Probabil că din 2016 vom avea avioane de luptă noi (ca şi tip) în cadrul Forţelor Aeriene Române.
Zic probabil, pentru că la cum merge treaba pe la noi prin ţară… cel mai bine e să zici hop după ce ai sărit groapa şi te-ai văzut pe malul celălalt. Nu înainte.
Inevitabilul pare din ce în ce mai posibil. Culmea e că de la un moment dat, începusem să avem, noi cei de la Resboiu, îndoieli că are să se întâmple ceva.
Ehe, “lista aia” parcă începe să însemne ceva.
În rest, pentru noi, adică pentru muritorii de rând, apele se vor linişti.
Adio Rafale, adio Typhoon, adio Gripen.
Vom ura, mai printre dinţi, un “bine ai venit, F-16!” şi îl vom aştepta nerăbdători să “stea” la pozat.
Oare cine ne va prezenta F-16 în zbor, pe aici? Va fi un pilot de la Bărăganu, ori un pilot de la Luna?
Pun pariu că va fi o dublă. Îmi plac dublele.
Ultima, văzută în zbor de aproape îi avea la bord pe comandorul Dediţoiu şi căpitan-comandorul Burnichi, doi dintre cei mai experimentaţi piloţi de MiG-21.
Au zburat cuminte şi drept, ca la paradă.
Pentru Parada de Ziua Naţională a României, cap de formaţie sărăcită, cu numai şase avioane MiG-21 LanceR, faţă de cele trei treceri a câte trei din anii precedenţi.
Hm. Mi-e dor de LanceRe. Vreau să le văd din nou – săptămâna trecută doar le-am auzit…
Oare cum va arăta programul de display pe F-16? Dar, oare cum are să fie fără MiG-uri?
*
” […] a fost aprobată şi discutată în cadrul CSAT şi, în următoarele câteva luni, ministrul Apărării are mandat pentru a încheia negocierile privind achiziţionarea unor avioane multirol aflate deja în uz. Deci, ministrul Apărării are mandat din partea CSAT pentru a negocia şi a prezenta, la momentul încheierii negocierii, rezultatul” a declarat Victor Ponta.
Sursa: Gândul
– Iulian Iamandi –
eh.. e in lista declaratiilor de presa pe un subiect, tip sablonar si musai de aruncat pe piata ca sa mai inclzeasca un subiect racit. si aici se opreste rolul declaratiei fara nici o legatura cu subiectul atins (miine o sa fie ceva general despre agricultura, poimiine legata de un spital etc etc). problema apare cind lesi sa se inteleaga ca e o problema cu “de unde luam”, “stai sa vezi ca nu gasim”. cred ca la secretariatul guvernului cineva isi smulge parul din cap cu derapajele de la tipicul initial, doar asa din dorinta de a se da in stamba, de catre un personaj sau altul.
Eu cred ca o sa fim anuntati peste 6 luni ca negocierile au esuat ca portughezii in nemernicia lor au preferat ca sa dea avioanele bulgarilor la 3/4 din pretul pe care l-am oferit noi pe ele si ca o sa mai caute….si uite asa trece anul…vine marea campanie electorala si gata cu achizitia de avioane multirol…
Apropo dupa standardele actuale F 16 MLU este multirol sau polivalent?
Din moment ce nu e prevazut nici un multirol in bugetul pe 2013, chiar sa credem ca vor incepe negocieri? Exclus!
Dupa cum se exprima decidentii, chestia asta cu multirolul e dintre alea care a inceput sa-i enerveze. Ca urmare, daca chiar ar fi sa apara vre-un avion in 2016, mai repede cred ca poate fi ceva profesional, un contract comercial serios si nu ciurucuri la mana a 3-a care in 2013 le comanzi si vin in 2016 (dupa ce le-ai platit!) – asta nu s-a mai pomenit nici la cumparat … Iar din moment ce portughezii neaga asa o afacere, de ce la noi se insista?
Enjoy la greu!
BFIT
Stai linistit ca se va face o rectificare bugetara si vor fi bani si pentru avioanele F16A.Probabil ca portughezii neaga afacerea pentru ca inca nu a fost definitivata.Inca nu s-a semnat contractul.Abia atunci putem vorbi ca s-a incheiat afacerea.Dupa cum pune Ponta si CSAT-ul problema, sunt convins ca la finele acestui an contractul va fi semnat.
