Ştirea următoare ne va deranja, cu siguranţă: o versiune îmbunătăţită a BTR-4 va intra în serviciul Armatei Ucrainei.
Dincolo de motivele noastre legate de ratarea contractului cu Irakul pentru vânzarea a 420 (după unele surse 450) de transportoare blindate şi câştigarea acestuia de către Ucraina, ştirea în original este de-a dreptul greţoasă.
Apropos, în urmă cu câteva zile concernul de stat Ukroboronprom a dat un comunicat de presă prin care anunţa că cea de-a doua tranşă, reprezentată de 62 transportoare blindate BTR-4 a fost recepţionată de către irakieni şi că aceştia au mulţumit Ucrainei pentru “perfect military equipment which fully satisfies the requirements of the Ministry of Defense of Iraq“.
Prima tranşă, să ne reamintim, a fost de 26 astfel de vehicule. CEO-ul, Dmitry Peregudov precizând bucuros că treaba merge bine şi conform planificărilor în cadrul contractului valorând 457.5 milioane de dolari.
So, zice ştirea, în prezent BTR-4 este unul dintre cele mai bine vândute APC-uri din lume, comandat în sute de exemplare, iar competiţia încă este incapabilă de a-şi reveni în urma uimitorului succes pe care îl au pe piaţă aceste vehicule produse şi în Kazahstan.
Ehe… staţi aşa! Că prinşi în treburi cu revista, n-am mai avut timp să fim la zi cu noutăţile şi trebuie să menţionez că la finalul lunii Mai Ucraina s-a înţeles cu Kazahstanul pentru suma de 150 milioane de dolari ca să facă la comun 100 de transportoare blindate BTR-4 destinate Kazahstanului.
Conform rezultatului negocierilor, s-a decis ca numai 10 transportoare să fie produse şi asamblate complet – inclusiv echipate cu motoare germane – în Ucraina, iar restul de 90 de bucăţi să fie trimise ca şi componente pentru a fi asamblate în Kazahstan.
Nu-i minunat? Haideţi să mai vedem o poză cu urâţenia:
Conform surselor autorului ştirii originale BTR-4 a intrat în atenţia comenduirii Ucrainei, care ar dori ca o versiune îmbunătăţită să intre în dotarea forţelor armate proprii. Se pare că specificaţiile trimise producătorului includ o reproiectare a părţii frontale, o rearanjare a interiorului vehiculului, protecţie sporită la mine şi foarte probabil un motor de import.
Şi cum BTR-4 cu siguranţă se va dezvolta ca o familie cu mai multe variante, este foarte posibil ca printre acestea să se numere şi MNP-4.
– Resboiu –
http://Www.fortelespeciale.wordpress.com
Ca sa vezi cat de tare a putut sa-i propulseze contractul asta cu Iraqul pe ucraineni .
Daca am fi incheiat noi contractul cu Iraqul, acuma industria romaneasca de armament ar fi beneficiat de un suflu nou .
asa spun haholii? 🙂 . irakienii au facut scandal si la prima transa ( amenintau cu ruperea contractului ) si la a doua.la cea de-a doua, cred, au avut probleme cu armamentul.
Daaaa, d-asta am si zis ca stirea e gretoasa!
Seamana cu un BTR-80 adus la zi cu blindajul si motorul. Singura calitate – sunt ieftine
Si vecinii nostri haholi nu au zis daca l-au facut sa si reziste la un proiectil de 100? 😀
Au pus si Kornet pe ele pentru irakieni?
Pacat ca nu avem si noi transportoare blindate cu artilerie deasupra.