Vesti proaspete de la uzina Irkut, care si-a scos unul dintre copii de suflet la plimbare prin America de Sud. Conform esalonului superior al uzinei Irkut, Yak-130, luat frumusel de manuta si scos la defilare prin fata galonatilor sefi de Forte Aeriene sudamericani, a starnit mare interes la International Aerospace Exhibition FIDAE 2012.
“We have conducted negotiations with the Air Force chiefs of Argentina, Bolivia, Paraguay and Uruguay,” a declarat Vladimir Sautov, vicepresedinte al departamentului de marketing la Irkut.
Potrivit lui Sautov, aeronava de antrenament si atac usor (LIFT) ar fi starnit reactii pozitive (si) in Chile, comandantii fortelor aeeriene manifestand interes nu numai pentru varianta dubla comanda ci si pentru cea monoloc. Evident, ca niste capitalisti sadea ce au devenit, rusii sunt dispusi sa dea unda verde si monolocului Yak-130, cu conditia primirii unei comenzi ferme suficient de mari.
Pana atunci, uzina Irkut e ocupata cu cele 55 aparate comandate de VVS…
Sursa:
RIA
e competitie serioasa in sectorul asta din cauza lui L-39 Albatros care are traditie oarecum in domeniu…plus de asta nush la ce le mai trebuie ca deja au 17 ENAER T-35 Pillán….
BTW..mai bine s-ar orienta pe modernizarea flotei aeriene chilienii ca au F5 Tiger III Plus si vreo 46 cred de F-16(MLU/ML/block 50/52)…optiunea ar fi sa ia cateva Su-35 ca nu cred ca au ei bani sa ia Rafale sau F-35(nici nu stiu daca pot cumpara F-35)…
Bre, era vorba de Argentina, Bolivia, Paraguay si Uruguay, In chile se tine doar Salonul Aero…
Argentinienii au FMA-63 Pampa (si oricum prezenta americana e foarte puternica la ei, FMA fiind cu capital majoritar Lockheed), Bolivia a luat K-8,restul ar cam avea nevoie de ceva in stilul Yak-130. Paraguay-ul se da cu EMB-326 Xavante si AT-33, iar Uruguay-ul cu A-37, astea ar cam trebui inlocuite…
Poate ca si noi am face furori cu IAR 93, mai ales ca IAK-130 si IAR 93 seamana de parca ar fi din aceeasi plamada, atata doar ca IAK-130 are 3 000 kg sarcina si 9 piloni ametiti, in timp ce IAR 93 are 2600 kg (2800 varianta sarba) si 5 piloni solizi . 🙂
=)) Glumet, ca de obicei…
Pai IAR-80 era avion de vanatoare 😉 iar IAR 99 nu are un nume definitiv !
Cred ca rusii o sa aiba comenzi mai mari cu IAK-130 decat italienii cu fratele lui geaman .
Are cineva vreo sursa / studiu in care sa fie comparat pretul intretinerii unui avion monomotor fata de varianta bimotor?
Adica daca faceau IAK-ul cu un singur motor, cu cat iesea mai ieftina intretinerea?
Britanicii au facut studii serioase inainte sa proiecteze Eurofhighter Typhoon si a iesit ca daca avionul are un singur motor costurile sunt la doua treimi din costurile unui avion cu un singur motor.
Acuma nu stiu daca se aplica aceeasi regula si la avioanele de antrenament subsonice, dar banuiesc ca sunt cam la fel .
vezi ca te contrazici.. 🙂
Imi cer scuze ca gresii: daca avionul are un singur motor costurile sunt la doua treimi din costurile unui avion cu doua motoare.
De aici ar rezulta ca >50% din pretul intretinerii unui avion monomotor se duce la motor… dar ceva stiti ceva surse pe internet despre asta?
Cand m-am documentat prima data despre Typhoon am citit pe http://en.wikipedia.org/wiki/Eurofighter_Typhoon despre istoria avionului si acolo era confirmat ca Bae Systems a facut un studiu de fezabilitate, studiu care s-a incheiat in iulie 1984, conform http://www.militaryfactory.com/aircraft/detail.asp?aircraft_id=55
La notita 1 de pe wikipedia scrie ca “The P.106 was in actuality, the P.106B. The P.106A was a single-engined version of the original P.96”
Eu am avut ocazia sa citesc in original studiul ala, dar cand am cautat la vremea respectiva am dat de informatie din aproape in aproape folosind google translate si acuma mi-e greu sa dau de sursa originala care cita din studiu .
Cand aveam cont pe janes.com am citit despre studiu asta .
E simpatic YaK -ul, si desi sint pro- aviatie ruseasca.., totusi mai mult i-mi place cum arata Howk-ul englez,.,mi se pare un avion foarte frumos si reusit.
apropos, cu problemele aviatiei Romaniei, Eu am citit un articol in una din revistele de aviatie,ca Finlanda a fost prima care a comandat Howk-ul abia cind au inceput sa fie construite. A luat atunci 42 bucati pentru a completa fortele aeriene ( escadriliile de vinatoare )deoarece nu puteau cumpara numarul dorit de vinatori din cauza restrictiilor la numarul avioanelor de vinatoare conform tratatului cu URSS de dupa razboi.
As a legacy of the WWII peace treaty, the Finnish Air Force was not allowed to possess more than 60 first-line fighter aircraft. By acquiring Hawks, which did not count as such but as trainers, the FAF could improve its operational capacity while complying with the treaty. These conditions were nullified at the break-up of the Soviet Union.[10]
Seven additional Mk. 51As were delivered in 1993–94 to make up for losses. In June 2007, Finland purchased 18 Hawk Mk. 66s from the Swiss Air Force for 41 million euros to expand the lifespan of the Hawk fleet up until 2017–2019. They are to be delivered in 2009–2010.[11] Finnish Hawks were sometimes seen armed with Russian Molniya R-60/AA-8.[12][13] The Finnish Mk. 51s have recently been upgraded with new software and the Patria Cockpit 2000 glass-cockpit kit. The Mk. 66s are to be upgraded similarly.[14] Most of the original Mk.51s will be gradually taken out of service until 2014, while the remainder are expected to fly until the 2030s.[15]