Sursa: Key.Aero
Cicatelea, in vizita pe care premierul bulgaristanez Boyko Borissov o va efectua pentru pupatul inelului, mai incolo… dar luna asta, in Germania, va avea parte de o super oferta din partea lu’ frau Merkelein: opt, la mana a doua. Cu antrenamentul pilotilor inclus.
Sursa: Defencegreece
Oare cat e un Typhoon T1 second hand? Cica italienii au vorbit de o oferta cu 35 milioane per bucata…
Da le vor lua cu muraturi la contrapartida.
Radem noi glumim dar daca si astia o sa cumpere Typhoon in numar de 8 si isi reabiliteaza MIG 29 atunci o sa aiba o forta aeriana mica dar credibila si chiar eficienta, daca tanti Merkel o sa le dea Typhoon-ul la pachet cu offset in domenii economice parca vad ca o sa faca o afacere mai buna ca si Romania, pana la urma dezvoltarea industriala o sa iti permita sa operezi o flota de avioane sau nu, daca din saracie nu ne permitem sa operam decat un monomotor asta nu inseamna ca in 5 ani cu un program ca lumea nu o sa ni-l permitem.
o mica forta aeriana mica si credibila…la sol…vorbim de niste baieti care au cerut 6 elicoptere Dauphin , pana la urma au redus comanda la 3 si au luat unul in final..:)..despre Cougar nu mai vorbim nu le-au platit nici acum , francezii vor se le ia inapoi 🙂
Cred că știrea e denaturată, iar varianta inițială trebuia să sune așa: Levski Sofia va transfera din Germania 8 jucători turci de mână a două cu numele Tayfun pe care cancelara Germaniei Angela Merkel vrea să-i expulzeze; în costul transferurilor este inclus și cantonamentul jucătorilor.
Pai nemtii vor sa scape de ele ca nu au la ce sa le foloseasca .
Lasa ca vedem noi daca au sau nu la ce sa le foloseasca…poat in 5 ani Grecia o sa vada ce bine era sa nu fi facut scheme si sa nu fi incercat sa tzepuiasca Uniunea Europeana……….
Nu cred ca le vor lua….
Noi o sa avem F-16 :).
Cine ti-a spus tie? Eu cand am intrebat pe reprezentantii de la L.M. nu prea erau deloc siguri ca Romania le va cumpara avioanele….
Incercam sa fac haz de necaz, n-am cum sa dau eu verdicte in cazul asta. Personal cred ca totusi o sa ne luam noi mai curand avioane decat ei. Asa cum spune toata lumea pe aici intretinerea avioanelor EF costa cam mult si nu cred ca o sa-i tina punga sa zboare cu ele. Nu stiu ce lucri tu dar crezi reprezentantii LM ar da asa usor informatii despre o negociere in curs (desigur daca ea exista).
Lucrurile sunt mai simple daca ai fi sigur te-ai mandri cu faptul ca vinzi ceva daca nu nu dai din gura ca s-ar putea sa te faci de ras si cumparatorul sa nu iti cumpere marfa, asa s-a intamplat si cu contractul din Emiratele Arabe Unite pe care Franta il dadea ca sigur si s-a fript.
Si eu as prefera 48 de Gripen NG sau F 16 Block 52+ pe care sa zburam cate 150 de ore de pilot/an decat sa avem 24 de Typhoon decorative si pilotii sa zboare doar 45 de ore pe an.
:)))
Scuza-ma, dar nu pot sa nu rad cand vad ce cifre fanteziste avansezi. :))))
Ai idee cam cat zboara austriecii, care stau mult mai bine ca noi, pe Eurofighter? Sau italienii?
Sau ai idee cat zboara cehii pe Gripen sau polonezii pe F-16?
Cum sa visezi la 150 ore de zbor per pilot per an? :)))))
Bine Marius din ce stiu cehii zboara intre 80-100 de ore iar ungurii nu reusesc sa zboare decat in jur de 50 si asta in conditiile in care au cele mai ieftine avioane multirol de operat din blocul NATO, stiu ca 150 de ore este un vis frumos dar gandeste-te ce piloti ai avea in cazul acesta.
De austrieci stiu ca zboara pa typhoon in jur de 40-50 de ore si avioanele din aceasta cauza suint aproape noi, de polonezi nu stiu cum se descurca….cu F 16……
Sti bine ca sunt fun Gripen tocmai din cauza acestui aspect care pentru mine este foarte important orele de zbor pe an ale fiecarui pilot de supersonic.
Cehii sunt campioni, daca pot sa spun asa, cu vreo 140 de ore de zbor per Gripen per an. Din ce stiu eu, au aproape 50 de piloti pentru Gripen si 14 avioane. In mare, imparti alea 140 de ore la 3 si ajungem la vreo 50 de ore de zbor pe an pentru fiecare pilot.
Si la cehi e viata, ca sa zic asa. Ungurii, anul trecut, au tinut Gripenurile cateva saptamani la sol pentru ca n-au avut bani de kerosen. A fost nevoie de suplimentare de buget pentru ca avioanele sa redevina operationale. La polonezi a fost misto pana acum vreo 2 ani pentru ca se zbura in draci (au vreo 5 instructori care au depasit 1000 de ore pe F-16, asta in numai 5 ani), dar si la ei s-a terminat treaba asta odata cu criza si 50-60 de ore pe an pe pilot e tinta dorita acum. Au si avantajul unei flote considerabile.
Austriecii au ajuns si ei de mai multe ori in situatia ungurilor, sa-si tina Eurofighterele la sol si in ultimul articol citit despre cazul asta se vorbea despre 40 de ore de zbor per pilot.
