Filmuletele asta (cu programul complet al MAKS 2007) trebuia impartasit cu voi. Neaparat!
Deci…
Vizionare placuta!
PS:
Trebuie precizat ca filmuletele a fost descoperit de RoNIN
Cu multumiriile de rigoare 🙂 …
Filmuletele asta (cu programul complet al MAKS 2007) trebuia impartasit cu voi. Neaparat!
Deci…
Vizionare placuta!
PS:
Trebuie precizat ca filmuletele a fost descoperit de RoNIN
Cu multumiriile de rigoare 🙂 …
This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.
Cand am sa vad o scula americana sau vest-europeana facand ce fac rusnacii astia… o sa-mi mananc palaria!
face dublu Kulbit cum ar veni – prima data ca vad asta sa se dea de doua ori peste cap asa din scurt 🙂
ma rog poate ca nu are valoare tactica manevra asta si ca pierde energie bla bla
da e foarte spectaculos ce face suhoiul ala
E Mig 29 OTV nu suhoi.
MIG-35 e si mai si !
Daca-i pun TVC-uri da, dar n-as prea crede. Nu prea are nevoie de asa ceva. E foarte manevrabil si fara.
Asta da spectacol aviatic. Pompierii mi s-au parut super adevarati si aparatele foarte zdravene.
E bine ca le-a dat imperialistii mucul la final .
Railor. Eu cum il copiez ?
Mi-a placut nemaipomenit. L-as vrea si la mine pe blog. Cu permisune, evident… 🙂
Am sa il rog pe Griffon236 sa va transmita maine un mail cu instructiunile.
Bine ati revenit pe la noi. 🙂
Mi-a placut tare filmuletul. Multumiri si lui Griffon236. Abia astept sa-l pot posta.
si sa mai spui ca rusii nu fac avioane cu cap!!…..
Acum poate intelegem mai bine obsesia lui Romania inedit pentru MIG 35…. Acum imaginati-va cum ar fi un astfel de avion cu cateva infuzii de tehnologie de pe Gripen NG – tehnoilogie off the shelf de altfel si avem in fata un adversar redutabil.
MIG 29 OVT, MIG 35, Su 35 BM, Typhoon, Rafale, Gripen NG sunt avioane de generatia 4.75 foarte aproape de generatia a 5-a. Daca o sa apara tehnologia care sa nege stealth-ul USA o sa aiba o problema majora, doar F 22 avand evolutii comparabile la partea manevriera cu aceste aparate.
Rusii se pregatesc sa altoiasca motorul MIg-ului cu motorul Eurojet EJ200 de pe Eurofighter Typhoon .
de unde asa informatii?, ai o sursa., ca nu am auzit de asta..
stiiam ca vor motor nou, chiar pe MiG 29 K..
Pai deocamdata au fost ajutati de francezi “sa revizuiasca” motoarele, ca de aia si rusii s-au revansat si au permis unor companii franceze sa faca afaceri profitabile in Rusia, dar acuma se pregatesc “sa-i multumeasca” pe nemtotei ca sa-i ajute “sa imbunatateasca” motoarele .
Pana in 2016, maxim 2017 o sa-i ajute, adica dupa ce trece EuroJetul la etapa a doua de constructie a motoarelor si le cresc puterea.
uite nu am stiut,multumesc de informatie.., vad ca francezii nu se “rusineaza” sa “colaboreze” cu rusii…
[…] ca azi descoperii pe internet un filmulete cu MAKS 2007, nu pot sa nu postez doue filmulete, disponibile gratuit pe […]
Vaz ca romania inedit e fan mare ! Am pentru el un clip mai vechi cu trailer-ul de marketing al OVT…http://www.metacafe.com/watch/253062/mig_29_ovt/. Da ca sa-i scoatem Mig-urile din cap poate a-l vede pe ala de la MAKS 2009…http://www.youtube.com/watch?v=9zxb0Q6hZgA. Poate facem si noi o comparatie.
