Ministerul rus al Apararii ar putea semna in curand un contract pentru achizitia a 24 avioane noi de tipul MiG-35.
Declaratia a fost facuta de catre Sergei Korotkov, seful RAC MiG, in cadrul unui interviu acordat celor de la Jane’s. Conform spuselor lui Korotkov, inca nu se poate preciza momentul in care se va semna contractul, dar este vorba de lunile Iunie sau Iulie ale acestui an.
Korotkov nu a specificat numarul exact de avioane ce urmeaza sa fie cumparate de catre minister, spunand doar ca este vorba despre putin peste doua duzini de MiG-35. De asemenea, CEO-ul MiG nu a specificat cate “duble” MiG-35D vor fi comandate, dar conform unei reguli generale… ar fi vorba de o dubla la trei simple.
Cu ceva timp in urma, Igor Amosov de la RAC MiG a declarat ca MiG-35 este o modernizare profunda a lui MiG-29, astfel incat a rezultat un avion in intregime nou si ca acesta (MiG-35) apartine aceleiasi clase cu F-35 Lightning II, in special in ceea ce priveste senzorii si capabilitatile de lupta. MiG-35 este echipat cu motoarele modernizate RD-35MK cu tractiune vectoriala, radarul Zhuk-AE (AESA) si un tren de aterizare intarit.
Avionul MiG-35 este inarmat cu un tun GSH-30-1 de 30 mm si zece puncte de acrosaj capabile sa sustina o incarcatura ofensiva formata din bombe si rachete care totalizeaza 6.5 tone.
Sursa: Lenta
– Iulian Iamandi –
Pret estimat 30 mil USD!!
La banii astia, ai radar AESA si tractiune vectorizata!
Pana si Franta s-a umplut de Sandero, Logan si Duster. Si-s pe locul 5 aici in topul fiabilitatii!
Iar rroman’lor continua sa la placa bemveurile si f16 la mana a treia, pe bani grei!!!! Trist…
E un sindrom deja! Sa-i zicem… “sindromul siglei de bemve”? 🙂
MiG-35 nu are cum sa apartina din principiu aceleiasi clase cu F-35, F-35 fiind stealth dar na, lauda-ma gura….
MIG 35 este un fel de F 16 Block 60 cu 2 motoare smechere cu tractiune vectorizata si cam atat nu este F 35 nici daca se imbata pilotul….
Rusii oricum au declarat ca doar la nivelul echipamentelor de avionica poate rivaliza cu MIG 35-ul.
Astia de la SAAB ce sa mai spuna atunci cu Gripen E/F si aia de la Lockheed Martin cu F 16 V?
pai e si mig35 stealth, in sensul ca nu l-a prea vazut nimeni decat prototipurile alea de demo 🙂
acuma daca isi comanda doua escadrile n-o sa mai fie stealth
Partizan-78 ala e costul pentru armata rusa
daca vrem sa il cumparam noi – la banii astia o sa aiba pretentia sa isi acopere o parte din costurile proiectului, lansarea in fabricatie etc care pana acuma au fost chetuieli R&D platite de statul rus, chiar asa cu tzaraita ca sa nu ii plece chiar toate creierele care lucrau in industria militara
Ma rog nici eu nu inteleg de ce trebuie sa fim prea ortodocsi, China are embargo ca nu respecta patentele si nu poti cumpara ceva de la ei care altii zic ca e tehnologie furata si sa fii vazut cu ochi buni dupa asta
dar s300 au slovacii, grecii, mig29 polonezii si slovacii, mi8 si 17 sunt cal de povara inca in multe armate nato, cehii fac rk si modernizari la ele fara sa aiba gretzuri si platesc o taxa de licenta la mil si gata si pot comanda orice piesa
Nu 35, dar nu ma pot abtine, naiba stie o modernizare la SMT, cu celula veche, aripi etc modificate de fabrica, cu motoarele noi rd33 generatia a 3-a cu fadec si bark care erau rusii disperati sa le vanda doar sa le faci rk la ei la fabrica si nu in alta parte era conditia lor, si calc de misiune radar statii radio datalink navigatie etc ori prin israel ori prin ceva integrator european thales sau eads – oare cum ar fi fost
acuma daca luam astea de la portughezi – pithoanele, opherurile, podurile litening si ce mai are aviatia in resursa prin panoplia de la lancere – le mai poti agata pe f16 astea cu tape 4 ? cine stie
“China are embargo ca nu respecta patentele si nu poti cumpara ceva de la ei care altii zic ca e tehnologie furata si sa fii vazut cu ochi buni dupa asta”
Pai si tu cumperi o gramada de la ei, ca noi toti de pe Terra. Mult mai greu e sa gasesti ceva care NU e facut la ei, oriunde ai fi! Aici cred ca poate sa se uite fiecare prin casa si sa zica macar cate electronice made in rpc are 🙂
Pana si calculatoarele utilizatorilor acestui forum tot de-acolo vin 😀
Dar Pakistanul, crezi ca e vazut rau din cauza ca are avioane chinezesti? Se pupa-n bot mai departe cu unchiul sam…
Cat despre pretul MiG-ului35, ai putea aduce niste surse, niste argumente?
