Categories: Aviaţie

Typhoon a fost eliminat din cursa pentru Coreea de Sud. Traiasca F-15 Silent Eagle!

Eurofighter Typhoon la RIAT 2013

Veste trista pentru fanii avionului aproape multirol pre numele sau Typhoon… si spre bucuria mea de a-i intepa un pic, asa, amical.

Oricum nu i-am  dat sanse Typhoon-ului nici in japonezarie si nu credeam ca va iesi pe primul loc nici in coreezarie, doar ca ce s-a intamplat m-a facut sa ma uit de doua ori peste stirea originala – deh, poate de la varsta nu mai vaz bine.

Nasoleala in cauza face referire la eliminarea din finala a concernului european EADS, care ofertase pentru furnizarea de avioane de lupta in valoare de 7.3 miliarde de dolari pentru Coreea de Sud.

Din alergatura finala, cot la cot cu americanii de la Boeing, europenii au fost exclusi pe motiv ca oferta lor nu indeplinea cerinte de baza ale caietului de sarcini intocmit de coreenii din sud.

Agentia de presa YONHAP a anuntat: “A problem was found in the proposal document of one of two final bidders,”, adaugand apoi ca cei de la EADS au scrantit-o ofertand doar 6 duble Typhoon, care sunt mai costisitoare, pe motiv de buget.

Coreea de Sud doreste sa cumpere 45 simple si 15 duble.

Mai mult, bugetul estimat a fost exprimat in lire sterline si nu in dolari americani, cum solicitasera coreenii.

Si uite asa, a ramas doar un sigur competitor: Boeing F-15 Silent Eagle.

Iar daca nu se intampla vreo minune sau vreun dezastru, acest tip de pasere va inlocui in inventarul Coreei de Sud batranele F-4 si F-5

Sursa: The Economic Times

Bun, si acum momentul de sinceritate si lacrima de regret din coltul pleoapei…

Credea cineva ca Eurofighter Typhoon ar fi putut castiga in Coreea de Sud, in fata americanilor?

Credea cineva ca in Romania ar fi putut castiga vreun alt furnizor decat unul american?

 

– Iulian Iamandi –

Resboiu

View Comments

  • Pe DAPA nu este afisat nimic deocamdata. Si LM anunta ca in mod oficial nu a primit nicio decizie.
    Poanta este alta. Se pare ca Boeing vrea ca toate cheltuielile de dezvoltare pentru F-15SE sa fie suportate de Coreea de Sud :) :)
    Deci sa mai asteptam :)

  • Ce hilare mi se par motivatiile astora din Coreea de Sud. Puteau foarte bine sa ceara pretul cu dublele incluse si in dolari.

  • Decizia sud-coreeana este strict politica.Nu are nicio legatura practica cu performanta de lupta a avioanelor.Personal as prefera pentru mine, daca ar fi cazul, strict tehnic, EF-ul.

  • "Credea cineva ca Eurofighter Typhoon ar fi putut castiga in Coreea de Sud, in fata americanilor?"

    Eu, nu.

    Cei care depling situatia "a fost o decizie politica" (un fel de "au cistigat cu arbitrul") ar face bine sa tina cont ca asta este realitatea iar deciziile de 7,3 miliarde trebuie sa fie politice. In cazul unui conflict armat, coreenii vor fi sustinuti de armata americana, nu de englezi sau germani.

    • Cica Coreea de Nord ar vrea si ea avioane.Fac plata in oameni pt. organe :D Poate acolo ar fi o sansa pt. avioanele europene.
      Amu,serios,cata vreme armatele europene nu revin dreacu la normal,adica sa mearga in lumea larga si sa cafteasca bastinasi in stanga si-n dreapta,nici o sansa sa prinda ceva contracte mai acatari.Astea se dau pe baze politice,nu tehnice sau economice.Iar puterea politica,zise iubitorul de oameni si dreptate in societate Mao Zedong,iese pe teava armei.

    • Si de ce vrei sa-l numesti "masluit"?

      Corea de sud are contacte foarte strinse cu armata Americana. Folosesc deja F-15, au arme si sisteme construite impreuna cu Americanii, multe sisteme chiar din F-15 sunt construite local. Pe deasupra, Coreenii lucreaza impreuna cu multe companii Americane la un nou vinator stealth. KFX.
      Eurofighterul nu este cu mult mai avansat decat F-15SE.
      Daca tot nu au luat F-35ul, eu nu vad nici un motiv sa cumpere avioane Europene, mult mai scumpe, cu sisteme complet noi, suportate de companii cu care nu au lucrat.
      Decizia face perfect sens. "Logistics" nu inseamna politica.

