Pei, pe vodka lor!

Pei, pe vodka lor!

Peste 5000 de marinari… Dar mai bine sa incep altfel: tot nu cred ca portavionul va trece in Marea Neagra! Turcii sunt turci, mandri, caposi, tin la nistre treburi… mai ales la Conventia de la Montreaux si daca nu se lasa cu luat de bucle, ma indoiesc ca vor ridica lantul pentru portavion.

Revenind la cei 5000, Carrier Strike Group George H.W. Bush a sosit in Grecia, la Piraeus, adica Pireu.

Vizita in Grecia a fost planificata ca toate celelalte treburi de se intampla acum si nu-s decat coincidente, nu ca ar avea legatura cu Ucraina, Rusia si mai ales Crimeea.

Cum, n-are legatura nici vizita brusca a secretarului american al apararii pe la noi prin batatura:

“În cadrul vizitei efectuate în Statele Unite ale Americii în luna octombrie 2013, ministrul apărării naţionale, Mircea Duşa, a adresat o invitaţie secretarului apărării, Charles Timothy Hagel, de a efectua o vizită în România. Detaliile posibilei vizite vor fi stabilite pe cale diplomatică şi vor fi comunicate oficial.”

Datorita Conventiei de la Montreaux, semnata in 1936, portavioanele nu au voie sa navigheze prin Stramtoarea Bosfor.

Haideti sa vedem cum sta treaba cu conventia asta atunci cand o citim in engleza:

Signed on 20 July 1936, The Montreux Convention Regarding the Regime of the Straits gives Turkey full control over the Turkish Straits, guarantees the free passage of civilian vessels in peacetime and permits Turkey to remilitarise the Turkish Straits.

  1. The aim of the Montreux Convention is to regulate the passage of civilian and military ships through the Turkish Straits.
  2. The term Turkish Straits covers the Dardanelles, Marmara Sea and the Bosporus.
  3. The Convention makes a clear differentiation between Black Sea countries (Turkey, Bulgaria, Romania, Ukraine, Russia, Georgia) and non-Black Sea countries.
  4. Merchant vessels enjoy a total freedom of passage through the Turkish Straits.  Turkish Straits Vessel Traffic Services Centre regulates the passages according to the Maritime Traffic Regulations for the Turkish Straits dated 1998.
  5. The Black Sea Countries;
    • cannot pass warships solely designed to carry airplanes through Turkish Straits.
    • can pass submarines if they are joining their base in the Black Sea for the first time after their construction or purchase, or if they are returning from a repair in dockyards outside the Black Sea.
    • can pass their warships through Turkish Straits by notifying Turkey through diplomatic channels 8 days before the passage.
  6. The Non Black Sea Countries;
    • cannot pass warships solely designed to carry airplanes through Turkish Straits.
    • cannot pass submarines.
    • can pass warships, but the aggregate displacement of the foreign warships in the Black Sea may not exceed 45.000 tons.
    • cannot hold their ships in the Black Sea longer than 21 days.
    • cannot have more than 9 ships in the Black Sea at the same time
    • can pass their warships through Turkish Straits by notifying Turkey through diplomatic channels 15 days before the passage.

For further reading:

  • The full text of the Montreux Convention can be found here.

  • The official Turkish stand of the implementation of  the Montreux Convention can be found here.

Preluare de pe Bosphorus Naval News.

e more at: http://www.mapn.ro/cpresa/14418_Comunicat-de-pres%C4%83#sthash.hdvkPtlF.dpuf

Indarat la CSG GHWB…

Grupul de Lovire este comandat de catre Rear Admiral DeWolfe Miller si este compus din:

Carrier Air Wing (CVW) 8, Destroyer Squadron (DESRON) 22 and USS Truxtun (DDG 103), USS Roosevelt (DDG 80) and USS Philippine Sea (CG 58). Additionally, USS Arleigh Burke (DDG 51) arrived in the 6th Fleet AOR as an independent deployer.

CVW-8 este format din:

  “Golden Warriors” of Strike Fighter Squadron (VFA) 87, the “Valions” of VFA-15, the “Fighting Black Lions” of VFA-213, the “Tomcatters” of VFA-31, the “Bear Aces” of Airborne Early Warning Squadron (VAW) 124, the “Garudas” of Electronic Attack Squadron (VAQ) 134, the “Tridents” of Helicopter Sea Combat Squadron (HSC) 9, the “Rawhides” of Fleet Logistics Support Squadron (VRC) 40, and the “Spartans” of Helicopter Maritime Strike Squadron (HSM) 70.

The HSM-70 Spartans fly the MH-60R Seahawk helicopter.

Lux. Treaba asta a fost preluata de pe Navy Recognition si mi se pare suficient de echilibrata incat sa o luam in considerare in zilele astea in care in cautare de senzational se anunta cum ca Turcia a aprobat deja trecerea portavionului american pe la ei pe garla.

Acceptata este si stirea urmatoare:

“În perioada 8-11 martie, nava USS Truxtun se va afla în portul Constanţa pentru o vizită de rutină şi exerciţii comune cu România şi Bulgaria”, se arată într-un mesaj care însoţeşte, pe pagina oficială de Facebook a ambasadei, o fotografie a navei.

Potrivit unui comunicat al ambasadei, este vorba despre o operaţiune “de rutină”.

În perioada în care se va afla la Constanţa, echipajul navei va avea o pregătire şi schimburi de informaţii cu partea română şi va participa la un exerciţiu cu navele româneşti şi bulgăreşti din Marea Neagră.

USS Truxtun (DDG-103) este un distrugător aparţinând forţelor navale americane, din clasa Arleigh Burke, lansată în 2007, denumită în cinstea eroului naval american Thomas Truxtun.

Distrugătorul este o navă militară rapidă armată cu artilerie, rachete şi torpile, destinată lovirii torpiloarelor şi submarinelor inamice, precum şi escortării navelor proprii care nu se pot apăra.

Mai ales ca partea de final este hazlie.

Despre ce vorbeam? Dresura de ienuperi?

Usurel cu portavionul peste Montreaux…

 

– Iulian Iamandi –