La ȋnceputul acestui an, Grupul Damen a prezentat un plan ambiţios de viitor pornind de la perspectiva navigaţiei ȋn condiţii de zero emisii de carbon dar şi a digitalizării şi standardizării platformelor de lucru. Ȋn acest scop, grupul a demarat deja investiţii specifice. Cu toate acestea, pretul scăzut al petrolului a determinat parţial, o ȋncetinire a activităţii ȋn segmentul offshore. Acest factor, coroborat cu consecinţele epidemiei COVID-19, conduce la necesitatea unor schimbări organizaţionale pe termen scurt, menite să asigure adaptarea companiei la noua realitate. Drept urmare, grupul va disponibiliza ȋn jur de 1.050 angajaţi din ȋntreaga lume.
Modificările organizaţionale vizează, ȋn cea mai mare parte, divizia de Nave Medii. Ȋn România, se va proceda la disponibilizarea unui număr de 870 de angajaţi, ȋn vreme ce ȋn Olanda, cifra disponibilizărilor este de 173. Se estimează că numărul acestora va putea fi limitat prin intermediul proiectelor de mobilitate internă din cadrul filialelor noastre din grup.
S-a solicitat avizul consiliilor de lucru relevante, concomitent cu consultarea sindicatelor din România și din Olanda.
Nu excludem posibilitatea ca şi alte schimbări organizaţionale să se dovedească a fi necesare. Toate sunt măsuri dificile, cu impact atât asupra afacerii noastre de familie, cât şi asupra angajaţilor noştri. Cu toate acestea, schimbările sunt necesare pentru a putea menţine un climat sănătos ȋn companie şi a beneficia de bunele perspective ale proiectelor potenţiale pe termen lung din diverse sectoare ale pieţei construcţiilor şi reparaţiilor de nave.
Grupul Damen este prezent în România prin intermediul șantierelor navale Damen Mangalia și Damen Galati.
Şantierul Naval Damen Galaţi
Cu o suprafaţă de 55 de hectare și având aproximativ 2.200 de angajaţi, Şantierul Naval Damen Galaţi se numără printre cele mai mari unităţi de producţie din cadrul Grupului olandez Damen care reunește 35 de şantiere din întreaga lume.
De la preluarea de către Grupul Damen în 1999, Șantierul Naval Damen Galați a evoluat într-un șantier de fabricație de mare randament cu o producție însemnată.
Expertiza și lanțul de aprovizionare atent gestionate s-au aflat la baza celor mai importante livrări Damen de până acum, concretizând pe deplin portofoliul de produse diverse al grupului.
Īncepând cu anul 1999, Șantierul Naval Damen Galați a livrat peste 400 de nave clienţilor din întreaga lume (printre acestea, peste 30 de nave militare construite pentru 14 ţări diferite, inclusiv ţări membre ale NATO și UE).
Portofoliul companiei include nave de patrulare, nave offshore, feriboturi, drage și barje, super-iahturi, nave militare și remorchere.
Pe lângă ambarcaţiuni, nave de deservire a echipajelor și nave de mărfuri, Damen Galaţi și-a clădit rapid o bogată listă de referinţă a navelor construite în care se regăsesc produse de top din portofoliul Damen. Printre proiectele cele mai notabile menţionăm Nava de Suport Logistic de 205 m ‘Karel Doorman’ construită pentru Marina Militara olandeză, primul Remorcher complet Hibrid de 28 m construit pentru compania olandeză de remorcaj Iskes, Nava de Cercetare ‘Simon Stevin’ construită pentru guvernul flamand dar și Nava tip Heavy Lift pentru compania Jumbo, ‘Fairplayer’. Dintre proiectele recente demne de adăugat amintim: Damen Offshore Carrier 8500 Maersk Connector, o nouă generație de nave pentru instalarea cablurilor submarine, Nava de Suport Logistic Bibby WaveMaster 1, cu funcționalitate ‘walk-to-work’ și design nou personalizat pentru operațiuni în zonele cu platforme eoliene, Nava de Aprovizionare și Cercetare a Antarcticii pentru Divizia Australiei pentru Antarctica, navă care va facilita Australiei explorarea mai largă a Oceanului de Sud și a Continentului Antarctica.
