Categories: Aviaţie

Argentina urmeaza Romaniei in criza avioanelor de vanatoare

99

Trei membri ai palamentului Argentinei şi-au exprimat de curând îngrijorarea faţă de vârsta avansată a flotei de vânătoare a ţării.

Prima linie a Fuerza Aerea Argentina (FAA) este compusă în prezent din Mirage III, Mirage V şi Dagger/Finger, şi subsonicele A-4AR.

Îngrijorarea parlamentarilor – toţi membri ai Frontului Peronist – se tem pentru siguranţa piloţilor, căci avioanele – în speciale cele cu aripi delta, au structura obosită.

Aceiaşi parlamentari peronişti au atras atenţia şi asupra vulnerabilităţii spaţiului aerian al Argentinei, atât în ceea ce priveşte comparaţia cu capabilităţile celorlalte ţări din zonă, dar şi asupra slabei capacităi de a combate accesul ilegal al avioanelor care penetrează spaţiul aerian argentinian.

Argenina trece printr-o perioadă economică nefavorabilă pentru luarea de măsuri, iar alte ţări nu mai oferă împrumuturi Argentinei. Astfel, este foarte dificil pentru Forţele Aeriene Argentiniene să achiziţioneze avioane noi din piaţă.

În urmă cu câţiva ani se vorbea despre o posibilă achiziţie a unor avioane Mirage F1 din Iordania, stocate, care ar putea fi up-gradate în Franţa la un standard similar celui la care vor fi aduse avioanele F1 libiene.

În acea perioadă se anunţase şi că avioanele Mirage IIIE argentiniene vor fi retrase din serviciul operativ la finalul anului 2012.

Sursa: Aereo

– Resboiu –

Navighează în portal:

Resboiu Master; Armata Română; Forţe SpecialeSpace; Revista Resboiu; Forumul Resboiu;

 

Resboiu

View Comments

  • link-ul nu-i bun, nu aterizeazà pe articol.

    Agentina a dat cu flit la FMI acum 10 ani, s-au descurcat mai bine decât dacà le-ar fi acceptat planul, de aceea are acces restrâns la creditul international.
    Dar pentru arme, se gàseste întodeauna...

    • Proiectul ala SAIA 90 e ingropat. Asa mi-a zis un amic argentinian pe care l-am cunoscut pe net. Dadea vina pe cei de la Lockhead Martin. "IAR"-ul lor a fost preluat de LM si proiectul ala s-a evaporat. Acum fabrica zicea ca a fost (re)nationalizata. Cel putin asa am inteles eu, el scria in "spanglish", eu in "romgleza". Oricum se plangea de starea jalnica a aviatiei argentiniene. Din ce mi-a zis el, am tras concluzia ca aviatia lor sta mai prost decat a noastra. Daca-l mai prind pe net si am timp, il intreb ce mai e nou pe la ei.

  • Eu zic ca ar fi bine sa le semnalam ca pot cumpara F 16 portugheze si sa ne ia fata la cumparatura secolului...
    Poate, poate ne scapam de rablele portugheze si trecem la cautari de SH mai noi de prin ograda altora...

    • Eu zic sa le mai dam de-a gratisu' vreo 12-14 TR85M1, numa' sa le cumpere pe toate alea portugheze.. le trimitem si vreo 50 de generali sa le stabileasca strategia de acces catre F35 cu trecere prin F16 si inapoi..

  • Lasand gluma la o parte daca obtin astia imprumut de la chinezi ca sa cumpere J 10 o sa aiba o forta aeriana moderna, mult mai moderna decat F 16 A/B pe care le vom avea noi.

  • e un caz interesant argentina, a avut 8 ani ani de crestere economica (8% pe an), dar bugetl militar a fost mai mereu mic (abia de vreo 2 ani s-a mai marit, anul asta e pe la 5 miliarde).
    pacat, pentru ca au o armata cu un spirit aparte, au fost cat pe ce sa-i bata pe englezi in falklands si englezii n-au uitat cat au transpirat atunci.
    imi vine greu sa cred ca vor fi lasati sa cumpere j 10 din china.

