T-50 prajit la soare (via http://lun-dao.livejournal.com)

T-50 prajit la soare (via http://lun-dao.livejournal.com)

Una parasile  rusesti de cea mai noua generatie s-a ales cu cateva pene arse in urma unui incident survenit la aterizare, in vecinatatea Moscovei.

Unul dintre motoarele T-50 PAK-FA-ului cu numarul de bord 055 – care ar trebui, la o adica, sa fie chiar cel de-al cincilea prototip – a “inchis ochii” la aterizare, incidentul fiind urmat de un incendiu care, inainte de a fi stins, a afectat celula aeronavei. Pojarul a fost stins cu rapiditate si nu au fost victime.

“Aeronava va fi reparata. Nu au fost victime. Suhoi a constituit o comisie care sa ancheteze incidentul si cauzele acestuia. Accidentul nu va afecta in nici un fel programul de teste al T-50”, a declarat intr-un comunicat de presa Compania Suhoi.

Bun!

Toate bune si frumoase pana aici…

In rest… observabilitate redusa, armament transportat in interiorul celulei, supercroaziera si alte bla-bla-uri de generatia a cincea.

Mai zice sursa ca T-50 PAK-FA (sau oricum se va numi produsul finit) ar trebui sa ajunga la escadrilele din VVS incepand cu 2016. Sigur, daca programul nu mai intampina si alte dificultati.

Nu e prima oara cand motorul de la tribordul PAK-FA-ului incearca sa puna bete-n roate programului de incercari numa’ ca… de data asta s-a lasat cu ceva panoruri de invelis prajite.

In august 2011 acelasi Saturn Izdelye 117S montat in nacela din dreapta prototipului T-50 cu numarul 2 a cedat lamentabil in timpul rulajului la decolare, sub privirile a aproximativ 200000 de spectatori, adunati pe aerodromul Ramenskoye cu ocazia MAKS.

T-50 flameout la MAKS 2011 (foto Ivan Stepanov via FlightGlobal)

La data respectiva, conform declaratiilor fabricantului Saturn, buba ar fi fost cauzata de un senzor care a furnizat informatii eronate FADEC-ului, care la randul lui, a comandat motorului altceva decat ar fi trebuit rezultand flameout-ul.

– Marius Constantin –