BAE Systems va livra cele 48 de Eurofighter Typhoon rămase din comanda Arabiei Saudite, de-a lungul a cinci ani, dintre care primul exemplare este acum în faza finală a asamblării în fabrica de la Warton/Lancashire.
O modificare în contractul pentru cele 72 avioane din cadrul Programului Al Salam a fost semnată la începutul anului acesta şi constă în introducerea de capabilităţi suplimentare tipului european.
Avioanele Tranche 2 rămase de construit vor fi completate în Marea Britanie la o rată de opt-zece avioane pe an şi vor fi pregătite deja pentru viitor, mai exact vor avea modificări ale structurii ce le vor permite utilizarea unui radar AESA şi potenţiale rezervoare conforme.
Arabia Saudită dispune deja de 24 avioane Typhoon operaţionale la baza Taif şi doreşte integrarea în scurt timp a unor echipamente din Franţa sau SUA (pod-uri pentru ţintire şi bombe ghidate).
Sursa: Flightglobal
Deci concluzia mea este ca la capitolul aer-sol Typhoon T2 este sub Rafale….si din acest motiv se orienteaza sauditii spre echipamente de tintire de productie americana si franceza…..Inca odata cred ca in viitor o sa avem o “big happy family” cu Typhoon si Rafale construite din multe componente interioare comune…..au fost prosti ca nu s-au putut intelege de la inceput ca sa nu se desparta proiectele.
In orice caz Rafale si Gripen NG o sa aiba comonalitate sporita la nivel de avionica…spun gurile rele…
Pana la urma se vede ca Rafale este un avion de top care nu a avut noroc .
Practic Typhoon T2 ale sauditilor este un fel de Typhoon T2 spre 3 .
Norocul ti-l faci si singur, daca Franta continua si seria de monomotoare de mare performanta vezi toata seia Mirage sunt convins ca ar fi avunt deja comenzi si americanii cu al lor F 16 stateau mult mai rau…
Poate ca Dassault o sa continue Mirage 2000, chiar daca au inchis linia, avand in vedere ca si in Franta e criza .