Compania suedeză producătoare de sisteme de apărare și securitate Saab a primit o comandă din partea Agenției Suedeze pentru Administrarea Materialelor de Apărare (FMV) pentru upgradarea actualei flote de avioane Gripen. Valoarea comenzii se ridică la 140 milioane SEK (16,5 milioane euro), pentru perioada 2013 – 2014.
Upgrade-urile și ajustările aduse flotei de Gripen aflată în prezent în dotarea Forțelor Aeriene Suedeze vor garanta că avionul multirol de luptă va rămâne modern și capabil de operațiuni eficiente pentru următorii 40 de ani.
„Comanda include echipamente ce vor spori eficiența și vor reduce costurile de operare a sistemului Gripen pentru Forțele Aeriene Suedeze”, a declarat Lennart Sindahl, șeful diviziei Aeronautice a Saab.
Comanda mai include și administrarea proceselor legate de ciclul de viaţă și de îmbunătățire, lucrările pentru creșterea rezistenței, precum și mai multe studiis.
Saab deservește piața globală cu produse, servicii și soluții de top pentru apărarea națională și securitatea civilă. Saab are operațiuni și angajați pe toate continentele și dezvoltă, adoptă și îmbunatățește constant noi tehnologii pentru a veni în întâmpinarea nevoilor în schimbare ale clienților săi.
Comunicat de presă al Saab.
Tere is curios CE din ADN-ul de la Gripen E/F va fi transferat pe C/D-uri
Daca va fi inglobat radarul si senzorul IRST + chestiile de data link si lupta in retea eu il declar ca cea mai potrivita varianta pentru Romania in prezent.
dpdv electronica totul de pe E va fi transferat si pe D – nu se mai face alta varianta de dublu loc ca nu are sens.
cat priveste varianta C – clientii noi isi pot personaliza avionul cand il comanda, din moment ce tehnologia e disponibila si zboara pe avion nu vad de ce nu s-ar putea comanda.
practic poate sa iasa un E cu fuselaj de C, ceea ce si intentionau sa faca suedezii daca nu aparea comanda din Elvetia.
insa in opinia mea Romania ar trebui sa ia configuratia Gripen cea mai ieftina, stiind ca la un moment dat, cand ar fi ceva fonduri, poti sa le aduci la standard E. la unele chestii care trebuie comandate gen radar, cred ca nu se mai justifica insa sa mai pui radar mecanic cand deja exista o varianta AESA mult mai buna.