Categories: Aviaţie

Soarta batranului MiG-21 LanceR, reportaj de Adelin Petrisor

Evoluţie în crepuscul la BIAS 2012,  MiG-21 LanceR nr. 6807, pilotat de Cpt. Cdr. Daniel “Motanu” Moise

Am fost să filmez în Baza Aeriană 86, una dintre cele mai mari din România. Am făcut un reportaj despre viața MiG-ului 21 Lancer. În ciuda vipiei din Bărăgan, am filmat o zi întreagă decolări, aterizari, interviuri cu piloți. Am stat de vorbă și cu Șeful Statului Major al Forțelor Aeriene, generalul Cârnu Fănică. Dacă vă interesează aviația militară de vânătoare, puteți afla mai multe într-un reportaj ce va fi difuzat în Jurnalul din acestă seară.

Aici găsiți reportajul din Jurnal.

Preluat de pe site-ul unuia dintre puţinii jurnalişti adevăraţi – Adelin Petrişor.

Mulţumită colegei noastre Monica/Mica povestitoare de film pentru mine şi Griffon, care nu dispunem de sunet la birăuri, vă putem spune că în reportaj puteţi urmări cuvintele Şefului Statului Major al Forţelor Aeriene General-Locotenent Dr. Cârnu Fănică şi instructorului de zbor pe MiG-21 Căpitan-Comandor Daniel Moise.

Până diseară ne mulţumim cu rezumatul pe care ni l-a povestit colega noastră, dar vă putem urmări reacţiile după ce veţi viziona reportajul.

O evoluţie de mare efect.

– Resboiu –

———————————————————

Link-uri utile:

Revista Resboiu; Forumul Resboiu; Pagina de gardă a portalului; Ramura dedicată Armatei Române; Ramura dedicată spaţiului; Ramura dedicată dronelor.

Resboiu

View Comments

  • acelasi cdr cred ca a castigat si luptele impotriva avioanelor americane la exercitii
    sper sa constientizeze multi situatia ,spusa din gura unor oameni care opereaza aceste sisteme
    sper sa-i vedem zburand avioane mai bune ca mig-ul

  • Este foarte mult 9500 euro pentru o ora de zbor la MIG21.Nu as fi crezut ca se poate ajunge la aceasta valoare.La cat se va ridica atunci ora de zbor la un F16 SH, care este un aparat mult mai sofisiticat si mai scump, din toate punctele de vedere, in comparatie cu MIG21?
    Generalul locotenent Cârnu Fănică, fiind specialist in domeniu, stie ce implica financiar exploatarea unui avion vechi, insa, din pacate, opinia lui nu conteaza pentru politicienii nostrii care vor cumpara jafuri F16, luandu-ne de prosti, si afirmand ca vom folosi acest avion, foarte putin timp, dupa care vom trece la F35.
    Din moment ce Gripenul este fabricat majoritar cu piese americane,si foloseste armament american, imi vine sa ii strang de gat pe cei de la putere care ignora cu buna stiinta oferta suedezilor, inclusiv offsetul.
    Ma intreb cate ore vor zbura pe an tinerii piloti romani, daca acum cu MIG21 efectueaza sub 10 ore de zbor pe an.Cate ore de zbor vor efectua acestia cu F16A/B MLU?2-3 ore pe an?

  • Asta este povestea cu orice aparat de vanatoare modern de care se trage in ultimii ani de viata....de la 3800 de dolari la 9500 euro....defectiunile se inmultesc, asadar se mai gandeste cineva ca solutia cumpararii unor avioane invechite si intrate in conservare F 16 MLU sau Block 25 sau eu stiu ce alta varianta F 16 OCU constituie o solutie viabila pe termen lung?! Ca sa spui chestia asta trebuie sa fi rau intentionat sau sa ai in gand doar beneficii personale!
    Asadar nu mai bine cumparam un F 16 Block 50/52 nou cu ora de zbor in jurul valorii de 7000 de dolari sau si mai bine un Gripen C/D cu ora de zbor in jurul valorii 4700 de dolari?
    Ajungem cu F 16 MLU sa avem costul orei de zbor aprpiat de F 18 sau de Rafale sau Typhoon fara a avea insa nici 60% din capabilitatile unui avion de acest fel nou.
    Chiar ne mai trebuie F 16 second hand?! Cui? Mie cetetean al Romaniei NU! Nu hotarat!

