Evenimentul unic în lume Tall Ship Regatta este organizat de Sail Training International (STI).
Zeci de veliere din Bulgaria, România, Rusia, Spania, Turcia, Marea Britanie şi Cipru s-au aflat anul acesta la linia de start. Programul Regatei Mării Negre 2014 a arătat în felul următor:
30 Aprilie-3 Mai 2014-Port Varna, Bulgaria
3 Mai-9 Mai 2014-Cursa I: Varna-Novorossiysk
9 Mai-12 Mai 2014- Croaziera de repoziţionare a flotei Novorossiysk-Soci
14 Mai-18 Mai 2014-Port Soci, Rusia
18 Mai-24 Mai 2014- Cura II: Soci-Constanţa
24 Mai-27 Mai 2014-Port Constanţa, România
Dintre cele mai renumite veliere, precum Bodrum din Turcia, Sea Adventures, Royal Helena şi Kaliakra din Bulgaia, Sedov, Nadezhda, Akela şi Mir din Rusia, Running on Waves din Cipru, nu puteau lipsi velierele noastre Adornate şi Mircea.
Eleganta navă Adornate a fost construită în 1961, iar până în 1997 a avut rol de pescador, apoi a fost transformată în goeletă.
Nava luxoasă ce a devenit acum a participat la evenimente importante din Marea Mediterană, precum Cannes Royal Classics, Voiles de Saint Tropez, Lycamobile Mediterranean Tall Ships Regatta.
Goeleta cu două catarge este dotată cu 9 camere de lux, interiorul său este construit din lemn masiv şi este prevăzut cu o spaţioasă cameră de zi. De asemenea, la bordul său există un birou de lucru complet echipat, precum şi un cash bar.
Adornate are o lungime de 45 metri, iar motorul său diesel Cummins de 380 cai putere şi rezervorul de 17.000 litri îi asigură 70 de zile de navigare pe mare.
Nava şcoală Mircea, velier clasa A tip bark cu trei arbori, înaltă de 44 de metri, cu 23 de vele ce însumează o suprafaţă velică de 1.750 m², a fost lansată la apă în anul 1938, pe 22 septembrie. Numele său vine de la voievodul Ţării Româneşti, Mircea cel Bătrân (1386-1418), în timpul căruia s-a dezvoltat comerţul pe mare.
Nava are o istorie zbuciumată. A supravieţuit celui de-al Doilea Război Mondial, a fost capturată ca pradă de război, apoi recuperată, a participat alături de flote puternice ale lumii la diverse acţiuni, a trecut prin procese de reparaţii şi modernizări. De asemenea, la bordul său au fost pregătite generaţii întregi de cadeţi, al căror slogan este „Servesc marina, servesc patria”.
Cel mai mare velier din lume, Sedov, „nava-barc cu patru arbori” şi corp de oţel, este tot o navă-şcoală ce-i poartă numele exploratorului polar rus Gheorghi Iakovlevici Sedov. Nava face parte din dotarea Ministerului Marinei Comerciale al Federaţiei Ruse . Nava a fost construită la Germania-Werft din Kiel în 1921, iar scopul său a fost de a transporta mărfuri. A aparţinut societăţii de navigaţie „F.A. Vinnen” din Bremen, iar numele său a fost Magdalene Vinnen. Compania Nordeutschen Lloyd din Bremen a i-a schimbat numele în „Kommodore Johnson” şi a transformat-o în navă-şcoală. A fost pusă sub pavilion sovietic în 1946, primind numele pe care îl poartă şi astăzi.
Nava Mir (Мир=pace) vine din St. Petersburg, Rusia şi a fost construită în 1987 la Lenin Shipyard, în Gdansk, Polonia. Este a doua cea mai mare navă pe care a proiectat-o Zygmunt Choren. Cântăreşte 2,385 tone, are o lungime de 109,2 m, este propulsată de două motoare diesel care însumează 1,140 cai putere şi funcţionează ca navă-şcoală.
Nadezhda (Speranţă Bună) a fost construită în anul 1991 şi este nava-şcoală a Academiei Navale Amiral Nevelsky din Vladivostok, în extremul orient al Rusiei. Are trei catarge şi trei punţi cu stâlpi de oţel, iar velatura sa este în totalitate de tip fregată.
