Dupa ce spirala inarmarilor a fost initiata de China cu a ei crestere exponentiala a puterii aeriene (https://www.resboiu.ro/china-este-campioana-mondiala-la-cresterea-puterii-aeriene/) , Singapore urmeaza trendul regional deschis de Corea de Sud si Taiwan upgradindu-si flota de F 16 Block 52 cu noi sisteme dintre care cel mai important va fi radarul nou AESA anunta Defense Update : http://defense-update.com/20140115_singapore_aesa.html
Programul va cuprinde toate cele 60 de avioane F 16 Block 52 si va costa 2.43 miliarde de dolari urmand sa fie cuprinse atat F 16 C cat si D-urile folosite cu precadere in misiuni de strike.
Furnizorul radarului AESA nu este cunoscut fiind inca o optiune deschisa intre Raytheon si Northrop Grumman deocamdata cunoscandu-se doar integratorul final care este fabricantul F 16 Lockheed Martin.
Se pare ca nu intamplator acum un an Lockheed Martin prezenta in Singapore varianta de F 16 V ca fiind o alternativa low cost la programul F 35.
Conform DSCA – US Defense Security Cooperation Agency upgrade-ul va include si:
“ LN-260 Embedded Global Positioning System/Inertial Navigation Systems (GPS/INS), APX-125 Advanced Identification Friend or Foe (IFF) Combined Interrogator Transponders and Joint Helmet Mounted Cueing Systems (JHMCS). “
Alte echipamente care vor fi incluse in upgrade sunt Modular Mission Computers, display-uri multifunctionale, noi sisteme radio cu canale de comunicatie securizate, inregistratoare video si sisteme de planificare multimisiunes. Pachetul va inclucude si integrarea de arme ghidate de precizie aer-aer si aer-sol: AIM-9X Block, TGM-65G Maverick, GBU-50 si GBU 38 JDAM, GBU-12 si GBU 49 bombe ghidate laser si CBU-105 sensor fused weapon dispensers.
Primele avioane modernizate ale Singapore ar trebui sa intre in dotare in 2015.
Interesant este si ce se va intampla cu echipamentul “obsolete” reprezentat de radarele APG-68(V) “APG-68(V)5 has a programmable signal processor employing Very-High-Speed Integrated Circuit (VHSIC) technology” – radare mult mai performante decat cele existente pe un F 16 MLU….
– Marius-Eugen Fenchea –
Poate o sa dorim si noi radar AESA pe F-16 MLU, dar nu cred ca o sa avem bani pentru asta. Asa ca o sa ne punem pofta in cui si o sa-i injuram printre dinti pe mafiotii care au adus armata in starea in care este acum.
Mergem la Rusi si ii rugam, ce AESA rusesc nu se muleaza pe avion?
“Interesant este si ce se va intampla cu echipamentul “obsolete” reprezentat de radarele APG-68(V)” – NU! Nu vor fi cumărate de români…
NU ma gandeam la Romania, mai au si altii F 16 OCU in zona, vezi Thailanda care dupa F 16 si-a luat Gripen C/D.
Mai are si Singapore vreo 12 F 16 trecute prin MLU….
APG-66V2 este relativ echivalent cu standardul APG-68V5.
F-16 Block 20(MLU), este relativ echivalent cu standardul F-16 Block 40 ce foloseste radarul APG-68V5.
In 2011 aparuse o stire despre un posibil interes al Romaniei pentru radare AESA care sa echipeze (atunci), potentiale F-16 pe care ar fi urmat sa le cumparam sh din SUA.
In cazul in care dupa 2020 nu o sa existe o perspectiva certa legata de F-35, solutia de rezerva cred ca ar putea fi modernizarea flotei de F-16 cu radare AESA&calculator de bord&co.
@ Victor nu cred ca se compara rezistenta la bruiaj sau distanta de descoperire a celor 2 radare, este diferenta intre tehnologiile celor 2 radare si fiabilitate.
Care mai stie ceva de testele alea pentru motoarele de rachete si cel ce va echipa IAR 111 Excelsior a celor de la ARCA?
Stiu ca trebuiau sa inceapa la sfersitul lui 2013 dar nimic pana acum…..
Montasera chiar un motor pe standul de teste, totul fiind gata de testare dar nimic pana acum. Nu pot zice ca din cauza vremii au intarziat testele…la cum e de frumos afara. Stie careva ceva noutati?
Si noi asteptam vesti.