Pe lângă standardele de calitate Damen, Șantierul Naval Damen Galați integrează un Sistem de Politică a Calității
în procesul său de management. Sistemul îndeplinește următoarele standarde: ISO 9001:2008 pentru Sistemul de
Management a Calității, OHSAS 18001:2008 pentru Sistemul de Management Ocupațional de Sănătate & Securitate,
ISO 14001:2005 pentru Sistemul de Managementul Mediului, Lloyd’s Register JH 143 privind Evaluarea de Risc și Certificatul AQAP 2120 (Publicații Allied Quality Assurance / Standardizare NATO).
Şantierul Naval Damen Mangalia
Şantierul Naval Damen Mangalia este situat pe coasta Mării Negre și funcţionează ca un joint venture intre Ministerul Economiei, reprezentat prin Santierul Naval 2 Mai S.A. Mangalia si Damen Holding B.V. Acesta din urma a preluat și deţine management-ul operaţional al șantierului începând cu data de 20 iulie 2018.
Şantierul Naval Damen Mangalia dispune de trei docuri având o lungime totală de 982 de metri și un spaţiu de andocare ce se întinde pe 1.6 kilometri și poate asigura o capacitate totală de debitare a tablei de 15.000 tone / luna. Docurile, cu o lăţime de 48 și 60 de metri, permit abordarea construcţiei și conversiei de nave și structuri maritime de mari dimensiuni, precum nave de croazieră, nave tip Ropax și Offshore. Suprafaţa totală a șantierului de aproximativ 1 milion m2 face din acesta cel mai mare șantier din cadrul Grupului Damen.
Pe lângă construcţia de nave noi, Damen Mangalia are o solidă expertiză în reparaţii și conversii navale și o divizie specială dedicată acestor activităţi, amplasarea strategică a șantierului la Marea Neagră constituindu-se într-un factor cu potenţial ridicat în acest sector al industriei navale.
Damen Shipyards Mangalia S.A. doreşte să devină un lider global de piaţă la nivelul nişelor construcţiei, reparaţiilor şi conversiei de nave, livrării componentelor şi serviciilor conexe si să depăşească aşteptările Clienţilor săi în ceea ce priveşte calitatea, inovarea şi fiabilitatea, atragand angajaţi, furnizori şi alţi parteneri de afaceri de primă clasă.
In acest scop, societatea a implementat, menține și îmbunătățește continuu un Sistem de Management Integrat: Calitate, Mediu și Sănătate și Securitate în Muncă proiectat și documentat în conformitate cu cerințele standardelor ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 45001:2018 și Certificatul AQAP 2110 (Allied Quality Assurance / Standardizare NATO).
Sursa: Damen
ce santajisti penibili !! concediaza 1050 de angajati din grup,dintre care 80% din Romania.mai aveau sa spuna: vedeti daca nu am primit contractul pentru curvete ? raman angajatii romani fara munca.PENIBIL !
adica normal?! Deci starea economica este cea care este si tu imprastii cu banii la firme care nu au investit in Romania, in tot acest timp firmele care se chinuie sa aduca priecte in Romania trebuie sa supravietuiasca nu sunt societati de bine-facere sunt venite pentru profit in Romania.
In concluzie asta fac si Damen si Fincantieri si noi le-am faultat pe ambele si acum ne miram de ce…..
Sa nu uitam ca Damen a preluat si Mangalia intre timp tot ca sa isi faca loc de Corvete care erau date prin atributie directa la momentul Delta T
well, sa vedem ce se va intampla cu corvetele.
francezii au propus sa nu le mai faca in Romania pe primele doua (poate pe nici una) ca cica trebuie sa retehnologizeze mai intai Constanta.
daca le dam contractul la francezi – in timp ce un santier de top precum Galatiul da oameni afara – ne meritam soarta.
Am o presimtire ca nu vor mai fi bani si de corvete. Ramanem sa luam niste baterii de coasta, MANPAD-uri si V/SHORAD-uri.