Hawker Beechcraft nu stie sa piarda… Sau, mai degraba nu-si permit sa piarda.
In incercarea disperata de a compensa cumva scaderea substantiala a vanzarilor in sectorul avioanelor de afaceri, urmaresc, cu orice pret sa obtina contracte in sectorul militar. Asta inseamna ca desemnarea brazilienilor de la Embraer drept casstigatori ai competitiei Light Air Support nu avea cum sa le cada bine la stomac….
Drept pentru care, pentru inceput, au purces cu jalba in bat la GAO-Government Accountability Office (divizia de investigatii economice a Congresului), contestand rezultatul competitiei. Demersul a fost evident un esec, investigatia GAO scotand la iveala o parte din motivele pentru care AT-6 nu a iesit invingator in competitia cu Super Tucano. Concluzia USAF a fost ca oferta Hawker prezenta hibe, mai exact: “multiple deficiencies and significant weaknesses found in the proposal make it technically unacceptable and results in unacceptable mission capability risk.”
Pe 27 decembrie reprezentanti ai Hawker Beechcraft s-au prezentat la Washington, la US Court of Federal Claims, unde au dat in judecata USAF, urmarind anularea deciziei care a scos AT-6 din competitia pentru furnizarea catre Fortele Aeriene Afgane a 20 de avioane de antrenament avansat si atac usor.
Contractul este evaluat la 1 miliard $.
Sursa FOTO:
Hawker
Sursa:
AW
Eu cred ca SUA le lipseste un pic mai multa competitie in domeniul echipamentelor militare, deoarece o competitie crescuta scade pretul si creste gradul de inovare !
Oricum, in SUA, mare parte din armamentul cumparat de armata americana trebuie produs in SUA, asa ca SUA are de castigat.
Pai…T-6 Texan II e de fapt un Pilatus PC-9, adaptat si fabricat in licenta… LAV-25 e de fapt un Piranha, tot adaptat si fabricat in licenta… Ce ar mai fi?.. A! AV-8, licenta a Harrier-ului proiectat de cei de la Hawker-Siddeley si apoi fabricat in SUA de McDonnell… Ma rog…lista poate continua 🙂
Pana la urma competitia o sa se reia pentru ca americanii au anulat comanda de Super Tucano pe care o facusera pentru Afganistan.
Embraer si guvernul brazilian “au fost surprinsi” si nu le mai plac avioanele americane .
http://www.avionics-intelligence.com/news/2012/03/06/u-s-placates-brazil-over-canceled-deal.html
Contractul era de 335 milioane, putand ajunge pana la maxim 1 miliard de dolari .