Portughezii au primit F-16 de la US (UNG), ca donatie (chiar daca au platit ceva…). Ca sa le vanda mai departe, trebuie sa faca 2 pasi:
1. Sa ceara aprobarea US (Congresul) – n’au facut-o si dureaza peste 6 luni.
2. Sa plateasca la US diferenta de bani – de aia vor ca noi sa le dam banii mai intai, dupa care sa ceara aprobarea US si sa plateasca.
Da-ti seama ce buleala ar fi noi sa fi dat bani si US sa le zica PAS!!!
Au mai incercat faza asta in 2006 si nu le-a iesit.
De aia parlamentul portughez l-a interpelat pe ministrul lor si el a zis ca nu e nimic.
Enjoy in continuare!!!
BFIT
In acest moment suntem la sfarsitul lunii februarie, pana la sfarsitul acestui an mai sunt 9 luni, timp arhisuficient ca sa se incheie aceasta tranzactie.Anticipat, imi permit sa afirm ca americanii nu se vor impotrivi ca aceste harburi sa fie vandute Romaniei.Si-au dat acordul si acum 3 ani ca sa ne vanda F16, asa va fi si acum.Poate va fi valabila decizia de atunci.Pentru punctul 2 mentionat de tine, se va gasi o solutie.Totul va fi doar o simpla formalitate.
Ca sa vedeti si voi cine stabileste ce se cumpara, inclusiv pentru armata.Veti constata ca ministrul apararii, oricare ar fi el, nu prea conteaza:
,,Ministrul Apărării Naţionale, Mircea Duşa a primit mandat de la CSAT pentru a încheia negocierile privind achiziţionarea unor avioane multirol deja folosite, a anunţat premierul Victor Ponta.
Victor Ponta și-a pus o cravată asortată cu doctrina liberală
“Decizia nu e doar a Guvernului, a fost discutată şi aprobată în cadrul CSAT şi în câteva luni are mandat pentru a încheia negocierile privind achiziţionarea unor avioane multirol, aflate deja în uz, deci nu noi”, a afirmat Ponta, la Ministerul Apărării, după prezentarea bilanţului de activitate a instituţiei.”
Sursa:http://www.evz.ro/detalii/stiri/ponta-mircea-dusa-are-mandat-sa-incheie-negocierile-pentru-cumpararea-avioanelor-multirol-10254.html
Spre uriasa bucurie si totala satisfactie a lui George Visan, Romania va avea in sfarsit F16.
Si… spre tristetea mea… nu vor ma fi MIG-urile… Le adoram, chiar daca, nu din vina lor, nici din cea a pilotilor, nici a echipelor tehnice de la sol, au bagat in pamant multi oameni de onoare, iar apoi i-au purtat pe umerii lor ruginiti si cu defecte structurale pana in inaltul cerului si dincolo de el. E trist fara forta lor bruta si liniile drepte desenate pe cer…
Eu propun sa achizitionam 48 de biciclete Tohan, dupa care sa le atasam 2 aripi, un tun si 2 rachete, astfel vor fi operationale. Si asa am rezolvata problema avioanelor! Treaba asta imi aduce aminte de bancul ala faimos cu primul avion de conceptie 100% albaneza, care suna cam asa: ‘Presa albaneza anunta mandra primul zbor de incercare al primului avion fabricat in tara si creat in totalitate de inginerii albanezi, cu intregul suport al industriei locale de specialitate. Imediat dupa primul test in zbor, presa relata ingrozita cea mai mare tragedie eviatica a tarii. Astfel, odata decolat, avionul nu avea sa se mai intoarca niciodata pe pista, ci urma sa fie recuperat de pe un camp din aproprierea capitalei Albaniei, Tirana. In urma tragediei aproape tot echipajul si-a pierdut viata, cu exceptia unui singur membru mai norocos, fochistul!’ Cam asa am putea cataloga intentia achizitionarii acestor daramaturi, care per total sunt scumpe in draci, de care portughezii incearca sa scape cu orice pret. PS……o stiti pe aia cu esecul lansarii primului satelit albanez? V-o spun eu…..in ziua lansarii au constatat cu stupoare ca in tara nu se mai gasea niciun metru de elastec, iar lansarea a fost abandonata din lipsa de alternativa a tehnologiei de lansare!