scuze .. de la MAKS 2005
MAKS 2011
http://www.youtube.com/watch?v=862vBGxFA48&feature=related
Multam’ mult pentru clip moldavule! Pe asta de la “Ariplile Rusiei” nu-l stiam. Foarte misto faza cu soimul impanat care aterizeaza pe bratul soimului supersonic, al echipei “Sokoli” care inseamna soimii. Pasarea o fi pet-ul echipei de piloti ? Ca vulturul echipei Benfica?
ar fi poate.. nu mai stiu… Mie-mi place sa privesc ce poate un MiG 29 OVT sau un Su 30 in aer si sint sigur ca bataliile “dog-fight” inca vor fi in razboaie, ca rachetele se termina,dar situatii pot aparea diferite si cind vor ajunge la tunul de bord, capacitatea de a manevra bine va decide lupta.
Multumesc pentru filmulet .
Foarte frumos din partea ta!
cu placere 🙂
Ai observat la ” Sokoli Rossii” Su 27 are o cabina falsa desenata pe partea dorsala?.. pentru a confunza inamicul in timpul “dog-fight”-lui..
DAAA !! Genial! Ei ai spun dupa un termen mai general…maskerovka. Pai si camuflajul celor de serie e facut tot pentru deruta optica a inamicului. E numai o vopsea dar e un avantaj sa ai avionul in aceeasi nuanta cu cerul si terenul.
da, pilotii zic ca in timpul luptei, chestia asta poate deruta inamicul, care poate aprecia gresit din ce unghi va fi atacat,iar in lupte aeriene decizia trebuie luata in milisecunde..
Salut,
Moldoveanul trimite-mi si mie te rog o poza sau un link cu cabina falsa, pentru ca tot am cautat-o si nu stiu cum arata.
Mersii.
Nu am poze, dar priveste atent filmuletul pus de mine mai sus, si anume pe Sokoli Rossii, la Su 27 cind intoarce pe spate ai sa observi..
Da. rusii au o armata de contact, asa e si aviatia lor, chiar daca au capacitati BVR. Filozofia lor e sa fixeze inamicul pe harta si sa-l abordeze de aproape. Asa se si explica de ce nu vor sa renunte cu nici un chip la superagilitate. Pe urma, chiar daca incepi de departe cu raza lunga, tot trebuie sa te apropii ca sa dai lovitura de gratie in modul aer-sol. Si atunci trebuie sa fi agil. Altfel nu-mi explic de ce au facut un bombardier tactic (SU 34) pe schema aerodinamica agila a lui SU27. Puneau rachete cu raza lunga pe SU 25 sau 24 si gata. Dar ei au vrut altceva.
Pe de alta parte de ce sa n-ai un avion agil de aproape, pe care sa-l inarmezi BVR si ai o platforma universal perfectionata in modul aer-aer?
Sunt sigur ca lupte aeriene in “dog fight” o sa mai vedem inca.
Cine stie din forumurile rusesti de ce s-a renuntat la canardurile de pe Su 35 BM, exista o varianta de schema aerodinamica cu aripioare in fata aripilor la fel ca si Su 37. Amanunte daca aveti pls!
Singura explicatie logica pe care o am este ca din cauza motoarelor TVC noi nu a mai fost nevoie de aceste suprafete de control si ca astfel s-a redus si un pic semnatura radar a ultimului model de Suhoi.
are legatura cu doua lucruri:
Ai dreptate, in primul rind datorita motoarelor noi, manevrabilitatea a crescut.,
..si datorita radarului nou,mai usor ( ca cu radarul de pe Su 37, din cauza greutatii s-a dezbalansat centrul de greutate a aparatului, si canardurile au fost menite pentru a restabili centrul de greutate )
Da, Pogosian a zis undeva asta. E inutil sa ai canard-uri cand ai TVC. El mai zicea ceva de suprafata totala dar nu-mi amintesc bine in ce context, cred ca la MAKS 2005 in legatura cu S32 Berkut si nu cred ca era vorba de semnatura radar, ci de incidentele la viteze mici. Parca spunea ca ajunsese la concluzia ca nu-i obligatoriu sa se lucreze conjugat cu canard-uri la un tandem triplan. Ca nu e un “must”. Pe de alta parte PAK FA are din astea si solutia e inedita. Si asta e mare. Aproape cat S32. Si Berkut avea unele enorme! Dar trebuie sa avem in vedere ca in genere SU 27 nu trebuia sa zboare! Ca el neaga teoria si ca era considerat cea mai instabila schema aerodinamica. Si l-au facut cel mai agil avion din lume pe o schema negata.
