yak-130

Veştile despre avionul ăsta frumos mi-au stârnit întotdeauna interesul. E frumos foc, dar din păcate cele mai multe dintre ştirile legate de el sunt triste. E frumos, dar încă nu m-am decis asupra culorilor. Cum adică nu înţelegeţi? Păi nu v-am mai zis că pe unele le-aş colecţiona în curte, la Călăraşi, pe sub corcoduşi?

N-am noutăţi prea mari despre Yak-130, doar ceva suplimentar faţă de ştirea cu Yak-131 de zilele trecute, aşa că nu vă aşteptaţi la ceva foarte-foarte.

Am găsit pe Strategypage una-alta, cum ar fi:

– raza maximă, doar pe rezervoarele interne, este de două mii de kilometri. Nice.

– Siria a fost de acord să plătească 550 de milioane pentru 36 avioane Yak-130, dar producţia nu va începe până nu va fi efectuată prima plată.

– dacă vor învinge rebelii, contractul cu Siria nu este sigur, ba dimpotrivă.

– se bănuieşte că finanţarea comenzii siriene trebuia făcută de către Iran.

– un Yak-130 costă la export 15 milioane de dolari.

Frumos foc Yak-130 ăsta. Bimotor, elegant, aerodinamică superioară, o mie pe oră, la zece tone este în stare să care trei de armament, etc. Mă gândeam să trimit un mail sirienilor, ca să-i întreb dacă au luat în considerare IAR-99 Şoim, dar cred că mi-ar spune că Şoimul este cu mult inferior Yak-ului 130 şi că în mod sigur chiar şi XT-ul va ieşi tot pe sub echivalentul rus.

Şi acum, să provocăm furia ultra(pseudo)naţionaliştilor: mai bine am abandona IAR-99 & familia şi ne-am lipi greceşte de ruşi într-o achiziţie de Yak-130. Lasă, că şi alte ţări membre NATO au luat… unii chiar le şi vând ruşilor!

Şi să vedeţi cu offsetul! 🙂 Ne vom uda cu apă…