Cei doi piloți care s-au catapultat în urma accidentului aviatic de astăzi, 16 iulie, din județul Bacău, au fost evacuați pe cale aeriană la Spitalul Universitar de Urgenţă Militar Central „Dr. Carol Davila” (SUUMC) din București.
Comandorul Marcel Breşug a fost transferat către SUUMC cu un elicopter SMURD, fiind preluat, în jurul orei 17.00, la Unitatea de Primiri Urgenţe de către o echipă multidisciplinară constituită din medici specialişti în urgenţă (neurochirurgie, chirurgie toracică, chirurgie generală, Anestezie Terapie Intensivă (ATI), ortopedie şi traumatologie şi chirurgie generală) pentru evaluarea medicală, stabilirea diagnosticului şi instituirea conduitei terapeutice chirurgicale şi medicale.
Pacientul, în vârstă de 41 ani, este conştient, cooperant, echilibrat hemodinamic şi respirator.
În urma consulturilor de specialitate şi a investigaţiilor clinice şi paraclinice efectuate, diagnosticul acestuia este: politraumatism prin catapultare, fractură diafiză femurală stângă, fractură naviculară stângă deschisă, contuzie forte umăr stâng, fără interesare nervoasă, contuzie gambă dreaptă.
Pacientul va fi internat, pentru stabilizarea funcţiilor vitale, în Secţia ATI, urmând ca, în cursul acestei seri, să se intervină chirurgical, în blocul operator al Secţiei Clinice Ortopedie şi traumatologie, pentru toaletarea plăgilor şi procedura de osteosinteză centro-medulară diafiză femurală stângă.
Post-operator, pacientul va fi transferat în secţia ATI, pentru supraveghere medicală, profilaxia durerilor şi a ulcerului de stres, corticoterapie, antibioterapie şi stabilizarea parametrilor biologici. În cursul zilei de marți, 17 iulie, este programată reexaminarea imagistică și consult boli infecţioase, neurologie, psihiatrie şi boli interne.
Căpitan-comandorul Iulian Pena a fost transferat cu o aeronavă de tip C-27J Spartan până în Baza 90 Transport Aerian şi, ulterior, către SUUMC, cu un elicopter IAR 330 Puma, aeronave ale Forţelor Aeriene Române, configurate pentru evacuare medicală.
În jurul orei 17.20, pacientul a fost preluat pentru evaluarea medicală la Unitatea de Primiri Urgenţe a SUUMC.
Echipa multidisciplinară constituită pentru stabilirea diagnosticului şi instituirea conduitei terapeutice chirurgicale şi medicale a constatat că militarul
prezintă politraumatism prin catapultare, traumatism vertebral lombar minor, fără semne neurologice, contuzie abdominală minoră și contuzie genunchi drept.
Pacientul este internat la Secţia Chirurgie generală II, urmând ca şi acesta să fie supus procedurii chirurgicale de toaletare a plăgilor. De asemenea, va beneficia de supraveghere medicală, profilaxia durerilor, corticoterapie, antibioterapie şi stabilizarea parametrilor biologici. În funcţie de evoluţia stării de sănătate, echipa medicală multidisciplinară va decide repetarea unor investigaţii clinice şi paraclinice, eventual timpii de mobilizare şi începerea programului de recuperare.
Biroul de Presă
In loc de modernizarea aia nu mai bine se apuca de constructia unora noi, cu motor nou si avionica noua? Nu 21 (adica 20) modernizate dar 12 noi?
Un program de dezvoltare se intinde pe ani multi avand si costuri aferente ori nu cred ca are armata banii astia de suportat. Nu-si mai permit multe tari sustinerea unui program de acest fel de unele singure.
Eu nu ma gandeam la un avion nou, ci IAR-99 II, modernizat.
Chiar si programul TD necesita destula munca.
Pai ce – am zis eu ca e fara munca? Din IAR99 in Soim, modificarea a durat un an. Nu cred ca trebuie mai mult de un an redesenarea pentru noul motor. Ca totusi nu punem un F125 cu postcombustie pe el. Punem tot ceva asemanator, dar turboventilator.
Munca aia costa cat nu o suporta un singur client. Si nu compara schimbul avionicii pe acelasi avion cu schimbarea de motor si reproiectarea celulei, radar, armament nou si ce mai contine proiectul demonstrator.
Eu nu am zis nimic de radar, armament nou samd. Consider o prostie sa pui radar pe Soim. Armament de asemenea. Functia avionului e sa fie un trainer. Vedem dupa aceea daca vrem si CAS sau ne lasam pagubasi. Daca-mi aduc bine aminte israelienii oricum pusesera radar virtual pe Soim.
Deci – Soim II il vad doar cu motor nou si poate materiale noi acolo unde nu trebuie multa munca. In rest il lasi asa cum este ca altfel pretul creste si renteza sa cumperi M346 sau ruda lui mai ieftina si mai apropiata de Soim – M345.
Demonstratorul il fac pentru a testa noi tehnologi, materiale, etc. Ala e pentru un viitor avion de antrenament. Daca va mai exista.
Ce imi imaginez eu e acelas lucru pe care l-au facut italienii cu M345: au plecat de la JT15D-5C si au ajuns la FJ44-4M.
https://en.wikipedia.org/wiki/Aermacchi_M-345
Sau cehii cu L39NG – adica de la AL25TL la acelasi FJ44-4M. (Bine ei au lucrat putin si la aripi).
Alta clasa de trainer,dar in Polonia se modernizeaza inclusiv prin reproiectarea celulei;
http://www.defense-aerospace.com/articles-view/release/3/189385/airbus-to-rebuild-and-upgrade-polish-turboprop-trainers.html