Nava Johanna Lucretia, construită în anul 1945 în Ghent, Belgia, are o lungime de 27.68 m. Cu toate că a fost proiectată pentru pescuit, nu a fost folosită niciodată în acest scop. Din 1992 este folosită pentru antrenamentul cadeţilor din Marea Britanie.
Yachtul Running on Waves a fost construit în 2011, are o lunginme de 64 m şi vine din Limassol, Cipru.
– Adina Călin –
Mir = lume. Nu pace.
..ambele!
A fost un curent cultural pe la sfirsitul secoului 19 inceputul secolului 20 sub numele de “Mir iscustva”, adica “Lumea minunata”.
Se traduce si prin “pace”.
мир (mir) m inan (genitive ми́ра, nominative plural миры́)
1.(usually uncountable) peace
война́ и мир — war and peace
мир во всём ми́ре (mir vo vsjom míre) — world peace
2.universe; world; planet
происхожде́ние ми́ра (proisxoždénije míra) — origin of the universe
Bai fratuilor, ce se intampla? unte-ti cam in urma cu toate, inclusiv cu regata.Mai laa-ti air softu si mai bagati ceva acilea :)) ca va pleaca clienti.No offence ,dar sa dai o stire si poze dupa mai bine de trei sapt. ……..Intru zilnic la voi pe blog, dar de cva vreme…….oha ,nu noutati ,nu poze, de ce as mai intra pe viitor? Cand voua nu va pasa ? sau daca va pasa de ce zice lumea, bagati articole, foto-reportaje,de ce nu opinii.Timp de o apt. cap de afis a fost articolul de la black-sea.Stima Pontacu
nu pleaca
e un site de “amatori”, facut doar din pasiune, acuma or fi alea din care isi castiga si ei painea de zi cu zi, mai consumatoare de timp
cine are chef sa scrie ?
uite ce s-a intamplat cu mrap-urile de le visam noi, le cumpara serifii din orasele de 13000 de suflete cu 5000 de coco bucata
http://www.businessinsider.com/indiana-police-buy-military-surplus-2014-6
un typhoon a picat in spania, toate care au picat au fost in spania, a mai fost acu cativa ani unul care a omorat un pilot din arabia saudita care testa treaba tot in spania, si un prototip tot in spania
poate scrie careva un articol, comparatie cu starfighterul de acum 50 de ani, unde ale nemtzilor au cazut ca pietrele si spaniolii nici unul, si acuma cu typhoonul european e “vitzavercea”, in plus nemtii se si lauda cum au facut ei salata cu f-22 folosind meteoare si irst care detecteaza un avion mare si cald cum e f-22 de la 50 de km
Bune subiecte, Paul.
Jandarmeria ar aprecia, poate, vihiculi dinașetii specialii.
Chiar că-cad taifune spaniole, deși nu sunt convins de inaplicabilitatea „hazardului”. Sistemul de comandă digitală e singurul care ar putea face probleme, ceea ce mă îndoiesc a fi cazul, dată fiind rata defecțiunilor și incidentelor luate per ansamblul flotei europene. Nemții și englezii nu s-au plâns tare până acum, decât de costuri, care este… altă treabă.
Nu prea face sens să îl compari cu Widow-maker, deși în exploatarea forțelor a(e)riene latino-europene Starfighter s-a descurcat mai mult decât onorabil în rol de interceptor-vânător. Doar nemții au avut probleme spectaculoase și rată de prăbușiri absurdă.
Apropo de EF, my arse urmărește de la 30 de mile și doboară paserea de pradă yanchee… e treabă de broșură. Așa pot zice și francezii că Rafale dă pe jos cu el, având în vedere cele câteva angajamente simulate.
Ideea e că șansele celorlalte platforme sunt bine sub 50% per ansamblu, ceea ce duce spre distribuția gaussiană clasică și hazard. Greu de detectat sub 15 mile, aproape imposibil de încadrat, în mod fiabil, la distanțe decente de angajament. Apoi vine capacitatea de zbor la incidențe mari și manevrabilitatea supersonică imbatabilă… dacă ai ajuns „în foarfeci” să-l iei la ochi. Altă clasă, altă generație, alte capacități, Paul.