Saab a anunţat finalizarea contractului de 4,55 miliarde de dolari cu Brazilia pentru 36 avioane Gripen Next Generation.
Contractul implică achiziţia unui sistem de armament la cheie, iar pachetul complet include instruire, piese de schimb, suport, planificare şi mentenanţă.
“Brazil chose Saab because it wanted to have the very latest technological developments while driving its own industry forward.”
A declarat Mikael Franzen, director de program pentru Gripen în Brazilia.
Comanda cuprinde 28 avioane monoloc tip Gripen NG (echivalentul variantei suedeze Gripen E) şi o comandă pentru opt avioane biloc în dezvoltare.
Avioanele vor fi furnizate între anii 2019 – 2024.
“The contract extends over a long period of time and, since Brazil is a vast country, this also represents a fantastic opportunity for Saab in the future – for example, in the form o spin-off effects for several parts of the company.”
A mai spus Franzen.
Saab a desfăşurat în trecut afaceri în Brazilia, dar nu la acest nivel.
“It opens the door to follow-on business, not only in Brazil but also in other Latin American countries. We expect it to have the same effect as our business in the Czech Republic and Hungary had on other sales opportunities in Central and Eastern Europe.”
A încheiat Mikael Franzen.
Sursa: Defense World
Păcat… Atâta zic, nereferindu-mă la brazilieni.
– Iulian Iamandi –
Sigur ca Gripen E ar fi fost super ok pentru aviatia noastra.Generalul Croitoru, pilot de vanatoare si specialist in aviatia militara, a considerat prin anul 2007, tinand cont de puterea economica a tarii noastre, ca Gripenul C este cel mai potrivit avion multirol pentru nevoile reale ale aviatiei noastre militare insa populismul ieftin, demagogia si intersele meschine au facut ca acest om sa fie tras pe linie moarta, din punct de vedere profesional, datorita pozitiei sale publice fata de Gripen, sa nu cumparam macar F16, nou, daca asta doreau unii liderii politici, si sa ajungem unde suntem acum.
@ George Visan – asta era avionul fara vitor de care ne povesteai tu acum vreo 2 ani?! Se mai si inseala analistii politici….na ce sa ii faci, viata ne mai arata si decizii bazate pe logica nu doar emotionale.
asta suna a ..-vezi ce ti-am spus eu
vazand lucrurile obiectiv eu nu “as sari” in sus
daca dupa abia ….n timp scot “in serie” 36 gripen e!!!!uaaau
istoricul lui su 27 si derivatele ne arata ca “a mers mai repede”
cu toate problemele rusiei
dar orice pas inainte e un pas inainte
@ Niko – nu sunt doar cele 36 de bucati sunt 36 braziliene + cele 60 sau 80 suedeze ( asta este primul val) O sa urmeze inca alte cateva sute pe viitor.
Trebuie sa ne gandim ca exista tari in NATO cu aviatii “de buzunar” 8-14 avioane de vanatoare dar nici alea prea moderne. Aceste tari vor avea de ales intre a cumpara un numar de avioane de genul F 16 second hand, Gripen C/D sau F 16 V / Gripen E/F sau bimotorare de inalta performanta Rafale sau Typhoon poate F 18 Super Hornet si la polul opus F 35-ul avion care se anunta a avea costurile de exploatare ceva mai mari in ciuda faptului ca este deja prefigurata o serie mare de avioane.
Deci Gripen E la fel ca si F 16 V au viitor mai ales in cazul aviatiilor care pur si simplu nu isi permit F 35-ul si nu vor sa achizitioneze avioane din generatia a 4-a folosite.
eu zic ca esti foarte optimist cand spui ca o sa urmeze alte cateva sute pe viitor
Niko daca te uiti in jur o sa veyi o serie de puteri regionale emergente, pe langa ele cateva tari care se simt amenintate si…. un nou razboi rece…deci armamentul se va vinde si avioanele de lupta asemenea.
nu spun nu..numai ca mi se pare..
saab nu a fabricat niciodata foarte multe aparate si in variante foarte diverse
si istoricul gripenului..ne arata cam acelasi lucru
cu brazilia poate fi o afacere buna ptr ca brazilia e o tara cu potential in domeniu…poate servi ca o platforma in regiune ,etc, un fel de win win
totusi eu sunt sceptic ptr posibilitatile viitoare
@ Niko – eu cred urmatoarele generatia a 4-a sau 4.5 ca tot suntem in 2015 va exista in parale cu generatia a 5-a din ratiuni in primul rand financiare si apoi si din ratiuni tactice.
Exemplu care imi vine in minte este Me 262 care era fulminant, un adversar teribil pana…venea la aterizare moment in care Mustangurile sau Spirtfire-urile il faceau franjuri daca in zona nu se aflau Me 109 sau FW 190-uri.
Eu anticipez ca la cum costa mentenanta la F 35 si mai ales la F 22-uri in continare USAF se va baza pe teen fighters.
In Europa problema este si mai acuta, tari precum Belgia si Olanda fac politie aeriana in comun ca sa nu mai cheltuiasca atata ceea ce este un semnal destul de clar ca pana si aceste 2 forte aeriene serioase vor n numar scazut ajunge sa detina un numar scazut de exemplare de F 35.
Alternativa este sa ai pe langa F 35 (daca ti-l permiti in primul rand) un avion mai ieftin de operat si de achizitionat.
Asta insemna ca in viitorii 10 ani piata de monomotoare de generatia 4.5 o sa ofere posibilitati pentru cam toti producatorii din vest.
Concluzie: Gripen C/D pana acum s-a vandut intr-un numar scazut de exemplare 28 Africa de sud, 14Cehia, 14 Ungaria mai ales pentru ca a venit pe piata NATO tarziu dupa ce F 16 si Mirage 2000 au suprasaturat-o.
Acum insa lucrurile sunt oarecum altfel, Gripen E/F este produs inainte de a vedea pe piata primul F 16 V iar L.M.-ul inca nu este sigur ca mai poate mintine linia de fabricatie deschisa (eu sper sa poata), iar seria Mirage 2000 s-a incheiat desi probabil ca ar fi fost mult mai repede achizitionat un urmas al acestuia fata de mai potentul si mai costisitorul Rafale.
Marius marina americana e si ea la fel
un numar mic de f35 si in paralel superhorneti la greu (f18 inca se fabrica pentru marina)
cred ca am postat aici articolul, impresia mea era ca americanii au tehnologia si reusesc deja sa isi cam detecteze propriile avioane invizibile – si se gandesc ca in ceva vreme vor reusi si altii
si atunci macar ceva ce poti opera cu costuri cat de cat rezonabile si care sa isi faca treaba bine
http://www.blick.ch/news/politik/beschaffungs-flop-im-vbs-dieser-radar-macht-aus-kuehen-feindliche-objekte-id3562987.html
radar eads, care detecteaza vacile de pe munte
Tari ca Romania, Bulgaria, Croatia, Bosnia, Slovenia, Cehia, Slovacia, Ungaria nu isi vor permite financiar sa achizitioneze si sa exploateze bimotoare multirol de ultima generatie sau F35 asa ca solutia pentru aceste tari este sa se orienteze spre avioane de generatia 4.5.La fel stau lucrurile si pentru alte tari din afara U.E.
Daca ma uit la Gripen E/F in acest moment are comenzi mai mari decat Su 35 BM in portofoliu 🙂
Cred ca nu ar fi prea fericita comparatia cu Su 27 deoarece aceasta familie de avioane se poate compara doar cu cateva modele precum F 15, F 16 si F 18 la capitolul serii de fabricatie si succes pe piata.