scuze, prc nu rpc; eroare de tipar
nu e chiar asa partizane, nu e chiar ca in Armaggedon. CPU-urile din calculatoare sunt facute in SUA sau Israel daca sunt Intel sau in SUA sau Germania daca e AMD. Cam la fel si cu memoria RAM. Restul de chestii cu tehnologie mai putin pretentioasa adica placi de baza, hdd-uri, integrare sunt facute peste tot prin lume, specificatiile sunt mai mult sau mai putin “open”; din cauza costurilor sunt facute in special in China. Dar componentele critice sunt facute in SUA/Germania. Chiar si rusii isi pastreaza pt. ei o gramada de tehnologii, mai trebuie sa se eforteze chinezii ani multi de-acum inainte. De ceilalti “challengeri” gen India nu mai vorbesc.
partizan e vorba de apetenta chinezilor de a subleri diverse produse industriale, pe care apoi sa le vanda ca marfa proprie
Iti explica rusii poate mai bine de ce nu le-au vandut 2 su35
sau de suhoiul naval care tocma ce a fost pe forum zilele trecute
Partea proasta cu avionul asta, e ca multe lucruri sensibile gen motorul sunt facute de rusi, avionul e totusi chinez, poti fi tu bine si cu rusul, si cu chinezul la momentul respectiv, dar rusul sa nu fie bine cu chinezul fix cand ai tu nevoie de piese la motor si atunci trebuie sa iti tii jucarelele pe iarba din cauza asta
daca mai adaugam si fiabilitatea proverbiala a produselor chinezesti…
…caracteristica bazarismelor ieftine pentru Europa de est/Africa… 🙂
Uiti ca ei au alte standarde de calitate (si alte preturi) pentru piata sua/Europa de vest.
Si mai au nivelul ultim de calitate pentru piata japoneza.
Cine a dat o fuga prin Asia stie despre ce vorbesc.
Calitatea e pe bani.
Sa ne amintim ca nu putine avioane americane “state of the art” au fost date jos de J6, copie chinezeasca a lui MiG19.
Si nici Hong 5 (varianta chineza a lui Il28), aflat in aviatia romana concomitent cu originalul, nu a pus probleme de fiabilitate. Cel putin eu n-am auzit.
Il-28 era un avion atat de simplu in conceptie si fabricatie incat mare lucru nu aveai ce sa gresesti la el. Un fel de “samalion soldat” la fel ca si MiG-15 cu care avea in comun motorul, cred ca e forma cea mai simpla la care poate fi adus un avion cu reactie functional. Stiu ca suna urat si n-am la momentul asta inspiratie mai buna dar la fel ca si MiG-15 sau MiG-21 sau Cessna-152/172 sau F-5 Tiger, sau DC-3, daca nu te descurci cu avioanele astea poti sa te apuci de pascut oi. Ramane de vazut cum se vor descurca avioanele proiectate de chinezi de la 0. Deocamdata au o gramada de prototipuri, sa vedem in ce masura vor confirma.
pentru vremea lui, fiecare avion militar e tehnica de varf.
Un Fokker DrI ni se pare simplu, ACUM, in 2013.
nu neaparat. Toate tarile au avioane militare de varf si avioane militare rustice:
avioane de varf: Spitfire, B-29, Starfighter, English Electric Lighning, F-15, Su-27, MiG-31, SR-71, F-22
avioane rustice: RAF SE-5, Hurricane, MiG-15, Il-28, F-5 Tiger II, C-47 Dakota, deHavilland Mosquito (asta avea motoare de top totusi)
Chiar sunt cunoscute si rasdiscutate in istoria aviatiei perechile rustic vs. high-tech : Hurricane vs. Spitfire, MiG-15 vs. F-86, Mig-21 vs. F-4 Phantom, la cele civile Boeing 747 vs. Concorde, etc
Mda, ai si tu dreptate, inteleg ce-ai vrut sa spui.
Personal, cred ca orice avion de serie mare tre sa fie un “samaliot soldat” Nici rusii n-au respectat intodeauna asta (MiG25, de ex)
Alea de nisa (SR71, F117, Mosquito), n-au decat sa fie cat de sofisticate vor ele.
Cert e ca fiabilitatea e mereu invers proportionala cu complexitatea. Ar trebui scris cu rosu.
Geniul ingineresc se vede in produsele simple!
Complex si stufoso/imbarligat, asa poate sa construiasca orice dobitoc.
Subscriu!!!
Sunt de aceiasi parere pana la F-35 mai are mult de tras.
