Fortele Aeriene ale Venezuelei (Bolivarian Aviación Militar Venezolana) continua sa analizeze variantele posibile pentru inlocuirea avioanelor de vanatoare F-16A/B. Un candidat posibil este multirolul Rafale.
Conform site-ului spaniol Infodefensa, surse locale si internationale indica faptul ca interesul Venezuelei este concentrat pe Rafale.
Principalul competitor in aceasta disputa este insa Suhoi Su-35, avion fata de care Venezuela a solicitat formal in Iulie 2012 o cerere de achizitie.
Pe langa Su-35 si Rafale, Venezuela studiaza de asemenea si alte optiuni, cum ar fi avionul chinez J-10… dar fabricantul (Chengdu Aircraft Industry Corporation) a comunicat ca acest avion inca nu este disponibil pentru export.
Sursa: Aereo
– Iulian Iamandi –
Pai pentru J-10, chinezii nu au motoarele, asa ca nu-l pot exporta ca se oftica muscalii si le blocheaza afacerea.
inca niste havioane F16 SH- numai bune de cumparat pt RO-AF — hai generali romani sariti pe ele..
Exact la asta mă gândeam şi eu. E păcat ca F-16 să ajungă la gunoi când suntem specialişti în fiare vechi … Domnu’ Duşa, puneţi-vă subordonaţii să strige “fiarii vechi cumpar!”
Rafale ar fi un inlocuitor ideal pentru obositele F-16, dar nu stiu daca francezii ar fi dispusi sa vanda acest avion catre o tara care nu prea are relatii bune cu SUA. Cu alte cuvinte americanii ar putea sa intervina si sa puna o “vorba rea” despre venezueleni francezilor.
Pe de alta parte si Suhoi-ul 35 ar fi un bun inlocuitor pentru rablele americane.
http://www.youtube.com/watch?v=VZZGD4esp78
Neglijent de sincer americanul. Un dus rece pentru mandria indienilor.
Nu stiu de ce dar cand au facut aplicatia aia la indieni nu au mai fost asa cu coada pe sus amercicanii….dar nah depinde de mai multe chestii, poate este frustrare pentru ca India le-a dat cu flit la F 16I in MMRCA
Venzuela va lua avioanele rusesti. Treaba cu Rafale e doar de fatada. Probabil ca vor sa “stoarca” mai mult de la rusi.
Nu neapararat, totusi ma gandesc la ce le-o trebui daca au F 16 A/B….pot sa mai traga de ele, uita-te la Romania ca le ia si second si tot au resursa bre!
Pai Venezuela odata ca nu prea e in cele mai bune relatii cu SUA si a doua oara ca nu stiu sa aiba cine stie ce industrie aviatica locala. Asa ca daca apar probleme cu F-16 pot sa le traga pe dreapta, nu au cum sa le rezolve, probabil nici chiar sa ia piese de schimb sau cine stie ce consumabile la ele. Iranul de bine de rau a reusit sa prelungeasca resursa la F-14, F-4 si F-5 de le-au luat inainte de la americani
Asa ca venezuelenii se orienteaza spre avioane ne-americane, si daca tot au bani (nu degeaba sunt in OPEC ala, cu petrolul) se uita spre ceva bun si facut de unii care sunt mai independenti asa de americani, sau oricum nu total subordonati.
Rusia desigur e o alegere, si chiar si Franta, astia sunt destul de disperati sa-si vanda avionul pe unde pot, iar cum Venezuela nu e totusi foarte sus pe “lista inamicilor” precum Iranul sa zicem, ar putea sa le vanda niste Rafale.
Desi si eu cred ca vor lua avioane de la rusi, daca vor lua
Cu actuala orientare politica Venezuela isi va cumpara doar SU35 care este un aparat grozav.La solicitarea SUA francezii nu o sa le vanda Rafale.
“La solicitarea SUA francezii nu o sa le vanda Rafale” ???
De unde si pana unde o aemenea afirmatie ?
Pai Rafale are si componente americane.
de exemplu?
Pai potrivit wikileaks, ambasadorul american din Brazilia a spus ca Rafale nu e 100% francez pentru ca are foarte multe componente americane si francezii mint cand il prezinta ca fiind 100% francez.
http://globalvoicesonline.org/2010/12/16/brazil-wikileaks-and-doubts-over-technology-transfer-in-french-fighters/
Acolo scrie că Rafale are componente MANUFACTURATE în SUA. Asta poate însemna, în conceptul globalizării, că fabricarea unor componente a fost mai rentabilă în SUA, acolo unde anumite tehnologii au fost dezvoltate mai bine. Vă asigur că Rafale conţine multe componente “mărunte” fabricate în China, mai ales în zona de avionică. De asemenea, cred că toate ecranele LCD sunt fabricate de Samsung, producătorul numărul unu mondial în astfel de componente. Asta nu înseamnă că avionul este un produs franco-americano-chino-etc, fiindcă “paternitatea” aparţine celui care a realizat proiectul.
Un exemplu “civil” poate fi Citroen Visa, cei doi cilindri ai acestuia fiind fabricaţi în Suedia, aceasta având dezvoltată tehnologia cromării dure a aluminiului.