poate cineva sa imi spuna ce versiune de su-33 este cea care apare la minutul 9 si ceva.din ea s-a dezvoltat su-34. daca aveti un link in care sa se arate specificat pe anumite schite versiunile dezvoltate pe platforma t-10 as fi recunoscator
Pai…la minutul “9 si ceva” este chiar Su-33…
Su-32/Su-34 a fost dezvoltat din Su-27IB si nu are nimic in comun cu varianta navalizata de antrenament (cu locuri cote-a-cote) Su-27KUB…
Cred ca familia Su 27 este cea mai de succes familie de fightere a sfarsitului de secol 20 si inceput de secol 21, o platforma superba, ugradabila in permanenta, fara prea mari pretentii la asamblarea finala.
Su 27 s-a dovedit in timp mult mai versatil decat F 15 Eagle americanul echivalent.
Su 27& sons e superior lui Mig 29 la cativa parametri cheie. E mai mare si mai greu, duce mai multe arme, are raza mai lunga, etc. Dar si 29-le e foarte reusit. Si este upgradabil ceea ce inseamna ca va fi pastrat inca mult timp. Sunt totusi curios cate componente au procentual in comun, cate piese si ansamble sunt identice. Stie cineva?
Gradul de comonalitate e foarte scazut; teoretic echipamentele de comunicatie/navigatie/identificare si alte echipamente electronice. Radarul e in mare parte acelasi, diferente ar fi la dimensiunile antenei, procesorul de semnale si sitemul de alimentare cu energie.
Auzisem undeva (“voennoe delo” cred) ca Klimov si Tumanski au vreo 200 de standarde ( GOST-uri) in comun. Standardizarea e la mare pret in Rusia. Si ca in procesul de proiectare nu se au in vedere decat standardele de la zi, nu se concepe nimic nou decat cu standarde existente si cu astea trebuie sa faci ceva nou, superior. Cred ca de aici si talentul inginerilor, echilibristica pe care o fac, abilitatea de a te baza pe productia materiala de la un moment dat. Curiozitatea visavis de ansamblele comune (pe mine ma interesau organe de masini de fapt) mi-a venit cand am descoperit prima data ca un tanchist rus de pe MBT, TAB sau BMP, un parasutist, un artilerist sau radist au aceeasi casca!
Aceeasi casca au fara exceptie toti pilotii militari rusi, de la cei de pe elicoptere si fightere la bombardiere tactice si strategice. Pana si cei de pe hidroavioane au acelasi coif ca astia. Exceptia era doar casca pt. Mig 25 si 31. Asta da standardizare.
poate cineva sa imi spuna ce versiune de su-33 este cea care apare la minutul 9 si ceva.din ea s-a dezvoltat su-34. daca aveti un link in care sa se arate specificat pe anumite schite versiunile dezvoltate pe platforma t-10 as fi recunoscator
Pai…la minutul “9 si ceva” este chiar Su-33…
Su-32/Su-34 a fost dezvoltat din Su-27IB si nu are nimic in comun cu varianta navalizata de antrenament (cu locuri cote-a-cote) Su-27KUB…
Da chiar care mai este situatia alora 3 Su-27KUB,mai sunt folosite?
Cred ca familia Su 27 este cea mai de succes familie de fightere a sfarsitului de secol 20 si inceput de secol 21, o platforma superba, ugradabila in permanenta, fara prea mari pretentii la asamblarea finala.
Su 27 s-a dovedit in timp mult mai versatil decat F 15 Eagle americanul echivalent.
Si cum ti se pare familia SU-27 in comparatie cu familia MIG 29 ?
Nu crezi ca MIG 35 poate atinge performante asemanatoare Su-35 ?
Su 27& sons e superior lui Mig 29 la cativa parametri cheie. E mai mare si mai greu, duce mai multe arme, are raza mai lunga, etc. Dar si 29-le e foarte reusit. Si este upgradabil ceea ce inseamna ca va fi pastrat inca mult timp. Sunt totusi curios cate componente au procentual in comun, cate piese si ansamble sunt identice. Stie cineva?
Si eu as vrea sa aflu asta si astept informatii de la persoane informate .
Gradul de comonalitate e foarte scazut; teoretic echipamentele de comunicatie/navigatie/identificare si alte echipamente electronice. Radarul e in mare parte acelasi, diferente ar fi la dimensiunile antenei, procesorul de semnale si sitemul de alimentare cu energie.
Auzisem undeva (“voennoe delo” cred) ca Klimov si Tumanski au vreo 200 de standarde ( GOST-uri) in comun. Standardizarea e la mare pret in Rusia. Si ca in procesul de proiectare nu se au in vedere decat standardele de la zi, nu se concepe nimic nou decat cu standarde existente si cu astea trebuie sa faci ceva nou, superior. Cred ca de aici si talentul inginerilor, echilibristica pe care o fac, abilitatea de a te baza pe productia materiala de la un moment dat. Curiozitatea visavis de ansamblele comune (pe mine ma interesau organe de masini de fapt) mi-a venit cand am descoperit prima data ca un tanchist rus de pe MBT, TAB sau BMP, un parasutist, un artilerist sau radist au aceeasi casca!
Aceeasi casca au fara exceptie toti pilotii militari rusi, de la cei de pe elicoptere si fightere la bombardiere tactice si strategice. Pana si cei de pe hidroavioane au acelasi coif ca astia. Exceptia era doar casca pt. Mig 25 si 31. Asta da standardizare.
daca gaseste cineva acest film cu traducere sau subtitre, este f.bun, arata toata istoria lui Su – 27 si familia.
http://www.youtube.com/watch?v=M6hlwf2_tfU
aici e din 4 parti, dar poate fi gasit si filmul intreg,banuiesc.