Sistem de bruiaj Warlock, instalat pe un Humvee

De curand, americanii s-au pus intr-o situatie (un pic) jenanta cand au recunoscut ca au (cam) dat cu stangu’ in dreptu’. Pe sit-ul US Army Criminal Investigative Command, a fost publicat un anunt conform caruia se oferea o recompensa de 10 000 $ oricui ar fi dat relatii care sa duca la recuperarea a doua repere in valoare totala de 344 000 $. Mai exact, e vorba de relatii care ar putea duce la recuperarea a doua Toyata Land Cruiser, blindate de culoare neagra, care au apartinut 26th Maneuver Enhancement Brigade, a US Army.

Pe 7 ianuarie cineva a intrat intr-o camera de depozitare din Camp Eggers, o baza militara a Coalitiei situata in vecinatatea Ambasadei Statelor Unite din Kabul si a sustras doua seturi de chei. In urmatoarele 24 ore hotii au plecat cu cele doua Land Cruiser.

I’m sure the enemy would love to use these against us, whether it’s a Trojan horse or as a suicide bomber,” a declarat pentru Military Times Christopher O’Gara, fost oficial in Defense Criminal Investigative Service, referindu-se la vehiculele furate. “They can probably get close because … Toyota Land Cruisers are pretty common over there.

Partea si mai jenanta este ca la bordul celor doua vehicule disparute erau montate doau sisteme electronice Duke.

Sistemele Duke sunt folosite pentru bruierea semnalelor radio utilizate pentru detonarea la distanta a IED-urilor.

Inca nu este clar daca hotii au urmarit sustragerea sistemelor de bruiaj sau doar a masinilor. In cel mai rau caz, sistemele Duke vor ajunge in mainile insurgentilor afgani care ar putea, pe baza lor, sa dezvote contra-contramasuri, facand astfel IED-urile si mai periculoase.

Principiul de functionare al sistemelor CREW (sisteme de lupta eletronica impotriva IED-urilor radio-controlate) este destul de simplu: emit un semnal radio care anuleaza alte semnale radio, printre altele si comenzile radio de detonare la distanta a dispozitivelor explozive improvizate. Primele generatii, printre care si Warlock, aveau tendinta sa briueze toate comunicatiile pe distante de cateva sute de metri in jurul vehicuului purtator, existand cazuri in care UAV-uri care patrulau pe deasupra convoaielor doatate cu sisteme CREW, s-au infipt in harta.

Sursa:
Dangerroom