Şeful Forţelor Aeriene de Luptă ale Turciei, generalul Abidin Ünal, a anunţat că flota de avioane RF-4E/TM Phantom va fi retrasă.
Decizia a fost luată în urma implicării avioanelor RF-4E/TM în trei accidente recente în care şi-au pierdut viaţa şase piloţi.
Generalul Ünal a precizat că testele cu softul pentru misiunile de recunoaştere pe avioanele F-16 au fost încheiate pe 10 Martie anul acesta.
Turcia a recepţionat prima serie de avioane RF-4E în 1980, urmate de 32 avioane ex-germane în 1993.
Între 2009 şi 2011 au fost modernizate 16 avioane, acestea fiind aduse la standardul RF-4E/TM.
Dintre avioanele modernizate, au fost pierdute în total 5 avioane – între acestea numărându-se şi cel doborât de către sirieni.
Forţele Aeriene Turce dispun în prezent de opt avioane RF-4E/TM.
Ultimele zboruri ale RF-4E/TM vor fi efectuate de către şeful Forţelor Aeriene Turce, generalul Akin Öztürk şi Ünal.
Avioanele RF-4E/TM urmau să fie păstrate în serviciu până în anul 2020.
Între 1995 şi 2015 au fost implicate accidente 11 avioane RF-4 şi au murit opt piloţi.
Turcia va înlocui RF-4E/TM cu F-16 care vor folosi containerul UTC Aerospace Systems DB-110.
Trei asemenea containere au fost recepţionate de către Escadrila 142 de pe Baza Aeriană Akinci/Ankara.
Surse:
– Iulian Iamandi –
Phantom este un avion ffrumos. E mai frumos decat MiG-21?
Categoric designul prototipului avea destule elemente de noutate in epoca.Acum contemporanii le au mai putin cu aerodinamica ,aceeasi celula tinuta zeci de ani si n-modernizari ,parca nu mai are aviatia farmecul de altadata.
Pai cam carpaceala le-a iesit 🙂 cam ca si f35
l-au socotit cam prost de la inceput, la tunel le-a dat ca mai trebuie 5 grade la unghiul diedru al aripilor, si incastrarea era in sectiunea centrala facuta din titan in anii 60 care nu o mai puteau redesena – si atunci au reproiectat aripile cu forma aia ciudata
ampenajul posterior la fel – ajungea in jetul motoarelor la unghiurile mari de atac la decolare si aterizare pe portavion si atunci le-au facut
Nu de cine stie ce mare inovatie aeronautica
“Proof that with a big enough engine even a brick could fly….and the F-4 needed two!” 🙂
BLC e cam acelasi lucru ca sps de la mig21
Paul,”caramida”aceasta ar fi zburat?
http://s005.radikal.ru/i212/1306/9b/6c2a295a0da8.jpg
ce experti suntem toti dupa vreo jumatate de secol…
Inaintea de retragerea celor doi (F-4 & Mig 21) ar merita organizata o ultima “confruntare”… poate la BIAS-ul nostru sau la Izmir… macar cateva treceri 1+1…
In 2011 la mitingul de la Izmir pilotii de Phantom mi-au spus ca ar fi incantati de o intrevedere cu Lanceru’…
Ii putem invita cumva? Cineva din staff-ul BIAS?