Categories: Aviaţie

AEW&C pentru India

Ieri pe arodromul Embraer de la Sao Jose dos Campos, a avut loc prima decolare a unui EMB 145 AEW&C ( Airborne Early Warning & Control ), avand ca destinatar India.

EMB-145 Erieye, in culorile Indiei


Acesta a fost primul zbor din cadrul programului de teste, urmand ca aparatul sa fie livrat catre beneficiar in prima jumatate a lui 2012. Numarul total de sisteme AEW&C comandate de indieni de la Embraer este de 3…

Aeronava, un ERJ-145 clasic, a primit sonda IFR ( alimentare in zbor ), sisteme de comunicatii prin satelit, sisteme mai puternice de generare a energiei electrice la bord, sisteme de racire a electronicii de la bord si evident modificari aerodinamice si ale structurii, culminand cu integrarea radarului suedez Erieye, fabricat de Ericsson Microwave Systems.

In afara de cele 3 sisteme ISR – AEW&C pe platforma EMB-145, India mai opereaza deja 5 Embraer Legacy 600 ( construite pe platforma Embraer ERJ-135 ) – pentru plimbarea de colo-colo a vipurilor militare sau vizitatorilor straini.

Sursa:
Aereo

Marius Constantin

View Comments

  • Russia...Iranul...China...si acum mai nou India se inarmeaza..exact tarile care ar putea constitui o alianta.....hmmm...cv se petrece aici

      • exact..sa nu uitam ca China e mana in mana cu Iranul...iar legaturile dintre Rusia si China sunt bine stiute, iar cat despre India sa nu uitam ca majoritatea echipamentului lor militar provine din proiecte cu Rusia...

    • despre Rusia..., considerind ca in anii 90... mai tot ruginea, ceea ce se petrece acum as numi mai degraba o reconstruire a armatei, o revenire. ( ca daca compari cu capacitatile militare ale URSS lui, Rusia acum nici pe departe nu ajunge potentialul cela ) Iar India si China, da., intradevar, in special China face pasi foarte mari in inarmare si indeosebi in modernizarea fortelor armate.

  • Alinta asiatica intre India si China... That is funny :)
    Rusia a fost un furnizor mare pentru India acu multi ani - in momentul asta India ia din bazar - adica de peste tot.

    • aici te contrazic prin exemple:
      -achizitia de Sukhoi Su-30MKI ( 272 de aeronave )
      -India and Russia share an extensive economic, defence and technological relationship.[58] Shown here is President Pratibha Patil with President Dmitry Medvedev. (sursa wikipedia)
      -achizitia de 720 de tancuri T-90S
      -contributia la proiectul Su PAK FA T-50
      -500 de rachete de croaziera Brahmos
      -achizitia de Mil Mi-35(nu stiu nr lor exact)
      Acestea fiind doar cateva exemple de relatii militare in ultimii 5-6 ani...Deci informatiile pe care le ai sunt eronate...no offence :)

      • E mai mult un fel de "o mana spala pe alta" : indienii obtin tehnologie de varf ( ?? ) , iar rusii transforma proiecte de pe hartie (sau stadiu de prototip) in alpicatii utilizabile pe scara larga, totul cu banii indienilor

        • proiectul T - 50 este finansat 25 % din banii indieni. :) ( restul din bugetul Rusiei ) Asta intrebare e ca VPK ul rusesc a supravetuit in mare parte datorita banilor de pe vinzarile de tehnica Indiei si Chinei..

      • Nu inteleg de ce nu au folosit din prima MIG 29K, am vazut un documentar care zicea ca au concurat ambele si SU-33 a iesit castigator, si acuma dupa 30 de ani s-au hotarat sa renunte la SU-33 sa cumpere MIG? Chiar asa scurta este durata lor de viata?

        • Su ul atunci avea capacitati mai mari., dar se vede ca nu l-au mai dezvoltat.., iar pentru indieni a fost comanda pentru MiG 29 pentru marina lor, de aici le-a iesit si rusilor mai ieftin sa dezvolte MiGul pentru ei. Zic ca are o resursa de viata de doua ori mai mare ca Su -l, radar nou, capabil sa poarte rachete noi anti nava.. aer - aer..s.a.

          • totusi cred.. ca vom vedea o dezvoltare a Su 33 pe un nou portavion. ( la rusi, in afara de T -50, cel mai capabil vinator este Su 35, eu banuiesc ca-l vor navaliza..)

        • observati in video, dupa prima aterizare pe portavion, pilotul este "trasnit" cu fundul de cablul arestor. :)

  • parca si pakistanezii au Erieye in dotare. Ma mir ca indienii nu s-au dus undeva mai departe, din cate tin eu minte dezvoltasera cu israelienii un alt avion pe platforma Phalcon , un AWACS ceva mai mare. de unde nevoia asta pentru 2 platforme care fac cam acelasi lucru nu inteleg. Mi se pare ca urmeaza modelul chinezesc, dar eu personal nu ii vad utilitatea

Recent Posts

Hanwha Aerospace caută să obțină un sprijin mai extins în industria de apărare pentru modernizarea securității României

Hanwha Aerospace intenționează să înființeze în România un hub industrial pentru Europa, cu scopul de…

1 week ago

Acord de cooperare în domeniul apărării între România și Republica Coreea semnat, în premieră, la Seul

Ministrul apărării naționale, Angel Tîlvăr, a semnat marți, 23 aprilie, împreună cu omologul său coreean,…

1 week ago

Bulgaria ar putea aloca 2,5 procente din PIB către Ministerul Apărării

Parlamentul Bulgariei dezvate ambițiosul plan de creștere a bugetului Apărării la 2.5% din PIB. Ministrul…

2 weeks ago

Rostec lucrează la un nou sistem mobil aruncător de proiectile incendiare

În viitorul apropiar, promit cei de la Rostec, miltiarii ruși vor fi dotați cu un…

3 weeks ago

Posibilă dronă maritimă recuperată din apele teritoriale ale României

În cursul serii de joi, 4 aprilie, nava de căutare-salvare Artemis a Agenției Române de…

4 weeks ago

China va dezvolta avionul J-15 într-o versiune pentru război electronic

Televiziunea de stat chineză a anunțat recent că se lucrează la dezvoltarea avionului multirol de…

4 weeks ago