Tancul T-14 bazat pe platforma șenilată Armata intră în producția în serie începând cu anul 2019 după o modernizare majoră. Primul lot de 16 tancuri va fi livrat până la sfârșitul anului.
Pe data de 9 mai, noul T-14 va participa la parada VE-Day din Piața Roșie. Acestea vor fi apoi distribuite între unități din diferite părți ale țării pentru a opera în condiții de luptă, scrie ziarul Izvestia.
Douăsprezece tancuri T-14 și patru vehicule de recuperare blindate T-16 vor fi livrate forțelor terestre ruse până la sfârșitul anului, au declarat câteva surse din ministerul apărării. Seria Armata diferă de prototipuri cu unele sisteme noi. Primele tancuri din serie vor participa la parada VE-Day și vor fi apoi testate de Forțele terestre ruse.
Șaisprezece vehicule vor fi trimise apoi la unele unități din diferite zone climatice. Compania Uralvagonzavod (UVZ) a declarat ziarului că respectă strict contractul cu Ministerul Apărării pentru a produce tancurile Armata și vehiculele de luptă.
Experții compară T-14 cu analogii săi și spun că ar fi mai bun decât tancul american Abrams, Leclerc-ul francez și germanul Leopard 2. Tancul rusesc este cu 25-30% mai eficient și are o mai bună sansă de supraviețuire decât vehiculele potențialilor inamici. Tancul este echipat cu protecție reactivă de tip Afganit.
Caracteristica principală a tancului este turela fără echipaj. Echipajul T-14 controlează telecomandat armele dintr-o capsulă blindată izolată în interiorul corpului tancului. Capsula protejează echipajul și crește șansele de supraviețuir pe câmpul de luptă.
Armata dispune de un nou motor diesel de 1.500 CP, iar puterea de foc se bazează în principal pe tunul său de calibru 125mm 2A82.
Proiectanții declară că nivelul tehnic depășește toate tancurile existente de 1,2 ori. Energia tunului 2A82 este de 1,17 ori mai mare decât cel mai bun tun NATO de 120 mm de pe tancul Leopard 2A6.
Armata este o platformă universală pe șenile ce poate fi folosită pentru tancuri, vehicule grele de luptă pentru infanterie, vehicule de recuperare, transportoare blindate grele sau vehicule de recunoaștere și comandă.
Vehiculul de recuperare blindat T-16 fabricat pe platforma Armata este conceput pentru a evacua vehiculele avariate de pe câmpul de luptă și pentru a le repara într-o altă locație. Acesta dispune de un set de echipamente speciale moderne capabile să îndeplinească toate tipurile de misiuni pentru care a fost conceput. Echipajul cuprinde trei persoane: comandant, șofer și operator.
Capsula protejată are locuri pentru echipajul tancului evacuat. Motorul diesel și cutia de viteze automată se află în spatele compartimentului cu echipaj.
Ministerul Apărării a declarat în 2018 că Armata va fi testată în zona arctică. Sunt planificate teste în zonele muntoase și în zonele deșertice cu temperaturi ridicate.
Cristian Oancea
Vizionati acest video (necesita citit mult in engleza) in care prezinta dezavantajele tancurilor care nu au echipaj in turela. Turela fara echipaj este cel mai prost concept posibil. De fapt T-14 nu este decat ultimul din seria de tancuri fara echipaj in turela – toate fara exceptie, fiind esecuri indifferent ca sunt americane, franceze, iordaniene, suedeze etc
https://www.youtube.com/watch?v=3fs87Fj-5EY
Nici nu a intrat in dotare si este cel mai,cel mai cel…. Idem SU-57 PAK-FA sau cum se cheama,troaca aia de gen IV spoita.
Un singur exercitiu de logica,a trecut ceva timp de la aparitia lui T-14 Armata si nimeni nu incearca sa dezvolte o noua platforma. Singura concluzie logica este ca este probabil peste T-80 sau versiunile T-72,dar inca nu este un concurent pentru tancurile vestice,cel mult egalul lor.
Adevarat,se vorbeste de 0 colaborare franco–germana pentru un nou MBT,da’ aia au fantezii cam ciudate,afara cu americanii (jos labele de pe Europa porci capitalisti),armata europeana……Au prezentat si un “prototip” sasiu de Leopard cu o turala Leclerc.
Fain tare prototipu’…sa nu uit,avea si oglinda retrovizoare,ati ghicit,montata pe jumatatea germana :)))))