O sa ma interesez si eu. Trebuie insa cautat dupa criteriul PGO (Perednee Gorizontalnie Operenie) nu dupa CANARD. Rusii nu-i zic asa.
uite am gasit aici, si are si traducere in engleza
The concept of a Su-35 is to take a well-proven and very successful wind pattern known Su-27 fighter and create on its basis a completely new internal design, technology and military aviation complex aggregates.
When you create a Su-35 constructors ‘Dry’ even retreated from the more recent and complex patterns of aerodynamic prototype Su-27M, Su-33 ship and export the Su-30MKI, which use canard (CHR) – small wings in the nose of the aircraft . This scheme is called “horizontal triplane”, but its application was necessary because of the large mass of radar and avionics, which were used in the late 1980s – early 1990s. In addition, the use of PGO provides aircraft Su-30 family of their unrivaled maneuverability qualities. But the use of additional surface has its downsides: increased drag and increases the mass of the aircraft – hence, reduced range and the fighter can carry fewer weapons.
Deci, zice ca cauza principala a instalarii PGO pe Su 27 modernizat a fost greutatea radarelor, plus, din ce am citit Su-35 este construit folosind materiale compozite mult mai usoare, si radar nou mult mai usor, iar motoarele noi garanteaza manevrabilitate exceptionala si fara canarde.
sursa: http://www.point.ru/news/stories/17131/
Da, asa-i. Acum am ispravit de citit. Bravo! Uite ca ne-am lamurit si cu asta. Prin urmare chiar si-n cazul asta n-au vrut sa piarda calitatile lui de zbor propriu zis si in ciuda avantajelor PGO l-au sacrificat pentru a avea macar acelasi raport tractiune-forta si ai conserva calitatile care l-au facut celebru. Tipic rusesc! Fac un avion mai bun luind de pe el ce nu era obligatoriu.
multumim de info…:)…
Si totusi se pare ca PAK FA-ul are un fel nou de suprafete “pseudo canard” sa le spunem, se pare ca Su 35 BM nu a avut nevoie de ele dar Su T 50 PAK FA da…..inseamna ca 1. avionul de generatie a 5-a va avea mult mai multa electronica de bord
2. va fi mai manevrabil decat oricare dintre avioanele de generatie 4.5 ++ occidentale si mai manevrabil decat F 22.
3. J 20 chinez este un avion de vanatoare bombardament si desi are motoare rusesti care il fac foarte manevrabil are nevoie de canarduri pentru ca are o trapa intena mare pentru armament ( sa fie aer -apa? Adica rachete antinava ?)
4. Electronica de bord ruseasca a evoluat enorm acum in acelasi volum incap mai multe componente ceea ce va duce la un MIG 35 foarte bine echipat.
foarte corect, si cred ca T-50 va mai manevrabil decit orice vinator din lume, plus, cred ca va fi si navalizat…,dar asta depinde mult de conceptia rusilor fata de viitorul lor portavion.
N-au nevoie de portavion. Ei au alta filozofie. Fac submarine in principal. Nu cred ca daca vor face un carrier nou or sa-l doteze cu PAK FA care e mare si ocupa loc mult. Au avut SU 33 pe Kuznetsov si le schimba cu Mig 29 K care sunt mai mici.
Au in proiect si Su T 50 PAK-FA navalizat, acum o sa vedem ce o sa se faca pana la urma.
da,deoarece Kuznetovul e cam ingust, dar viitorul portavion va fi peste 80 000 tone..Acum,am inteles ca nu au inca nici conceptul,nici banii pentru portavion, M.Apararii rusesc asteapta proiectul abia in 2013 -14. Dar,daca au destui bani probabil vom vedea pe viitor niste nave mari “modulinii” – pe principiu modular,si probabil vor dezvolta YAK 141.
