Un elicopter WZ-10 construit de CAIC s-a prabusit in provincia Shaanxi din centrul Chinei pe 4 martie 2014.
S-a format o comisie de investigatie pentru a afla cauzele accidentului pe care nu le vom afla probabil niciodata. Conform martorilor de incredere care executau lucrarile agricole de primavara, elicopterul s-ar fi dezechilibrat dupa ce coada lui s-a desprins cu normalul zgomot de explozie.
Echipajul a supravietuit, acesta fiind transportat de urgenta la spital.
Evenimentul marcheaza primul accident cu acest tip de elicopter de cand au intrat in serviciu activ in aprilie 2003. La mijlocul lui 2013 era activ in cadrul a cinci regimente. Cel mai probabil elicopterul prabusit apartine de Regimentul 1 Aviatie din Xinxiang.
Sursa: Janes si Russiandefence
– Bogdan Movileanu –
Si uite asa o sa mai auzim de prabusiri din astea, este normalul oarecum la aparatele care nu au trecut de bolile copilariei, si Apache-ul mai cade si MI 28 N-ul si K 50-ul. La chinezi ma asteptam sa vedem din astea datorita calitatii deplorabile a executiei in comparatie cu industria europeana si cea a USA.
Mi-28 are airbag-uri exterioare pentru cazuri speciale.
Sa nu caracterizam totul numai prin niste propozitii standart /cutare este slab prin definitie.S-a intamplat si la case mai mari.
http://chinesemilitaryreview.blogspot.ro/2013/09/frontal-comparison-of-wz-19-and-wz-10.html
@ Albert – lucrez pe proiecte care sunt fabricate in China stiu ce vorbesc!
Nu am spus ca sunt slabi prin definitie, intereseaza-te cum s-a facut pana si proiectarea la WZ 10 ca este pe bloguri tot istoricul.
WZ-19 e un fel de IAR-317 Airfox, doar ca la chinezarie s-a resculptat un Dauphin in loc de Alouette.
Contracte economice gigant franco-chineze,sigur francezii au tehnologii(probabil au surclasat pe nemti), iar chinezii bani:
http://www.engineeringnews.co.za/article/airbus-helicopters-and-chinas-avicopter-sign-joint-production-agreement-for-1000-ec175ac352-helicopters-2014-03-27