polul Nord si Baza Aeriana Edwards din California.
B-2 ramane singurul mijloc de penetrare a unui spatiu aerian puternic protejat, care poate ajunge la distante mari (pana la 16000 km cu o realimentare in zbor) transportand o incarcatura suficent de mare (pana la 80 bombe de 227 kg, ghidate GPS).
Sursa:
Spacewar
Foto: Chris Wood
Si cand te gandesti ca airframe-ul a fost construit de nemti prin 1944 e spectaculos…Adevarul e ca si design este unul dintre cele mai frumoase avioane si la momentul actual cu tot cu tehnologia considerata de americani “usor depasita” ramane cel mai bun bombardier greu din lume…
Insa asteptam raspunsul rusilor prin PAK DA chiar daca mai dureaza ceva timp…Cred ca primul prototip nu va aparea mai curand de 2015…
Nemti in 44?? Sigur?
ma gandeam la Horten Ho 229 care de fapt este bunicul lui B-2 Spirit..pana si americanii recunosc asta….http://en.wikipedia.org/wiki/Horten_Ho_229
Atat occidentalii cat si sovieticii s-au inspirat din tehnologia si tehnica lupta germana pentru toate categoriile de forte armate.
Daca se va ajunge la atacarea Iranului si de catre SUA, B2 isi va face meseria asa cum trebuie.
Asta imi aminteste de un documentar cu Operatiunea Desert Storm in care un grup de prizonieri iraqieni au vazut o poza cu Erwin Rommel in interiorul unui Bradley…Unul dintre iraquieni l-a intrebat pe un soldat american dc tine poza cu inamicul lor din WW2 iar acesta a raaspuns ca “Daca nu era el probabil tu nu ai fi fost acum prizonier”…vis-a-vis de tehnica si strategia nemtilor…
am gasit si sursa http://www.youtube.com/watch?v=gOMwfSOCKms&feature=relmfu…de la minutul 3.00 pana la 3.42…
Aripa zburatoare a fost intradear un concept german, dar nu se poate spune ca B-2 nu are inaintasi: YB-35, YB-49 si bancul de probe zburator pentru testarea trasaturilor de invizibilitate radar Tacit Blue
Pai si alea de unde s-au inspirat? nu tot de la nemti???:D 😀 😀
http://en.wikipedia.org/wiki/Northrop_N-1M
Cu alte cuvinte, Northrop proiecta aripi zburatoarecu cativa ani inaintea fratilor Horten, Iar prima aripa zburatoare proiectata de el a zburat in ’41. Eu as zice ca-i un proiect original 😀
Eu nu cred ca B-2 nu poate fi doborat, dar la cat costa o bucata, trebuie sa-i credem pe cei de la Northrop Grumman pe cuvant !
2 miliarde de dolari pentru un avion e o suma pe care numai americanii si-o permit .
Dupa ce or facut presiuni ca rusii sa nu vanda S-300 Iranului, acuma cred si eu ca e dificil sa fie doborat. Cand nu ai cu ce.. si o pasare e greu sa o dobori. Tehnologic, cu siguranta e posibil, si probabil chiar usor, avand in vedere manevrabilitatea spre ZERO a lui B-2.
Si eu cred ca B-2 e destul de usor de doborat si de vazut .
ce inselat esti …..normal ca nu e manevrier …e un bombardier greu,ddar e o aripa zburatoare….vezi cum faceau antrenamentul pilotilor datorita momentului puternic de ridicare la modificarea unghiului de atac….intre bombardierele grele ar fi considerat manevrabil….dar nu poti compara un autobuz cu o masina sport
cat despre cat de usor de doborat e ….
are niste echipamente de bruiaj asa de puternice ca oprea masinile cand trecea pe deasupra….