Comandamentul Forţelor Aeriene ale Rusiei a decis întoarcerea în serviciul operativ a avioanelor de antrenament şi luptă Tu-134UBL şi Tu-134SH, retrase începând cu 2011.
Conform ziarului Izvestia, Comandamentul a solicitat ministrului Apărării Sergei Shoigu să aloce fonduri pentru repararea şi prelungirea vieţii avioanelor scoase din serviciu.
Conform estimărilor preliminare, este nevoie de 20 de milioane de ruble.
Versiunea capabilă de luptă a lui Tu-134 este principalul mijloc de antrenament al piloţilor şi navigatorilor destinaţi aviaţiei cu rază lungă a Rusiei.
Versiunea UBL este folosită în pregătirea piloţilor bombardierelor strategice Tu-160 şi a celor cu rază lungă tip Tu-22M3.
Pe Tu-134SH sunt pregătiţi navigatorii.
În total, Forţele Aeriene dispun de vreo 50 de avioane Tu-134 în diferite variante. An-urile 24 şi 26 de şcoală nu dispun de echipamentele de bord necesare pregătirii echipajelor pentru bombardierele strategice şi cu rază lungă.
Guvernul Rusiei a decis să oprească operarea avioanelor Tu-134 după ce în vara anului 2011 s-a prăbuşit un avion civil de acest tip, accident soldat cu peste cincizeci de morţi.
Ordonanţa dată de preşedintele Medvedev se aplica numai avioanelor civile, dar Anatoly Serdyukov a făcut exces de zel şi a ordonat suspendarea zborurilor cu avioanele Tu-134 militare şi tăierea fondurilor pentru repararea şi extinderea vieţii acestora.
În anul 2011, Comandamentul Forţelor Aeriene ale Rusiei a ordonat pregătirea cerinţelor tactice şi tehnice pentru dezvoltarea înlocuitorului avioanelor Tu-134UBL/SH, luîndu-se în considerare avionul destinat misiunilor de antrenament şi comandă care va avea la bază Tu-204/214.
Ceva mai târziu însă, s-a ajuns la concluzia că noul avion ar putea intra în dotare abia prin 2016…
Sursa: Lenta
– Iulian Iamandi –
Leave A Comment