Treaba asta e cu rusi. Cu rusi si sahul planetar. Ia sa vedeti…
Zilele astea, aliatii turci au insotit un IL-20 (ELINT) iar columbienii se plang ca doua Tu-160 le-au penetrat spatiul aerian. In Mediterana au intrat crucisatorul de batalie Petru cel Mare si crucisatorul Varyag.
Exemple recente, de recente micari pe tabla de sah terrana.
Conform unui raport al Ministerului Dezvoltarii Regionale… Rusia este inca nepregatita pentru un potential razboi in Arctica.
Raportul evidentiaza lipsa infrastructurii securitatii granitei, pregatirea insuficienta a personalului pentru lupta in conditii climatice grele si panta descendenta pe care aluneca inventarul populatiei din zona care reprezinta o cincime din teritoriul Rusiei.
Drept pentru care, militarii planuiesc formarea unei escadre de nave de lupta si spargatoare de gheata care incepand cu anul urmator sa protejeze rutele vitale din Arctica.
Asa ne anunta ministrul Apararii, Serghei Shoigu, care adauga:
“I hope we will find additional capability to transport cargo in the Arctic, including support of ships moving along the Arctic routes,”
Infanteristii din zona vor primi echipament nou, dedicat luptelor la… rece.
Doua aspecte duc la masurile pe care le va lua Rusia: resursele naturale neatinse ale Arcticii si posibilitatea de acces la petrol si gaze, data de cresterea temperaturii – fapt care cauzeaza, practic, mai putina gheata de infruntat.
Conform Doctrinei Arctice, adoptata de catre Rusia in 2008, Kremlinul a stabilit in mod oficial un termen limita pentru desfasurarea unei forte de arme combinate pentru a-si proteja interesele politice si economice in regiune, inclusiv unitati de graniceri si garda de coasta.
Termenul limita este 2020.
Ca si parte a ambitiosului program, Rusia are in plan si redeschiderea bazelor navale si aeriene din cateva insule, baze abandonate in anul 1993.
Separat de aspectele strict militare, guvernul Rusiei intentioneaza investirea a 44 milioane de dolari in proiecte sociale si economice in Arctica.
Tot pana in 2020.
Sursa: RIA Novosti
Legat de poza de la inceputul articolului, Pyotr Veliky a facut parte dintr-un convoi de zece nave apartinand Flotei Nordice care a trecut recent prin Stramtoarea Matisen, la nord de Peninsula Taymyr, sub “escorta” a patru spargatoare de gheata din cadrul Atomflot.
Cele patru spargatoare de gheata erau Vaygach si Taymyr, alaturi de cele mai mari si mai puternice spargatoare de gheata din lume – 50 Let Pobedy si Yamal.
Pare un detaliu neimportant… Numai ca in Stramtoarea Matisen, petrolierul Nordvik (6403 tone deadweight), vechi de aproape treizeci de ani, incarcat cu motorina, astepta de o saptamana asistenta dupa ce fusese avariat in urma coliziunii cu un iceberg.
Sursa: Barents Observer
Leave A Comment