Încă un motiv de laudă pentru iranieni, în lupta lor continuă cu avioanele de spionaj americane.
Un ofițer superior iranian declară, cu mândrie, că oamenii de sub comanda lui au detectat, identificat și respins tentativa unui avion spion american, de a viola spațiul aerian iranian, deasupra Golfului Oman.
Ieri, generalul de brigadă Farzad Esmaili, comandantul Bazei de aparare anti-aeriana Khatam al-Anbiya, a dat publicității faptul că pe 10 Martie, un avion spion american tipul U-2 a încercat sa intre în spațiul aerian iranian, în zona Strâmtorii Hormuz.
“The US U2 plane was flying from Pakistan’s southwest to the east of the Sea of Oman and was being monitored by our radar and electronic surveillance systems every moment. Iran’s Persian Gulf radar gave it a warning when it was trying to enter Iran’s airspace above the Sea of Oman and southeast of the Strait of Hormuz“, a declarat generalul.
Același general aruncă presupunerea cum că americanul ar fi încercat să fotografieze zona (de parca n-ar exista sateliți de spionaj) făcând referire la alte mari înfăptuiri ale Forțelor Armate ale Iranului: capturarea dronelor americane RQ-170, în Decembie 2011 și Scan Eagle, în Decembrie 2012.
Via
PressTV
– Marius Constantin –
Ooo da… drona aia Scan Eagle se tot lauda astai… este o drona off-the-shelf expandable 🙂 folosite de industria inclusiv piscicola …
U2 le da senzatii fierbinti… astia se cred in 1963?
@Tomcat1974 Sa stii ca U2 sunt folosite operational destul de mult din ce am citit. Nu m-ar mira sa trimita si pe deasupra Iran-ului ca sa capteze niste imagini de o rezolutie mai inalta decat cele facute de sateliti. Au costuri destul de mici de utilizare si pot fi convertite rapid in diverse configuratii. Au dezavantajul ca sunt subsonice si greu de pilotat (aterizat).
Pun prinsoare ca U-2-ul si-a indeplinit misiunea. Mai mult ca sigur era echipat in configuratie ELINT/SIGINT
La ce arsenal au americanii, nu stiu daca mai risca in 2013 cu U2, deasupra Iranienilor care au totusi o gramada de scule de dat jos avioane de pe cer
O fi dat si el o tura pe “langa”, nu cred ca l-a trimis cineva deasupra Iranului
Imagini din satelit de rezolutie buna – primele Google maps aveau niste imagini rusesti, romania era de prin 2007, acuma au cazut la pace cu un furnizor civil american (au aparut imagini din satelit mai recente)
In cele rusesti vechi, erau zone din vest (romania nu era la rezolutie mare) in care puteai vedea mingea de tenis pe teren – nu cred ca mai ae cineva nevoie de imagini din avion, cine stie ce rezolutie scot satelitii militari acuma
mai degraba o fi dat si el o tura de la distanta, cu ceva aparatura de detectie pe el sa vada in ce frecventa si de la ce distanta si ce fel de semnale au pus iranienii la radarele lor, sa stie injinerii lui usarmy daca b2 si f22 mai sunt “stealth”, sau sa inventeze ceva contramasuri noi
apropo de zburatul la inaltime
pe emisiunea de la tvr cu dl Stancu – zicea ca zboara la 14 km doar, si cu 1600 kmh
madmax aici – zicea de 20700m cu 21-le
in ceva carte de-a lui DD cand se zbura la fetesti cu rfmm, tot asa descrie ceva cu 21000m, beculetze de bord aprinse etc (ma rog, la 21 cred ca au cam exagerat aia cu butoanele butonasele si beculetzele, horor cate trebuia sa urmaresti :))
de ce le-au “downgradat” ? ca sa mai tina resursa la motor ? sau din cauza ca nu se mai folosesc costume presurizate ?
@ Paul nu cred ca le-a downgrad-at cineva, pur si simplu nu le mai folosesc pentru interceptia la inaltimile alea, si nici nu prea au tinte pe acolo in conditiile in care inaltimea operationala maxima este mult ami jos. Costumele presurizate nu cred ca sunt scoase de tot.
http://theaviationist.com/2013/03/14/iranian-failed-interception/
un f4 iranian, plecat dupa un predator, pe care l-au escortat doua avioane americane de l-au facut pe asta sa se intoarca
eu nu cred ca erau f22 cum zic astia pe site, nu le-ar fi vazut iranianul, si nici nu s-ar fi apropiat alea cat sa riste macar sa le zgarie un pic, l-ar fi trimis la allah de la 80 de km
In curand Iranul va prezenta un nou model de avion de vanatoare(interesant cu 2 locuri!)
http://www.tasnimnews.com/english/Home/Single/267972
@albert: foarte “interesant”, tot vopsesc Tigerul ala in diferite culori, ii mai pun o deriva, i-o mai scot…Macar au simtul umorului si pe alea cu 2 derive le-au vopsit ca pe “Blue Angels”.
Stelian,lucrurile cu Iranul incep sa se schimbe,sanctiunile sa se reduca.Legat de Iran acesta a trecut si la proiectul primul avion comercial din zona Orientului Mjlociu IRAN-150,in cooperare cu Rusia si China.Asa ca si cu cel militar sa fi existat niste”domni profesori”
http://www.presstv.ir/detail/2013/12/08/338937/iran-to-build-commercial-aircraft/
albert, sa fim seriosi, chinezii se screm de vreo 12 ani sa copieze dupa DC-9(aparat al anilor ’70) un avion de pasageri mediocru pt zilele noastre, Comac ARJ-21. A facut primul zbor in 2008 si de atunci e tot in probe. Ce “domni profesori” sa fie ei pt. iranieni ca inca nu si-au luat definitivatul.
Nu,nu,ca modele s-au considerat C-919 dela chinezi( si n-a efectuat inca primul zbor) si MS-21 de la rusi.Vad ca chinezul a adunat la portofoliu deja comenzi 400 unitati.
@albert: mai vorbim cand or sa vina comenzi si din afara Chinei si dupa primii 5 ani de exploatare.
S-o vedem si pe aceasta:Iranul,prin fabricarea noilor avioane militare,spera sa devina independent pe planul aviatiei militare.
http://english.farsnews.com/newstext.aspx?nn=13921114000429