Acum cu Putin la putere 12 ani, Rusia va creste intr-un an cat altii in 10.
Moldoveanu, eu tot ti-am mai pus intrebari de curiozitate despre rusia si nu am primit nici un raspuns.
Arata-mi si mie Mig-ul ala cu cabina falsa pentru derutare ca pe net nu am gasit.
Spune-mi si mie … pana la urma populatia rusiei chiar sufera asa de mult dupa ritmul “democratic” american?, adica ma refer la cazul siberia, oamenii de acolo au ce manca, sunt obisnuti cu traiul de acolo, si mai adica pe romaneste, sunt multumiti de soarta pe care au? pentru ca sunt oameni care se multumesc cu deale gurii, caldurica in casa si ceva bani in buzunar, si daac le aduci aurul de pe lume nici macar nu ridica o spranceana sa vada ce e.
ms.
Deci in 12 ani Rusia va avansa cu 120 de ani…
Nici Putin nu crede asta.
Buna matematica … bravo, bravo, mi-ai placut :))).
Apropo … nu esti la bere?
Pai am incercat sa-ti urmez logica :
“Acum cu Putin la putere 12 ani, Rusia va creste intr-un an cat altii in 10.”
Asta daca conform aceleiasi logici nu se opreste din crescut dupa un an.
Si….nu ,nu sunt la bere este cam rece pentru asa ceva.
Cu cabina falsa, vezi in video care l-am postat despre MAKS 2011, si anume grupul “Sokoli Rossii”, cind intorc pe spate la figuri fii atent la partea dorsala a cabinii. Am privit eu un documentar la rusi unde arata chestia asta mai clar,dar nu tin minte care..
Alte intrebari sau nu le-am observat sau nu am avut timp poate sa raspund, scuze..
Nu stiu frate despre Siberia, prietenul meu de copilarie traieste si are business in Surgut regiunea Tiumeni, el o duce foarte binisor, asa.. nu stiu cum traiesc rusii anume in acea regiune, din cuvintele prietenului meu de cind a venit Putin la putere nivelul de trai s-a ridicat,criminalitatea a scazut, s-au construit drumuri noi, pentru nasterea al doilea si al treilea copil in familie se plateste bani din buget, cel mai important e ca rusii au simtit stabilitatea, sint mai increzuti in viitor.
In ce priveste incalcarile aratate la vest la TV sau in ziare, multe din ele sint provocari ( nu toate desigur )sponsorizate din SUA si UK.
Da, desigur este si multa lume mai saraca, dar nu mor de foame si nici nu ingheata de frig si nici nu prea pleaca rusii sa munceasca peste hotara ( cu exceptia rusilor di tarile Baltice, Ucraina, Belorusia..)
Mersii de informatii, ma gandeam ca rusii chiar sunt in natura lor cu viata din siberia, si eu urmarisem niste reportaje cum isi procura hrana, apa, caldura si nu pareau de loc afectati, ci chiar se bucurau ca mananca foarte natural si fara vise prea mari.
Iar cu cabina falsa o vad numai la Su nu si ma Mig.
Ce sa faca cu Yak 141? L-au abandonat si stiau ei ce stiau. Nu ti se pare ca seamana leit cu F 35? Ca schema aerodinamica a lui F 35 e inspirata de la cea a lui Yak 141? Si F35 e o mare durere de cap ca parametrii de zbor. Are suprafata portanta mica.
Da, stiu istoria cu YaK – F 35..
Sugestii cu YaK 141 am citit de pe bloguri militare, dar nici eu sincer nu cred ca rusii se vor intoarce la acest proiect, din moment ce au invatat Suhoaiele si Migurile sa “salte” de pe Kuznetov.
E doar diferenta de aerodinamica: seria Su-27 are botul foarte greu (cu efecte directe asupra manevrabilitatii), T-50 are o alta configuratie aerodunamica, de aici prezenta canard-urilor 😉