Zilele trecute vorbeam în articolul “Lynxul italian va concura din nou împotriva blindatului uşor Tigr” despre contractul dintre ministerul rus al Apărării şi Iveco, un contract cu semne de întrebare.
Astăzi, ruşii au anunţat că ministerul refuză mărirea comenzii de vehicule blindate italiene de tipul LMV M65 Lynx. Conform ziarului Kommersant, anunţul a fost făcut de către Comandantul Forţelor Terestre, General Colonel Vladimir Chirkin. Acum, militarii se vor concentra asupra cumpărării de vehicule ruseşti “Tigr”, “Volk” şi “Medved”.
Primul contract, pentru producţia în Rusia a 1775 blindate Lynx, a fost semnat cu compania italiană Iveco în anul 2011. Contractul valora 1.5 miliarde de dolari.
Iniţial, ministerul rus al Apărării intenţiona ca în perioada 2013 – 2015 dorea să introducă în serviciu 727 vehicule Lynx.
În Iulie 2012 a devenit cunoscută intenşia ministerului de a mări numărul de vehicule italiene Lynx achiziţionate la trei mii, însă astăzi, conform ziarului Kommersant, s-a anunţat că se va respecta contractul iniţial care prevedea cumpărarea a 1775 blindate Lynx, pentru a se evita penalizările, dar cele încă 1275 preconizate nu mai prezintă interes.
Până în prezent, ministerul a primit 67 vehicule Lynx.
În cadrul primelor teste, care au dus în 2011 la alegerea Lynx-ului, Tigr a fost testat în vreme rea iar blindatul italian în vreme uscată.
Lux!
Şi, ar mai fi ceva… Comandantul Forţelor Terestre a mai anunţat şi că Rusia nu va cumpăra nici tancul italian pe roţi Centauro, aflat în teste la Kubinka, adăugând:
“It was all instigated by the former Ministry of Defense leadership, and we, you know, to keep the brand good customer, in fact comply with the terms of the contract. I think we will have to abandon the cultural ”
Sursa: Lenta
– Iulian Iamandi –
Pe romaneste, le-au tras-o italienilor.
Da, asa consider si eu. Am sa fac o scriere zilele astea despre Centauro.
Si eu cred ca le-au tras-o italienilor, mai ales ca si francezii incep sa simta pla ruseasca in afacerea Mistral.
pai nu este chiar asa…..pot spune ca este o solutie buna pentru ambele parti ale mariajului….Italienii au facut si fac ceva bani cu contractul initial, rusii se aleg cu o linie de fabricatie locala, cine stie paote chiar o sa vanda impreuna tertilor.
Tot italienii au beneficiat din plin de colaborarea cu YAK-ul altfel nu vindeau acum M 346 si asa mai departe.
Sa fim seriosi Centauro necesita drumuri bune pentru ca sa fie combativ sau desert nu drumurile desfundate din Rusia, aici un senilat este mult mai potrivit.
Rusii o sa faca probabil un tanc pe roti mult mai bine protejat si care nu o sa aiba decat cei 3-4 membrii ai echipajului.
Masinile astea italiene pur si simplu au inghetat la temperatura de -15 Celsius..rusii au ramas dezamagiti, tigrul merge pe zapada si pe ger.., habar n-are. 🙂
Pai unde scrie asta poti sa dai un link? Nu de alta dar in automotive standardul este pana la -40 de grade si ma indoiesc ca pentru un vehicul militar este mai jos de atat.
Am citit citeva articole pe tema asta, ultimul asta, dar e in rusa
http://vpk.name/news/83070_minoboronyi_otkazalos_ot_zakupki_italyanskih_bronemashin_iveco.html#form
cine stie poate rusii cauta “motive”, oricum este stiut lucru ca tehnica ruseasca rezista mai bine la ger., Din cite am inteles nici UAV-rile izraelene nu au rezistat frigurile din Caucaz..
faza cu UAV-ul inghetat in Caucaz e puuuutintel trasa de par din pct. meu d vedere. Aparatul ala poate zbura cu orele la plafon de 10.000m unde temperatura e in mod constant in jur de -50 grade Celsius. Nu cred ca in Caucaz e mai rau de-atat.
Nici eu nu cred.., Oricum, atunci cind te ocupi cu achizitii de tehnica militara – tot e un fel de politica, si politica dupa cum se stie e murdara. Producatorii mai anunta caracteristici mai ridicate decit se poate, cumparatorii mai dau din nas si spun altceva.. s.a.