Sunt avioane din generatii diferite Migul 35-4+ fi f-35 generatia5-a!!!
pt. autorul articolului : la motoare eshti sigur ca sunt RD-35 MK KLIMOV, sau KLIMOV RD-33 MK?
https://en.wikipedia.org/wiki/Mikoyan_MiG-35
https://en.wikipedia.org/wiki/Klimov_RD-33
Din ce am citit eu, rusii au declarat ca-l vor lua in numar esential si ca l-au asemanat cu F 35 in sensul ca va acoperi “nisa” acestei clase in VVS, adica Su 50 va fi un fel de F 22 iar MiG 35 trebuie sa acopere restul….
Se vede treaba ca lui T-50 nu-i mai ramane nimic de acoperit, asa ca rusii o sa-i puna cruce 🙂
De ce sa-i puna cruce?
pai nu ar fi nimic deosebit, rusii au avut conceptul si inainte: Su-27/MiG-29. Ori e tradus complet gresit in articol ori rusul s-a aberat. Oricum T-50 e inca departe de F-22 iar MiG-35 inca si mai departe de F-35. Rusii inca nu au nici un singur aparat stealth operational. Americanii au lansat primul stealth in razboi acum 24 de ani, in 1989 in Panama. Mai e de curs apa pe Volga.
Folosirea aparatelor stealth pentru rusi nu este la fel de inportanta ca pentru americani.
Rusii merg pe alt drum. Citeste articole ale constructorilor rusi.
pai in momentul in care te exprimi ca “astfel incat a rezultat un avion in intregime nou si ca acesta (MiG-35) apartine aceleiasi clase cu F-35 Lightning II” automat te compari cu avionul american deci il iei ca referinta. Rusii mai umblau cu niste brasoave acum vreo 10 ani cand aveau display-uri alb-negru pe MiG-29 cum ca oricum nu trebuie color pt. ca la peste 6g vederea devine alb-negru. Adica adora sa spuna orice aberatie doar ca sa para in favoarea lor. Nu e importanta semnatura radar…hmmm…cine crede? Sigur, rusii adora sa se bata la bustul gol cu rachetele 🙂 Sa ne uitam doar cum arata ultimele nave rusesti!
Semnatura radar este inportanta dar nu este factorul covarsitor dupa scoala lor de aviatie. Ei urmaresc incarcatura utila, raza de actiune si alte lucruri. Ma rog este alta scoala de gandire si de constructie a avioanelor.
Trebuie sa vedem lucrurile putin mai larg. Neajunsurile din VVS ei mai compenseaza prin PVO, si radarele lor gen VORONEJ etc.
Sunt scoli care difera mult SUA cu Rusia sunt greu de comparat, fiecare are drumul sau de parcurs poate uneori se si interpatrund, dar in rest au drumuri diferite.
Pare un pas mic,dar vopsirea noilor avioane de lupta si transport rusesti(albastru-cenusiu) indica o apropiere de modelul american.Le sta foarte bine,mai ales la transport.
Da asa este a aparut o discutie acuma la ei fostul ministrul Serdikov era adeptul acestei culori.
Noul ministrul Saigu cica este pentru revenirea la culorile traditionale care erau inainte de venirea lui Serdiukov.
Sunt si la ei multe dezbateri pentru si contra.
Sa stii ca si pe mine m-a intrigat alegerea si am facut sapaturi. Serdiukov avea pretentia ca e mult mai ieftin uni color decat in culori de camuflaj locale. Adica primeaza pretul avionului. Pe urma a venit Shoigu si a detaliat ca versiunile colorate uni vor fi pentru export si ca pentru VVS se va pastra sistemul vechi. Adica primeaza eficienta. Dar vad ca SU34 pe care le-a primit VVS sunt tot uni. Naiba sa-i ia ca nu mai inteleg nimic.
Nu le ajung banii 🙂 .
MiG 35 probabil poate fi comparat cu un F 18 SH, numai ca are mult de “mancat” pana va fi deplin operational si construit in numar mare.., aici deja depinde de coruptia sau competenta organelor de conducere a Rusiei… si asta e cea mai mare problema la rusi si nu numai…
Argentina a fost de cateva ori in default, e sub embargo din cauza de Malvine
Acum cateva luni una din navele ei militare (una scoala cu panze, echivalentul lui Mircea al nostru) a fost sechestrata ca a obtinut nu stiu ce hdge fond o hotarare judecatoreasca, ca nu poti zice ca stat ca “piua”, m-am imprumutat si nu mai vreau/pot sa dau bani inapoi fara sa vrei macar sa ai un acord cu creditorii tai
si pentru ei chiar ca e singura optiune, nici macar rusii nu cred ca le dau ceva fara sa vada banii jos inainte
Noi nu suntem inca in situatia argentinei, de aia cred ca aveam totusi niste optiuni mai bune decat asta