  • Bre,apropos de caietele de sarcini.Astia fac treaba de parca ar fi primari romani.Tre' sa castige X,se face caietul de sarcini in asa fel incat doar X sa indeplineasca conditiile.Asa mi se pare cel mai corect.Ce o tot lalaim cu concurenta,accesul liber la informatii,bla-bla...
    Iete de aia o sa ma mut in Elvetia.Acolo o sa votez ce avion imi place. :D

  • Tinand cont de ofertele care le-au fost facute coreenilor, nu ar fi avut sens sa cumpere altceva decat F-15SE sau F-35.

    Ei deja sunt operatori de F-15, varianta SE folseste aceiasi gama de armamnet pe care il foloseste aproape toata flota ROKAF, foloseste motoarele F100-PW229, folosite de flota de KF-16(care vor fi modernizate), si F-15K.

    F-15SE dispune in plus fata de Eurofighter de o avionica ceva mai buna, americanii au un oarecare avans in privinta tehnologiei AESA fata de europeni, antena radarului este mai mare, deci unele posbilitati de lupta BVR superioare lui EF, amprenta radar este relativ comparabila, cam 0,1 mp pt fiecare avion se speculeaza, (este posibil ca Typhoon-ul sa fie in avantaj in acest aspect, este mai mic, are posibilitati net superioare de supercruise), are o raza de actiune mult mai mare si cel mai important are o incarcatura de lupta mult mai mare, de 11,5 tone fata de 7,5 tone cat poate transporta EF-ul.

    Coreeni din Sud in cazul unui razboi cu aia din Nord nu cred ca vor avea mare nevoie de super-posibilitatile aer-aer pe care le-ar putea oferi Typhoon-ul,(supermanevrabilitate, racheta Meteor, posibilitatea de a lansa rachete de la viteze de 1,3-1,5 Mach in supercruise samd), si asa cu ce au acum sunt intr-o situatie de overkill in privinta confruntarilor cu aviatia nord-fomista, este greu de crezut ca poti sa dai jos un F-15 cu un MiG-19.

    Ei au nevoie in primul de mijloace care sa le asigure distrugerea cat mai rapida a armatei de uscat nordiste, iar pentru asta cred ca un avion care iti transporta 11 tone de bombe este foarte potrivit.

    In plus la randul lor coreeni au in dezvoltare(daca il vor mai dezvolta pana la urma), un avion cu performante foarte apropiate de Eurofighter, este vorba de proiectul KAI-KFX.

    Daca ar fi ales F-35 din nou s-ar fi justificat, ei deja i-au in considerare achizitia unui numar de F-35B pe care sa se opereze de pe navele de asalt din Clasa Dokdo, este stealth, deci va fi imposibil de doborat de nordisti chiar pana se rezolva treaba cu SEAD-ul si are posibilitati destul de bune de bombardier, sarcina utila mare, viteza minima foarte buna, posibilitati bune de CAS, si s-ar fi incadrat intr-o viitoare arhitectura a ROKAF-ului care ar fi avut KAI-KFX-ul in rol de avion de suprematie aeriana, KF-16/F-35 in roluri de bomb-trucks, F-15 in rol de avion de strike si FA-50 pt adaugarea masei si sprijinit dezvoltarea industriei aeronautice sudiste.

Recent Posts

Hanwha Aerospace caută să obțină un sprijin mai extins în industria de apărare pentru modernizarea securității României

Hanwha Aerospace intenționează să înființeze în România un hub industrial pentru Europa, cu scopul de…

1 week ago

Acord de cooperare în domeniul apărării între România și Republica Coreea semnat, în premieră, la Seul

Ministrul apărării naționale, Angel Tîlvăr, a semnat marți, 23 aprilie, împreună cu omologul său coreean,…

1 week ago

Bulgaria ar putea aloca 2,5 procente din PIB către Ministerul Apărării

Parlamentul Bulgariei dezvate ambițiosul plan de creștere a bugetului Apărării la 2.5% din PIB. Ministrul…

2 weeks ago

Rostec lucrează la un nou sistem mobil aruncător de proiectile incendiare

În viitorul apropiar, promit cei de la Rostec, miltiarii ruși vor fi dotați cu un…

3 weeks ago

Posibilă dronă maritimă recuperată din apele teritoriale ale României

În cursul serii de joi, 4 aprilie, nava de căutare-salvare Artemis a Agenției Române de…

4 weeks ago

China va dezvolta avionul J-15 într-o versiune pentru război electronic

Televiziunea de stat chineză a anunțat recent că se lucrează la dezvoltarea avionului multirol de…

4 weeks ago