Pe 16 Februarie, pe contul oficial de Twitter al Ministerului Apararii al Turciei, a fost publicata prima fotografie a celui mai nou avion usor de atac produs in Turcia de catre TAI.
Hurkus-C, versiunea de atac, este o modificare a celei de scoala si antrenament, Hurkus-A. Prototipul Hurkus-C a fost obtinut chiar prin modfificarea prototipului Hurkus-A (cu inmatricularea civila TC-VCH) ce a efectuat primul zbor pe 29 August 2013. Zborurile de incercare vor incepe in viitorul apropiat, urmand ca din 2018 Hurkus-C sa inceapa sa intre in serviciul THK.
TAI Hurkus-C este echipat cu un motor Pratt & Whitney Canada PT6A-68T ce produce 1600 CP la decolare si actioneaza o elice cu cinci pale Hartzell HC-B5MA-3. Incarcatura maxima de 1500 kg poate fi acrosata pe 6 piloni sub aripa. Descoperirea, identificarea si desemnarea tintelor este asigurata de un sistem electro-optic Aselsan ASEFLIR-300, dispus sub fuselaj. De asemenea este planificata instalarea unui sistem defensiv complex.
Pe langa bombe clasice, nedirijate, containere cu mitraliere de 12.7mm sau tunuri de 20mm, Hurkus-C mai poate acrosa si bombe ghidate GBU-12 (de 227 kg) sau Tubitak SAGE KGK 82 cu ghidaj GPS. Avionul va putea acrosa si rachetele Roketsan Cirit (de 70mm ghitate semiactiv prin laser) sau rachetele antitanc Roketsan UMTAS.
Incepand cu Decembrie 2013 TAI a primit din partea Fortelor Aeriene Turce (THK) o comanda ferma pentru un lot de preserie de 15 avioane de antrenament Hurkus, asteptandu-se o comanda suplimentara pentru 40 de exemplare in variantele A,B (de antrenament) si C (de atac).
Avionul poarta numele lui Vecihi Hürkuş (1895 – 1969) primul pilot turc care a doborat un avion inamic (un avion rusesc pe frontul caucazian, in toamna anului 1917).
Via:
Haberler
Marius Constantin
Ne bagam si noi la o intelegere cu turcii, vorba aceea avem multe in comun : bisnita, ciubuc, bacsis; numa sa nu iasa rahat. Cred va ar fi bun sa inlocuim Yak-urile si posibil ca Bacaul sa aiba capacitatea de a il produce sub licenta.
Pe persoana fizica, visam la A-29 Tucano. Dar e bun si asta, ca seamana. 🙂
Nu doar in locul Yak-52, dar si in cooperare cu SOCAT.
Iar-99td ar fi mai bun…
O rugaminte… schimba id-ul asta. Oamenii sunt mult prea inflamati in perioada asta frumoasa a vietii noastre, am fost la randul meu acuzat ca sunt nu stiu cum ca fac misto de dragnea. Sa nu dam ocazia altor aprinderi si din cauza id-ului tau.
Scuze
Dai o inghetata, cand o veni vara. La halba. 🙂
Sunt doua categorii diferite. Sunt necesare si avioanele de antrenament cu elice ca asta de mai sus, si cele reactive precum IAR 99.
Mai bun la ce ? De scoala e mai bun asta, CAS si COIN tot asta e mai bun si mai ieftin, de pulitie aeriana canci la ambele so ?
Chiar n-a observat nimeni ‘winglets’?
Ba da, acum. 🙂
TAI prezinta conceptele unui avion de antrenament si atac usor:
http://en.c4defence.com/Agenda/hurjet-emerged/4894/1