    • Pai achizitia F-16 vechi vine la pachet cu presiunile facute de amerloci ca Traian Basescu sa-si dea demisia.
      Daca Basescu isi da demisia ca sa scape de raspunderea penala, ca urmare a unei intelegeri facute cu USL, armata romana o sa cumpere sicriele americane.

  • Vreau sa pun un comentariu mai lung despre costul orei de zbor la avioane la sfarsit de ciclu operational si nu pot, Resboiu fa ceva ca imi dispr in eter! :-)

  • Asta este povestea cu orice aparat de vanatoare modern de care se trage in ultimii ani de viata....de la 3800 de dolari la 9500 euro....defectiunile se inmultesc, asadar se mai gandeste cineva ca solutia cumpararii unor avioane invechite?

  • si intrate in conservare F 16 MLU sau Block 25 sau eu stiu ce alta varianta F 16 OCU constituie o solutie viabila pe termen lung?! Ca sa spui chestia asta trebuie sa fi rau intentionat sau sa ai in gand doar beneficii personale!
    Asadar nu mai bine cumparam un F 16 Block 50/52 nou cu ora de zbor in jurul valorii de 7000 de dolari sau si mai bine un Gripen C/D cu ora de zbor in jurul valorii 4700 de dolari?
    Ajungem cu F 16 MLU sa avem costul orei de zbor aprpiat de F 18 sau de Rafale sau Typhoon fara a avea insa nici 60% din capabilitatile unui avion de acest fel nou.
    Chiar ne mai trebuie F 16 second hand?! Cui? Mie cetetean al Romaniei NU! Nu hotarat

  • Gata le-am pus pe bucatzi!
    Nu mai trebuie sau stergi bucatile dupa aia ;-) romanii se descurca!

  • E bine ca domnul general a vorbit (cam tarziu, ce-i drept). Acum sa speram ca militarii vor fi si ascultati. Si ca se va face alegerea corecta.

  • In acel reportaj mi-a retinut atentia urmatoarea afirmatie: daca in 2013 se incheie un acord, avioanele le vom avea cel mai devreme in 2016 !
    Cu totii am cazut de acord ca cel mai bun lucru este sa achitionam un multirol nou insotit de offset. Vor trece insa ani pana vor veni, deci ce vom face in acest timp ?
    Sa presupunem ca optam pentru F-16V sau Gripen E/F. Pe ce vor zbura ai nostri pana cand vor veni avioanele noi ?
    Eu cred ca am intrat intr-o situatie extrem de complicata ...

    • Am avut de la suedezi oferta de a opera in leasing timp de 3-5 ani avioane Gripen A/B pana ajung ale noastre. SAAB s-a angajat ca poate livra primele 2 avioane in maxim 12 luni de zile ceea ce ar fi bine si treptat pe masura ce iese MIG 21-le intra Gripen-ul in dotare.
      La fel se poate proceda si cu F 16 de la americani, au de unde sa iti dea avioane in leasing si au capacitate industriala ca sa le produca....Deci se poate cumpara avion nou! Trebuie insa ca sa existe vointa politica!

    • E vorba de perioada in care iti antrenezi oamenii sa zboare noul tip, sa-l intretina...ma rog, tot ce decurge din operarea noului tip. La polonezi a durat chiar mai mult de doi ani...

Recent Posts

Hanwha Aerospace caută să obțină un sprijin mai extins în industria de apărare pentru modernizarea securității României

Hanwha Aerospace intenționează să înființeze în România un hub industrial pentru Europa, cu scopul de…

6 days ago

Acord de cooperare în domeniul apărării între România și Republica Coreea semnat, în premieră, la Seul

Ministrul apărării naționale, Angel Tîlvăr, a semnat marți, 23 aprilie, împreună cu omologul său coreean,…

7 days ago

Bulgaria ar putea aloca 2,5 procente din PIB către Ministerul Apărării

Parlamentul Bulgariei dezvate ambițiosul plan de creștere a bugetului Apărării la 2.5% din PIB. Ministrul…

2 weeks ago

Rostec lucrează la un nou sistem mobil aruncător de proiectile incendiare

În viitorul apropiar, promit cei de la Rostec, miltiarii ruși vor fi dotați cu un…

3 weeks ago

Posibilă dronă maritimă recuperată din apele teritoriale ale României

În cursul serii de joi, 4 aprilie, nava de căutare-salvare Artemis a Agenției Române de…

4 weeks ago

China va dezvolta avionul J-15 într-o versiune pentru război electronic

Televiziunea de stat chineză a anunțat recent că se lucrează la dezvoltarea avionului multirol de…

4 weeks ago