Institutul de Încercări în Zbor Gromov de pe aerodromul Jukovski a demarat programul de teste cu Su-35. Potrivit unor surse din Comandamentul VVS, programul va fi întins pe durata a 12-18 luni și are ca scop stabilirea parametrilor utilizabili în lupta aeriană manevrieră. La sfarșitul anului trecut, la Gromov au fost livrate 5 exemplare de Su-35, acestea urmând să desfășoare teste de luptă aeriană individual, în celulă sau patrulă.
Scopul final al acestor teste este de a pune bazele teoretice pentru antrenamentul piloților operaționali, având în verede manevrabilitatea superioară a noilor aeronave dotate cu motoare cu tracțiune vectorizată (Su-35 și Su-30SM) pe care VVS-ul urmează să le primească în dotare: Su-35 poate fi controlat până la viteze minime de 150-200 km/h, la unghiuri de atac foarte mari.
Programul de încercări se va desfășura în trei faze: prima – luptă aeriană manevrieră apropiată; a doua – utililizarea rachetelor ghidate cu rază scurtă și medie, inclusiv manevre de evitare a focului inamic (mai ales a rachetelor cu ghidaj activ radar). Faza trei presupune stabilirea anvelopei de angajare a țintelor cu viteză mică la mică înălțime (elicoptere si UAV-uri).
Potrivit declarațiilor unui pilot de încercare participant la programul de teste al Su-35, singura modalitate de a păcăli o rachetă cu ghidaj radar (ce manevrează cu pâna la 20G) este utilizarea bruiajului. Totuși, cu ajutorul sistemului TVC, viteza și altitudinea ar putea fi reduse foarte mult, dând pilotului șansa să evite racheta, al cărei cap de căutare ar putea pierde ținta.
În timpul programului de încercări performanțele Su-35 au fost stabilite la 1400 km/h la joasă inălțime, 2500 km/h la înălțime mare, plafon maxim de 19000m, rază de acțiune de 1600 km si o distanță maximă de zbor de 3400 km. Radarul poate decoperi ținte aeriene de la distanța maximă de 400 km. Avionul e înarmat cu un tun intern de 30mm si 12 puncte de acrosaj pentru o încărcătură maximă de 8 tone.
Via:
Izvestia
– Marius Constantin –
8 tone acrosate, un singur su35
adica fo cat 16 lancer A, care daca nu pleaca de la Campia in poligon la Bogata sa dea cu bomba, trebe sa mai ia petrol in tancurile exterioare, daca mai vrea pilotul sa doarma langa nefasta seara aia
Noi nu cred ca mai aveam oricum atatea lancerA zburabile
Dar avem o comisie, se rezolva, cumparam cateva noi avioane vechi si ajunge
Tot din familia Sukhoi,chinezii sunt pe cale de a da gata J-17-copia Su-34:
http://www.grandestrategy.com/2013/02/new-chinese-fighter-j-17-su-34-fullback.html
Rusii au testat Su 32,34 multi ani, au trecut peste o multime de dificultati tehnice, l-au testat inclusiv in Cecenia si Georgia. Sincer, ma indoiesc ca chinezii sa poata sa-l copie, poate la exterior le-a iesi ceva.. dar ca capacitati.. ( numai daca le-a “vindut” cineva documentatia .., ce nu m-ar mira..)
Apropo., chinezii degraba vor primi Su 35….
http://vpk.name/news/84793_Su35_uletaet_v_Kitai.html
Inca o noutate de pe vpk.name, un Su 30MKI s-a prabusit in India…
resboiule apropo de ce am mai discutat cu uleiul de pila si “limita de viteza”
de exe aici
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=wvHzvZJnqS4
unghiul de incidenta e normal, si la “stall speed”, vezi ca “civilul” coboara nasul, sa prinda viteza si sa aiba control, exact ceea ce n-au stiut cu airbus330 sa faca de exemplu la air france care a cazut in ocean ca o piatra venind din brazilia
pe cand ce a facut dl stancu la bias cu tzeava de anunta comentatorul “o limita de viteza” a fost ce face asta cu Hornetul
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Iyzy-MatUzM
exact asa a iesit si dansul turand motorul, in sus, fara sa coboare nasul ca sa castige viteza (fata de Hornet, cu doua motoare, cu Fadec-uri, si cu una din cele mai studiate “aerodinamici”, la unghiuri mari de atac vortexurile de la lerx mai baga aer in motoare la hornet, unghi mare de atac a fost si tema de proiectare la hornet, horror ce a facut dansul cu tzeava aia batrana)
aia intrebasem, daca ok “limita de viteza”, si doar atata, cum a zis prezentatorul de la bias
uite astia o zic mai frumos ca mine aici
http://www.joe-ks.com/archives_dec2006/Military_Humour.htm
“Airspeed, altitude and brains. Two are always needed to successfully complete the flight.” – Anonymous
daca numar:
avea brainshii cu dansul, bagati sub casca
airspeed si altitude lipsa
imi iese una singura la numaratoare, si asta aici zice ca trebe sa ai doua din trei 🙂