Primele doua Lockheed Martin F-35B (STOVL) de serie au fost livrate catre US Marine Corps.
BF-6, primul exemplar de productie din tipul F-35B a sosit la noua sa casa, Escadrila 501 de pe Eglin AFB la ora 3.13 pm, dupa un zbor care a durat 90 de minute. Dupa circa o ora, pe Eglina a aterizat BF-8 pilotat de catre Lt. Col. Matt Taylor.
Avioanele vor fi folosite pentru antrenamentul pilotilor si a personalului, in ceea ce priveste mentenanta, la Centrul de Integrare si Antrenament pentru F-35.
Sursa: Aereo
Iaca si un filmulete:
cine spunea ca f 35 e mort si ingropat
Multa lume :).
cand o sa faca primele “demonstratii aeriene “adevarate,o sa fie cam la fel si o sa vedem ca de fapt camionul e masina sport adevarata
Este foarte greu,mai ales la capitolu demonstrații aeriene,dogfight,manevrabilitate.
Datorită configurației stealth aerodinamic nu stă prea bine,ratele de viraj nu sunt prea grozave,rata instant știu că este undeva pe la 27 grade pe secundă,rata susținută nu o cunosc dar se pare că este inferioară celei a eurocanardurilor(Gripen 20 grade/secundă,EF-24,Rafale douăzeci și ceva),probabil undeva până în 20-20 și un pic de grade pe secundă.F-35 mai are probleme în privința limitelor structurale,inițial F-35 a suferit de o oarecare obezitate(1250 kg),după care l-au băgat într-o cură de slăbire în urma căreia greutatea în exces a ajuns la 250 Kg(tolerabilă),dar o parte dintre kilogramele astea care au fost date jos inițial se regăseau în structura de rezistență care astfel a fost slăbită.
Bun acum că a slăbit este mai agil,accelerează mai cu elan daaar,tot gras este,are un TWR de 1,05 față de EF care are un TWR de 1,15,F-16 1,1(deci F-35 conseamnează un regres),așa încât nuștiu cât de bine stă la capitolul accelerații,viteză ascensională.
F-35 va fi în schimb un foarte bun bombtruck și un lansator de rachete BVR ultraperformante gen JDRAM,Meteor,AMRAAM D,dar dacă nu ai reușit să dobori Suhoiul 35 în lupta BVR și ajungi să te bați cu ală „câinește”..nasol moment.
si daca va ajunge la un “dog fight” cu un Suhoi 35 diferenta va fi net in favoarea americanilor care au muuulte ore de zbor comparati cu rusii si dupa cum bine stim toti experienta conteaza mult. Corectati-ma daca gresesc.
Stai bre că io mă gândeam la noi,prin 20XX,război România-Rusia,rusnacii ne invadează și se ajunge la ce se ajunge inclusiv dogfight-uri.
la moment s-a imbunatatit situatia cu zborurile de antrenament la rusi, pilotii tineri anul 2011 au facut peste 100 ore., si pentru 2012 se prevede mai mult.Oricum in cazul unui conflict primii vor lupta cei mai pregatiti.
In legatura cu asta, am citit un articol unde scria ca VVS URSS ului primea pe an de la 400 la 600 avioane noi pe an!, avind operationale pina la 10 000 de avioane.( nu pot sa-mi imaginez citi bani se cheltuiau, luind in consideratie ca o ora de zbor pe Su 27 costa 10 000 de dollari americani )
aici sursa http://army-news.ru/2010/08/supercentr-vvs/
Bine Barry dar tu crezi ca pilotii de Su 35 BM nu o sa fie crema aviatiei rusesti o sa fie cei mai incepatori asa-i?
Pana la introducerea SU T 50 PAK FA acest tip de Su 35 BM este vaful de lance al aviatiei rusesti deci astia o sa faca pe la 100 de ore de zbor si cateva sute in simulator, americanii cam la fel, si pilotii de F 15 C au zburat mai mult ca si indienii si la aplicatii tot au luat bataie.
E greu de anticipat cine va castiga intr-un dogfight ipotetic dar acum cu atatea sisteme de bruiere si mai pune la socoteala si radarul AESA prezent pe ambele variante de avioane si senzorii pasivi si rachetele u raza scurta de actiune care capata din ce in ce mai multe capabilitati de aparare a avionului de alte rachete cu raza medie……
Un lucru stiu cert F 35 este condamnat sa traiasca si este condamnat sa fie un avion suficient de bun la toate capitolele nu doar la stealth. USAF pariaza pe el si nu are alternativa la orizont!
si eu cred ca F-35 va fi destul de bun ( desi ma indoiam la inceput, am mai citit cite ceva despre el ) din singurul motiv ca americanii nu au alegere, au bagat prea multi bani in proiect, si este menit sa inlocuiasca citeva tipuri de avioane,inclusiv A -10,plus, se creaza sisteme noi care sint legate sa lucreze in complex cu acest aparat.
Oricum, va fi inferior lui Su – 50., desi posibil mai scump.
In 2008 cu ce avioane au mers rusii in Georgia? Nici urma de Su35 sau ceva de genu. Su-25 la greu.. Ce tehnica militara de ultima generatie au folosit?
p.s. Barny nu Barry 🙂
Pe lângă Su-24&Su-25 au mai folosit 2 Su-30 câteva Su-34,ultimele pentru misiuni de suprimare a apărării AA inamice,au mai folosit Tu-22M și probabil MiG-29,în zonă este prezentă o escadrilă echipată cu MiG-29,probabil că doar în misiuni de sprijin aerian dar cum aviația Georgiană a lipsit cu desăvârșire nici MiG-urile nu au fost prea vizibile.
Si eu cred ca si Niko ca va fi destul de manevrabil in final acest F 35 deoarece printre cerinte este si o manevrabilitate superioara fata de F 16 ceea ce nu e rau deloc, cand se va ridica si restrictia de viteza de la 1 mach la 1.6 mach o sa ajunga si F 35 la capabilitate operationala, repriza motorului este foarte buna, de la nominal pana la fortaj maxim undeva in jurul valorii de 4,5 secunde cel putin asa se lauda producatorul, acum se vedem si demonstatia in viata reala si nu doar pe hartie.
E mort, dar inca nu sunt destui gropari sa-l si ingroape
Ar vrea unii sa-i fie gropari dar s-ar putea sa-i ingroape ei pe el. Asta e ca un banc mai vechi in care unii ii canta prohodul acasa si-i aprind lumanari iar el petrece la crasma rupand cizmele pe muzica lautarilor.
Nu e banc , personajul e real , traieste si il cheama “Nicu Galerie” 🙂
Huo! 😛
F-35 mai are 10 ani pana sa devina adolescent !