La noi situatia e maro. Sunt fericiti pilotii care “prind” 15 ore de zbor anual pe Lancer, am inteles ca se zboara mai mult la scoala, pe Yak-52. Din ce stiu eu, si la noi tinta ar fi tot de vreo 40-50 de ore de zbor pe an pentru un pilot, cam acolo se spune ca e necesarul pentru ca un pilot sa nu isi piarda antrenamentul de lupta.
De asta am ras, amar evident, cand am citit de 150 de ore pe an. Sincer, mie treaba asta mi se pare imposibila pentru Romania in urmatorii 10-20 de ani.
Am si o nedumerire, ce drak forta aeriana e aia cu doar 8 bucati dintr-un model competitiv, la care se adauga niste relicve ale razboiului rece?
Relicvele razboiului rece adica MIG 29 daca sunt exploatate cum trebuie ca si in polonia baga in corzi F 16 C Block50/52 poloneze asa ca da….12 MIG 29 +8 Typhoon pentru Bulgaria este destul de bine daca ne gandim ca noi operam MIG 21 LanceR A si C in numar de vreo 36 de exemplare….sau ma insel eu?
Mig-29 este un sistem de arme mai prost si mai putin fiabil decat F-16. Nu mai vorbesc de intretinerea lor, care e un cosmar logistic. Trebuie sa fii India sa arunci cu lopata pentru intretinerea migurilor. In plus rusii nu-si respecta angajamentele de livrare a pieselor si de asistenta tehnica.
Hai George sa nu comparam mere cu pere, compara MIG 29 A cu F 16 A si vezi de acolo ce iti rezulta tu compari avioane care au mai evooluat 20 de ani cu altele care sunt primele modele, MIG 29 in armata indiana s-au descurcat la fel de bine ca si Mirage 2000 care a muscat destul de bine din piata de F 16 a NATO, rusii respecta angajamentele daca esti inteligent si sti ce sa scri in contractul ala, in plus piesele de mIG 29 le poti obtine si din alte republici ex sovietice.
Marius,
Vorbim de ce e acum, si la modul cum interactioneaza furnizorul cu clientul. La capitolul mentenanta Mig-29 sta mai mult la sol decat un F-16. Chiar nu are sens sa compari. Toti utilizatorii de Mig-29 s-au plans de modul cum sunt tratati de furnizor dupa achizitie.
radeti voi de bulgari, dar ce, fortele aeriene romane stau mai bine?Ce n-ar spune unii, dar URSS-ul i-si asigura cu echipament aliatii ( sau vasalii ) din fostul …Varsovia. Ce a primit nou, armata romana din momentul aderarii la NATO?
Hartia pe care era scris tratatul de aderare ! 😛
Alte timpuri alte obiceiuri. Nici URSS nu dadea armament degeaba numai ca atunci accepta plata in contrapartida cu produse (parca barter se numea tipul asta de tranzactie) un fel de troc modern. In prezent nici rusii nu mai accepta altceva decat bani pentru armele lor asa ca….
URSS obliga pe aliatii lor sa cumpere armament sovietic in dolari si la suprapret. Nu dadeau pe moca decat ce era casat in URSS.
Nu era la suprapret, iar plata se facea in barter si intr-o perioada destul de lunga .
Da dar acum nu mai accepta asa ceva, uite cazul Indiei cat platesc pentru un portavion inca neterminat plus alte achizitii de armament.
Nu se facea barter omule. Se platea in valuta forte…
nu stiu despre ce suprapret vorbesti, stiu sigur, ca Cubei ,de ex. i se vindea tot (inclusiv griu) la pret de zeci de ori mai mic decit in URSS, cam acelasi lucru si in privinta Bulgariei. La ei mai mult era pe ideologie decit pe bani., chiar si spionii din rindul americanilor sau britanicilor lucrau mai mult din ideologie decit din bani..
MIg-uri , seceri si ciocane, asta-i viitorul . 🙂
Nu termina Base mandatul fara sa semneze contractul de achizitie pt avioane. Stie prea bine ca asta este o prioritate pentru Romania. Mai ales de cand armata 14 a inceput sa impuste copii basarabeni pe Nistru.
“armata 14 a inceput sa impuste copii basarabeni pe Nistru.”? he,he..he ce minciuni gogonate, si tu sincer crezi in asta?
iar daca te referi la tragedia ce s-a intimplat cu tinarul de 18 ani, pai sa zici ca ” armata 14 impusca copii…” e tare, si e si provocare.., s-a intimplat o tragedie, acum ramine anchetei sa stabileasca toate detaliile.( daca e crima,ramine sa se traga la raspundere responsabilul ) La block-posturi se intimpla uneori tragedii, ( ex. in Iraq ).
Eu, sincer sa fiu,nu prea stiu detalii, ca nu citesc si nu privesc stiri, am auzit de la prieteni.. Oricum e regretabil ce s-a intimplat, indiferent de situatie.
Tragedie era daca ofiterul rus era prins si anchetat. Dar betivanul nici macar nu a fost gasit, sau nu se doreste a fi gasit.
Romania trebuie sa devina putere nucleara, altfel nu vom avea liniste cu etilicii. Material este , tehnologie este de pe timpul cizmrului, rachete purtatoare se poate achizitiona sau crea aici. O suta de ogive si va asigur ca nu se vor mai intampla”fapte regretabile ” in Basarabia.
Cartitele bolsevice trebuie scoase din administratie atat in Romania cat si in Basarabia, altfel vor continua sa submineze autoritatea statelor si idealul reunirii poporului roman.
Anul 20122 este anul tristei amintiri a 200 de ani de la raptul teritorial efectuat de imperiul raului.
imperiul raului? 🙂
Si marmota invelea ciocolata in staniol, dar a fost nevoita sa stea la coada la inghetata ! 😀
he,he