Vârtosul este primul dintre cele trei remorchere contractate de Ministerul Apărării Naţionale de la Şantierele Navale Damen, care va intra în serviciul Forţelor Navale Române marţi, 12 Aprilie.
În cadrul ceremoniei, organizată cu acest prilej, navei i se va acorda pavilionul românesc şi va fi executat tradiţionalul botez.
Remorcherul maritim Vârtosul, cu numărul de bordaj 103, este proiectat pentru a fi folosit în port şi în rada acestuia.
Nava are lungimea de 16,56 metri, lăţimea de 5,93 metri, pescajul de 2,54 metri şi este echipat cu două motoare Volvo Penta de 600 de cai putere fiecare, precum şi cu numeroase echipamente tehnice specifice.
Cele trei remorchere multifuncţionale care vor intra în serviciul Forţelor Navale Române vor înlocui actualele şalupe de remorcare salvare (SRS), îmbătrânite şi vor fi folosite pentru asigurarea manevrelor navelor militare în porturi şi pentru servicii de intervenţie, fiind eliminate costurile plătite operatorilor civili.
Statul Major al Forţelor Navale
Mic, da’ voinic! Când se învârtoșează se sperie Flota Mării Negre!
Hai ca avem si noi nave noi si moderne in marina 🙂
Sa le dea cineva interdictie la anvelope atarnate!
Si p-astea le importam? Noi chiar nimic nu mai producem?
Da` santierele navale de la noi de ce nu s-au prezentat la licitatie?
Pana una-alta va fi un mix remorchere civile + comerciale.
http://observator.ro/stiri-eveniment-afacere-romaneasca-cu-remorchere-dar-in-favoarea-cui-constanta-373447.html
Cei de la observator zic ca nu se platea asa mult operatorilor, avand in vedere ca e nevoie de un numar de pana la 6 remorchere doar pt Constanta. Poate scapam de navele vechi, ne luam corvete si o sa aibe bow-thrusters deci nu va mai fi nevoie de remorchere decat la fregate/nave logistice si scoala/tancuri…
6 remorchere in portul militar Constanta sunt prea multe. 2 maxim 3
remorcherele astea sunt standard
http://products.damen.com/en/ranges/stan-tug/stan-tug-1606
Damen produce la Galati unele si mai si pentru marina olandeza si suedeza
http://www.marinelog.com/index.php?option=com_k2&view=item&id=10584:royal-netherlands-navy-takes-delivery-of-first-damen-hybrid-tug&Itemid=230
la noi s-a vrut doar cel mai ieftin model…
fara briz-brizuri si alte fineturi….
Mihai pai daca te uiti ce clienti sunt la tug 1606 – e doar un remorcher de rada si atata tot, si cred ca fix asta voiau, nu te duci cu elefantul in vitrina cu pahare
Nu stiu de unde e asta cu Volvo Penta, motoarele sunt caterpillar, si asta fiind unul din produsele standard ale lui damen care sunt pre-fabricate, ma indoiesc ca le-au schimbat
Eu nu am nimic impotriva lui. Le-a trebuit remorcher de rada si acuma au. N-am zis ca ne trebuia ceva special cu Voiht si altele. Ei au vrut “cheap as dirt” remorcher si asta e.
Ca o fi motorizare Volvo, Caterpilar, MTU, etc nu are nici o importanta. Sa functioneze doar.
Motoarele sunt Volvo Peta
DAMEN are santier la Galati. Nu cred ca sunt fabricate in Olanda, atata timp cat ei fabrica in Romania si le importa apoi in Olanda pe motiv de pret!
Si la Galati le dau pavilion de complezenta dupa care vin la noi in port, le face botezul si schimba si pavilionul? Sunt facute in Olanda.
Sunt echipate in Olanda.
Următorul sa fie botezat Băbălău!
acest nume ma duce cu gandul la copilarie, cand imi petreceam mult timp in fata TV-ului Goldstar, cuplat la player-ul Orion si urmaream cu mare delectare (umeda chiar) aventurile Cicciolinei alaturi de Ron si Rocco – doar acolo existau denumiri de acest gen……se pare ca eu am trecut peste acea perioada, dar vad ca sunt inca multi ce isi traiesc inca tinereatea juvenila
Ai fain, se vad SPY-3, Mk41-VLS Strike, vad ca au lasat spatiu pt AGS si in plus pare destul de stealthy
Mi-l si imaginez in viziunea unora cu vreo do’a Llora…. LOL!
Mi-l si imaginez in viziunea unora cu vreo do’a Llora…. LOL!
Lt. Constantin Vartosu a cazut la datorie in ziua de 05.01.1917 la Isaccea, salupa canoniera SMARDAN fiind surprinsa de tirul artileriei inamice. Alaturi de el au pierit in apele inghetate ale Dunarii cpt. Ion Alexandrescu, plt.Marinescu Nedelea si cativa marinari.
@the_mack- niet kultur!
asa da documentare
bila neagra fortelor navale pt comunicare….
mea culpa – dar nu cred ca simplu spus “vartosul” te ajuta sa identifici rationamentul din spatele numelui….comunicarea este 0 barat din partea marinei…
mea culpa – dar nu cred ca simplu spus “vartosul” te ajuta sa identifici rationamentul din spatele numelui….comunicarea este 0 barat din partea marinei…
mea culpa – dar nu cred ca simplu spus “vartosul” te ajuta sa identifici rationamentul din spatele numelui….comunicarea este 0 barat din partea marinei…
mea culpa – dar nu cred ca simplu spus “vartosul” te ajuta sa identifici rationamentul din spatele numelui….comunicarea este 0 barat din partea marinei…
mea culpa – dar nu cred ca simplu spus “vartosul” te ajuta sa identifici rationamentul din spatele numelui….comunicarea este 0 barat din partea marinei…