Suhoi Su-30SM, zis Flanker-C pe dincoace de noua Cortină de Fier, va înlocui… bătrânele Suhoi Su-27 Flanker B dintr-un regiment de aviaţie aparţinând de Districtul Militar Sud al evidentei ţări vecine şi prietene, Rusia.
Zece avioane din acest tip se vor alătura până la finalul lunii Ianuarie a anului curent, altor opt Suhoi Su-30SM sosite spre finalul anului trecut.
Conform comunicatului de presă, echipajele au început deja zborurile programate anul acesta pentru învăţatul operării noilor avioane.
Suhoi Su-30SM este un avion proiectat pentru obţinerea supremaţiei aeriene şi atacul ţintelor terestre şi de suprafaţă.
Avioanele Suhoi Su-30SM dispun de ampenaje canard şi motoare cu tracţiune vectorială controlată, care le asigură avantajul supermanevrabilităţii.
Fabricat începând cu anul 2012, avionul Su-30 este echipat cu radar multifuncţional Bars şi poate folosi o gamă largă de muniţii inclusiv arme ghidate de mare precizie.
Sursa: Air Recognition
Tinereţe fără bătrâneţe şi viaţă fără de moarte
Uau, ce peltea am tras!
Deci alea, Suhoi Su-27, sunt bătrâne şi sunt trimise la muzee sau tocătorul de vise. Cred că-s mai bătrân decât tolerez că sunt, din moment ce Su-27… avionul la care visam prin 1990, privindu-l într-o revistă Modelism, ajunge să fie retras.
La F-14 Tomcat nu m-am simţit aşa, deşi la el şi la Spitfire, apoi la G-urile cu cocarde româneşti, am visat mai primele.
Mă întreb. Şi împing departe răspunsul. Este uşor să scrijelim pe vopseaua avioanelor MiG-21 critici cu duiumul, dar ca ele nu vor mai fi niciunele, cu farmecul visărilor argintii ale copilăriei şi în camuflajul vârstei când am început a ne coace.
Iulian Iamandi
Nu stiu cat e de performant e si cum s-ar comporta intr-o lupta cu un omolog occidental, presupun ca nu se poate compara cu un confrate stealth…. dar arata BESTIAL!
Da, au facut un avion de Oscar!
E foarte performant! La partea de aerodinamica si software fly by wire cred ca este foarte greu sa il poti egala…la partea de motoare se pare insa ca ar avea o amprenta infrarosu mult mai mare decat un avion occidental dar ….nu este nimic precis aici si eu nu am masurat-o, nici la meeting-uri nu am vazut avionul asta superb…
…”doar un avion frumos poate sa zboare”…
– Andrei N. Tupolev – 🙂
🙂
Mai sunt si exceptii, gen F4, “the triumph of thrust over aerodynamics”, caramida zburatoare cu 2 motoare mari etc.
si la rusi la fel
omu’ facea bombardiere ..pasari “grele”..cred ca la asta se referea….compara imaginea unui TU22 cu a lui AVRO
Vulcan sa zicem … cine ia “premiu de frumusete? 🙂
da si mai sunt si altele unde o caramida fatetata ..tinuta in aer contra legilor fizicii loveste centre de comanda in centrul bagdadului fara sa stie aia de unde vine si ce
oricum ce e al avioanelor frumoase e al lor si cand vor fi toate “fatetate”(t 50 intra acolo) ne mutam pe forumul de infrastructura
@ Nico lasa ca F 22 si F 35 sau SU T 50 PAK FA sunt din alt film si arata sexy, au forme si curbe frumoase, mie imi place chiar si B2-ul….
b 2 da..pare avionul lui batman
restul trebuie sa mai slefuiasca fatetele
oricum sa nu uitam generatia 2 de supersonice ..ti se scrantea privirea
gen 4 in schimb..vor aparea si designurile stealth reusite ,sunt la inceput
Cel mai bine cred eu ar fi aratat Su S-21.
http://www.rcgroups.com/forums/thumbgallery.php?t=1642427&do=threadgallery&type=img&group=none&starter=no
Armata rusa are contract nou cu Suhoi pentru 50 Su 35 pana în 2020 in valoare de 60 mrd ruble ,fapt care trebuie sa aducă nr lor la 98…
Daca SU PAK FA T50 ar deveni operational in jurul anului 2020, nu s-ar mai justifica aceasta achizitie a unui avion care teoretic ii este inferior.
da probabil, numai ca T 50 va fi mult mai scump decat Su 35, deaceea cred eu ca vor merge inainte cu productia a lui 30 si 35 pe linga Su 50
Revin in discutie supersonicele de pasageri.Tot pomenim de eleganta in aerodinamica:
http://www.spikeaerospace.com/
Trebuiau lasati repetenti aia care au promovat caramizile in aviatie.Revin la supersonicele de pasageri,vad si un proiect sukhoi-gulfstream.
https://en.wikipedia.org/wiki/Supersonic_business_jet
sunt 16 in siria, si aici spun ca nu fac doar CAP cu rachete AA ci mai dau si cu boambe chioare de 250 de kg – ofab 250 cred ca a fost cea mai folosita chestie de rusi in campania asta
http://theaviationist.com/2015/12/22/everyday-life-at-latakia-airbase-photos/
De ce e chioara bomba?Vrem numai tac-pac..Nu se mai invata lansarea la tinta in scoli?
pai de la 6 km inaltime, si cine stie ce viteza au, o free fall bomb ce precizie poate sa aiba ? cu toata pregatirea pilotilor
Pai da pregatirea,ca s-a cunoscut in ww2 cine era instruit si cine era luat de la coada vacii si urcat in bombardier.Nu degeaba s-a inventat metoda -covor de bombe-macar una trebuia sa pice in tinta.
au ei o sistema noua computerizata de tintire la sol, sistema instalata pe toate avioanele care au trecut modernizarea in ultimii ani
aia cu calcularea continua a punctului probabil de impact
parca e in soft-ul lancerului de vreo 20 de ani
o poveste interesanta si cu parfum de spionaj in ww2 despre vizorul Norden:
https://www.ted.com/talks/malcolm_gladwell/transcript?language=ro
frumoasa povestirea
cu subinteles ,dar nu ptr noi ci ptr ei
Se numeste svp24 gefest.
Principiul este urmatorul:
Rusii au montat pe avion sistemul de ghidaj a bombei, fata de bombele intelligente unde sistemul de ghidaj se distruge odata cu bonba+Costa mult!
Aici folosesti Bombe obisnuite. Precizia+-4-7metri FAB500, 3-4 metri FAB 250.
Uite un articol din pacate e in rusa.
http://yurasumy.livejournal.com/701928.html
aici e ca intr-o casnicie
trebuie sa fie de ambele parti
in alt fel nu ai cum sa ghidezi ce nu poate fi ghidat(de aia se numesc asa)..doar sa calculezi un posibil pct de impact