S-a incalzit de-a binelea, asa ca merge o glazura de zapada

S-a incalzit de-a binelea, asa ca merge o glazura de zapada

In plina romaneala cu F-16 la mana a treia, iaca ce imi vad ochii pe la vecinii si mai ales prietenii rusi: vecinii si prietenii sarbi intentioneaza sa dea cu banii in sase avioane multirol tip MiG-29M/M2 si doua radare cu baza la sol.

Rusii de la Lenta ii citeaza pe sarbii de la Novi Magazin si mai spun ca va fi anuntat si costul posibilului targ.

Treaba cu monetarul va fi insa, cel mai probabil, scoasa la lumina pe 23 Mai in timpul vizitei in Rusia a ministrului sarb al Apararii Alexander Vucic.

Cumparaturile din Rusia vor fi parte din procesul de modernizare a Fortelor Aeriene ale Serbiei.

Conform Flightglobal MiliCAS, Serbia are in serviciu patru avioane MiG-29 – trei simple si o dubla UB, modernizate in 2008, 11 avioane MiG-21 – care vor fi retrase in 2018, precum si 33 avioane J-22 Orao, despre care trebuie sa amintitm ca noi, in mare parte, le-am facut tingiri.

Parcul de avioane destinate pregatirii pilotilor cuprinde aparate iugoslave tip G-2 si G-4 Galeb, precum si cele sarbesti Utva Lasta 75 si Lasta 95.

In urma cu ceva timp, in cadrul unei intalniri cu ministrul rus al Apararii, Sergei Shoigu, premierul sarb Ivica Dacic a cerut partii ruse sa ajute cu modernizarea fortelor armate:

“There is a great need to Serbian army modernized and buy modern weaponsΒ»

Conform planificarilor de cooperare tehnico-militara, Rusia si Serbia vor demara productia comuna a unor vehicule blindate.

Sursa: Lenta

Apropos de Orao, cu permisiunea prietenului nostru Gabriel Ivanescu, postam o fotografie cu evolutia avionului frate al lui IAR-93, la Batajnica in 2012:

J-22 Orao, Batajnica 2012

J-22 Orao, Batajnica 2012

 

– Iulian Iamandi –