Preşedintele PNL, Crin Antonescu, a vizitat în această săptămână sediul Lockheed Martin din Washington DC, prilej cu care s-a întâlnit cu doamna Nancy Ziuzin Schlegel, vicepreşedinte Washington Internaţional Business Development şi cu directorii unor programe militare pe care această companie le dezvoltă.
Liderul liberal a susţinut că există o excelentă cooperare între România şi SUA în domeniul militar, iar faptul că ţara noastră a optat, spre exemplu, pentru avionul F16 atunci când a trebuit să aleagă un avion multirol pentru Forţele Aeriene, arată puternica dimensiune a cooperării în sectorul securităţii dintre cele două ţări. Lockheed Martin este compania care produce avioanele F16 , până în prezent fiind livrate 4544 aparate, România fiind al 28-lea client.
PNL susţine într-un comunicat: “Creşterea bugetului pentru Apărare în România, pe care PNL o susţine fără reţinere, poate reprezenta o oportunitate si pentru întărirea cooperării economice a parteneriatului strategic dintre România şi Statele Unite”.
În opinia PNL, cooperarea cu firme americane din domeniul apărării poate să aducă investiţii pentru industria de apărare din România, noi locuri de muncă şi parteneriate tehnologice de substanţă.
Punctele de interes ale întâlnirii avute de Crin Antonescu la sediul Lockheed Martin au fost prezentările navelor de luptă pentru zona litorală sau a noului sistem antirachetă cu rază medie(MEADS), pe care Lockheed Martin îl dezvoltă împreună cu alte companii din Germania şi Italia, a sistemului de supraveghere AEGIS, care va fi instalat în cadrul sistemului antirachetă de la Deveselu.
In ultimul paragraf al textului sunt mentionate o serie de produse pe care cel mai probabil LM le considera pretabile pietei din România.
Sistemul MEADS este unul dintre acestea, recent Ministerul Apărării emițând un RFI pentru sisteme anti-aeriene cu rază lungă de acțiune, în contextul crizei din Ucraina, Lockheed Martin se așteaptă la o impulsionare a cererii de sisteme MEADS, în mod evident impulsionarea cererii va fi susținută de statele aflate în proximitatea crizei ucrainiene.
Navele LCS fiind alte produse pe care Lockheed Martin le oferă României, în ultimii ani au fost promovate intens atât la expozițiile de tehnică militară cât și în publicațiile de profil.
Sursa: Ziarul Bursa
– David Victor –
Ce-s “saibele” alea de pe cabina MEADS-ului?
@unu Probabil buloanele de prindere a blindajului pe cabina camionului.
Nenea Crin in State? A marked improvement, fata de 2012 si 2013.
Pe atunci s-ar fi dus pe la chinezi si rusi…acum i-a venit mintea la capsor, cam tarziu ca sa impresioneze…
Pana la urma reusim sa marcam primul contract cu offset real facut de Lockheed Martin?
@George Visan – mersi!
Primele contracte cu offset real facut de LM au fost la C-130 si TPS-79…
TPS 79 – a avut offset in?
da stilul romanesc
ceva ce la altii costa 2 usd la noi l-au vandut probabil cu 4, si atunci 2 lei a fost “offset”
TPS-79R e varianta romaneasca a lui TPS-79. A fost realizat in parteneriat UTI-Electromagnetica-LM. Cu transfer de tehnologie etc…
bun si este cumva relizat offset-ul in proportie de 80% asa cum cere legislatia?
Oricum mea culpa, la contractul cu radarele am castigat capabilitati pe care nu visam inainte sa le avem.
am inteles ca fillerul a fost realizat cu transfer de tehnologie dar as fii mai fericit sa si stiu care a fost aceasta….
ca pana la parteneriat e clara treaba – si chiar vizibil in teren – camion romanesc, container cu table romaneasca, antenna din fibra de sticla facuta la noi (ar zice cineva material composite dar ma abtin…)
sunt tare curios la partea de electronica cata tehnologie s-a transferat… s-or fii imbunatatit capacitatile de la electromagnetica? pcb-uri modern?
@mihai, sincer, chiar crezi ca astfel de info sunt publice?
pai daca ar fii vorba de offset si acesta ar fii realizat in domeniu civil – nu vad de ce nu ar fii public, ca vb aia – o taiere de plamblici cu o firma Americana/diplomat da bine la PR…
un comunicat cu privire la offset ar fii fost benefic… macar spuneau – e direct/indirect. Banuiesc ca e incadrat la direct.
De ceva vreme ma chinui sa caut care sunt multiplicatoarele alea la offset, ca Romania are max 5 dar nu stiu pe ce axe. Ar fii interesant daca Iulian ar intreba OCTAS-ul sa precizeze asa ceva. O mai buna transparenta….
Ca vb aia – daca se aplica si ca americanii foreaza in marea neagra pt petrol, iar energia are multiplicator 5 – atunci sa ne tinem bine ca toate achizitiile militare de la americani pe urmatorii ani sunt acoperite :))))
Din cate stiu eu TPS-79R are performante imbunatatite fata de TPS-79. Raza de detectie e pe undeva la 190-200 de km fate de 120-140 (parca) a sistemului original. Imbunatatirea a fost realizata de specialistii romnani.