    • De ce sa nu fie lasati?Argentina este o tara independenta.Venezuela si-a cumparat SU30, Brazilia a cochetat cu ideea sa isi cumpere SU35 insa acum incearca sa se orienteze spre tehnica occidentala.

      • sorin, realitatile din lumea contemporana nu sunt cele pe care le invatam in liceu si-n facultate.
        tari independente: de forma sunt toate.
        de fond: sunt putine. adica marile puteri, puterile regionale, tarile inconstiente si tarile de care nu e nimeni interesat si sunt lasate in pace.
        venezuela nu e independenta decat formal, altfel depinde de rusia si china. si are relatii puternice cu cuba. e in blocul anti-vest.
        brazilia, da, isi permite inca sa fie independenta.
        argentina a fost aliata cu sua, dar si-a luat teapa de la americani in 82, acum e la o rascruce. armata e antrenata de americani, dar acum cativa ani (nu mai retin cand, cred ca-n 2007 sau 2009- mi-e lene sa caut) misiunea americana a fost expulzata. au importat elicoptere de la rusi, da.
        dar americanii nu vor renunta la argentina.
        :) cu salutari

        • S-ar parea ca Argentina se agata de un vis frumos in ultima vreme, acela de a fi sold la sold cu Brazilia si importanta in MERCOSUR. Din pacate, mai trebuie sa se ude cu apa pana la reveneala.

  • Din cate mi-am dat eu seama argentinienii au fost ofertati si de rusi, dar nu cred ca s-au inteles la pret sau poate rusii nu veneau cu offset.

    • -se pot gasi mai multe modalitati de plata,nu neaparat offset:de exemplu furnizorul chinez va fi platit in sistem barter la schimb cu produse agricole pe care Argentina are din abundenta,sau sa fie platit in moneda locala.Iar chinezii si rusii au preturi decente,nu cer ptr. harburi zeci de milioane-valuta forte.

  • http://www.zf.ro/business-international/motivul-pentru-care-africa-a-sechestrat-o-nava-argentiniana-10160405
    Nu scrie in link, da e o nava scoala cu panze pe care se pregatesc cadetii de la marina, Bricul Mircea al lor

    Numai chinezii cred ca le mai dau ceva dupa ce au platit doar 30%
    Rusii - cre ca doar in conditiile Coreei de Nord, cu banii jos inainte de a fabrica ceva
    si singuri sa faci avion - e cam aiurea
    tari care au avut si traditie cu supersonice si industrie aviatica puternica gen Marea Britanie sau Germania - au renuntat sa faca ceva de unii singuri
    saab - mai bine de jumatate din avion e din alta tara decat suedia, motoarele militare ale lui GE, etc

    ma indoiesc ca ar putea face ceva de capul lor 100% argentinian
    si deranj au facut si cu falklandul, si cu defaulturile lor

Recent Posts

Hanwha Aerospace caută să obțină un sprijin mai extins în industria de apărare pentru modernizarea securității României

Hanwha Aerospace intenționează să înființeze în România un hub industrial pentru Europa, cu scopul de…

1 week ago

Acord de cooperare în domeniul apărării între România și Republica Coreea semnat, în premieră, la Seul

Ministrul apărării naționale, Angel Tîlvăr, a semnat marți, 23 aprilie, împreună cu omologul său coreean,…

1 week ago

Bulgaria ar putea aloca 2,5 procente din PIB către Ministerul Apărării

Parlamentul Bulgariei dezvate ambițiosul plan de creștere a bugetului Apărării la 2.5% din PIB. Ministrul…

2 weeks ago

Rostec lucrează la un nou sistem mobil aruncător de proiectile incendiare

În viitorul apropiar, promit cei de la Rostec, miltiarii ruși vor fi dotați cu un…

3 weeks ago

Posibilă dronă maritimă recuperată din apele teritoriale ale României

În cursul serii de joi, 4 aprilie, nava de căutare-salvare Artemis a Agenției Române de…

4 weeks ago

China va dezvolta avionul J-15 într-o versiune pentru război electronic

Televiziunea de stat chineză a anunțat recent că se lucrează la dezvoltarea avionului multirol de…

4 weeks ago