Electromagnetica e o poveste de succes a industriei romanesti.
sa nu uitam ca tps-79 este conceput pe baza COTS…
or fii ales ai nostrii ceva modele mai noi si de aici imbunatatirea…
In fine – pe langa raza cred ca mai importanta este Pd (Probabilitatea de detectie).
george tps 79 off the shelf, raza “oficiala” de detectie la o tinta de 1 mp e de 110km
acuma daca masori performanta radarului pe airbusele civile, ii ecuatia aia cu radical de ordin 3, tot iti da departe daca airbusul e tinta
oricum e foarte putin, ma indoiesc ca ai nostri in afara ca au ceva mai bun decat ce e off the shelf la lm, si probabil la jumatate de pretz
si 110km la 1 mp e nimic, daca sunt adevarate chestiile de se vehiculau pe aici la rcs la avioane de gen 4++
Eu nu cred ca in conditii identice, tps 79 lm off the shelf si super radarul nostru, nu detecteaza exact aceleasi lucruri
http://electromagnetica.ro/src_p2_c5.html
si de elma, mira-m-as sa fi facut altceva decat containerul
oricate vise umede am avea noi
Acum un timp a aparut povestea unui pact pe bugetul MApN, care ar urma sa ajunga la 2% din PIB pana in 2017 si sa se mentina la acest nivel 5 ani pana in 2021-2022, dupa care cel mai probabil o va lua iarasi la vale, din 2% mai scadem 0,5% care reprezinta pensiile militare si vedem cu ce mai ramanem, pactul daca se va realiza si respecta cred ca se va face la presiunea americana si NATO.
Cu exceptia programelor multirol-F-16, TBT, si a doua treapta de modernizare a fregatelor, poate achizitia unor Vanatoare de Mine, programul achizitiei unor sisteme H/SAM si cel de modernizare a sistemelor HAWK XXI vor fi singurele programe majore care se vor misca in viitorul previzibil si care vor schimba substantial capacitatea de lupta a Armatei Romane.
Toate programele astea ar costa undeva la intre 3-4 mld euro iar MApN ar putea asigura intr-un asemenea scenariu optimist pt inzestrare pana in 2022,tot undeva intre 3-4 mld euro.
Marea problema va fi dupa 2022 atunci cand criza din Ucraina se va fi terminat de mult, Rusia va avea mari probleme interne(productia de petrol inevitabil va intra in declin datorita supraexploatarii, posibil exporturile de gaze catre Europa din cauza exporturilor de gaz lichefiat din SUA/lumea araba si exploatarilor de gaz de sist din Ucraina, Romania, Polonia), in consecinta si bugetul MApN o va lua la vale, luand-o la vale tocmai intr-un deceniu critic pentru Armata Romana, in care vor crapa defitiv aproape toate elicopterele pe care le avem, flota de F-16, aproape tot ce inseamna nava militara si nu va mai avea nici un sens sa mentii tancurile T-55, rachetele aa KUB/Osa samd.
Tocmai de aia ca sa fie sustenabila o dotare de bun simt a Armatei Romane trebuie sa inceapa de jos de la echipamentul individual al infanteristului.
De ce sustin offset-ul? Pentru ca astfel iti creste economia si aia 2% de PIB insemna mai mult decat anul trecut si tot asa.
Pentru asta este nevoie si de o guvernare responsabila si de un proiect de tara.
Daca nu pur si simplu renunti la anumite categorii de forte sau la o parte din inventar si gata.
Marius, cred ca toti suntinem offsetul. Problema este ca sa obtii offset trebuie sa ai niste bani inainte pentru comenzi si plati!
Total gresit! Poti ca sa obtii offset si in lipsa banilor prin imprumuturi foarte avantajoase de la tara care vrea sa vanda, vezi exemple USA sau Suedia sau chiar UK si Franta cum si-au ajutat companiile sa faca vanzare.
Deci este scuza celui prost neinformat sau a comodului.
Cat despre navele LCS- cred ca sunt acum un mare fass….eu nu as lua nicio nava LCS si m-as indrepta spre nave din alta categorie de genul Sigma sau Gowind sau de ce nu SAAR 72.
Imi pare rau sa o spun dar si astea imi par indepartate rau de posibilitatile noastre.
Sigma ar fi logic vbind prima pe lista, Damen are santier la Galati, santierul de acolo deja a construit module pt Sigma.
http://www.tehnomil.net/2013/08/18/module-ale-fregatelor-sigma-construite-la-galati/
Alaturi de industria auto, industria navala imi pare a fi un alt “sweet-spot” tehnologico-economic pt. a fi integrata in economia Romaniei. Adica avem combinatia de nivel tehnologic, resurse umane, etc. care sa ne permita sa o asimilam fara mari batai de cap.
De aia am pus-o cap de lista, si mie imi pare Sigma o alegelere logica, acum sa vedem si ce o sa rezerve viitorul.
http://www.f-16.net/f-16-news-article4861.html
[…] președintele PNL şi unul dintre prezidențiabilii României la acel moment, Crin Antonescu, în cursul unei vizite efectuate la Washington este primit și la sediul LM, ocazie cu care i se prezintă mai multe […]