Federația Rusă ar derula în prezent programe de dezvoltare ale unor aeronave de luptă de generația a sasea, sau chiar generația a șaptea.
Declarația a fost făcută de către comandantul Forțelor Aeriene Ruse, Generalul-Colonel Viktor Bondarev.
Potrivit declarațiilor acestuia, noile platforme ar putea să fie pilotate sau robotizate, corpul uman fiind o posibilă barieră în calea atingerii întregului potențial de utilizare al viitoarelor avioane de luptă.
Un termen cert până la care o nouă generație de avioane ar putea să devină operaționale, nu a putut fi comunicat, însă cu siguranță nu ar putea să fie vorba de câțiva ani.
Dacă industria aeronautică rusă nu ar începe acum dezvoltarea unei noi generații de avioane, ar echivala cu a nu mai dezvolta niciodată o altă generație, a declarat Viktor Bondarev.
Anterior, Dimitri Rogozin, a declarat că biroul de proiectări Suhoi a prezentat un prim concept de dezvoltare al unui avion de luptă de generația a șasea, în prezent fiind în curs de elaborare noile cerințe pentru avioane și sistemele de armament.
In iulie 2014, directorul United Aircraft Corporation, Vladimir Mihailkov, declara că primele avioane de generația a sasea ar putea să intre în dotarea aviației militare ruse undeva în a doua jumătate a anilor 2020, pentru aparatele de generația a șaptea un termen de livrare era greu de estimat.
Ținând cont de problemele pe care le întâmpină în prezent Rusia cu dezvoltarea unui avion de generația a cincea, respectiv PAK-FA, rămâne de văzut în ce măsură Industria Aeronautică Rusă va fi capabilă să dezvolte o generație superioară de avioane într-un termen de timp apropiat de declarațiile, destul de optimiste, ale diverșilor oficiali ruși, sau cel puțin în același interval cu aparatele de generația a șasea occidentale, pentru care se preconizează intrarea în serviciu undeva dupa anul 2030.
sursa: ruscur.ru
– David Victor –
Care sunt specificatiile ce definesc generatia a sasea? Dar a saptea? Trebuie sa existe un argument definitoriu pt aceste noi generatii, asa cum invizibilitatea face diferenta intre generatia a 5-a si gen 4++ . Daca nu vii cu ceva nou atunci ai tot generatia a 5-a, poate 5+ daca inventezi macar un nou tip de radar.
Bre – la ei e simplu. Orice modificare a PAKFA o sa fie generatia 5++++++++
Un avion diferit de PAKFA o sa fie generatia 6, iar altul diferit de cel de generatia 6 o sa fie din generatia 7.
SI acum e la moda cu generatiile prin Rusia: submarine de generatia a 5 a http://nationalinterest.org/blog/the-buzz/russia-already-developing-new-fifth-generation-submarines-13167
tancuri din generatia 3/5 http://www.businessinsider.com/plans-for-russias-t-14-armata-tank-2015-3
si tot asa, ca suna bine la prostimea sovietizata care-I voteaza.
unmanned!
Romania dezvolata generatia 11 bazata pe succesul avionului de vanatoare IAR 80
In Romania se proiectase avionul de generatie 6 (motor racheta, decolare de pe mare, si zbor la inalta altitudine) dar pe considerente de ce naspa e tara baietii sau apucat de facut lucruri adevarate, aducatoare de profit: gen UAV, skate-uri ultra mega upper high tech si multe altele….
Si Air Force a planificat bani de la buget ,incepand cu 2017,ptr. cercetare-dezvoltare avion gen. 6.Probabil configuratia va fi in stilul X-36.Mai popular zis”avionul fara coada”.
Iar Sukhoi este primul care s-a prezentat cu tema facuta la control,deocamdata la faza schitelor este usor,inteleg ca si alte birouri se straduiesc.
Vise de noapte! 🙂
Sigur nu e vorba de vodka?
Cred ca rusii se gandesc la avion de gen.a 6 a, sa dezvolte un monoreactor stealth, eventual folosind(cand si daca va fi gata), motorul Izdelie 30, sau la acel urmas al lui MiG-31, care insa se spune ca va fi o modernizare substantiala a acestuia.
Cu intrarea in serviciu in perioada 2025-2030, altceva nu cred ca pot face.
Stealth -ul se termina cu generatia 5.Viteza va fi marea calitate .
Si cu asta de generatie 5 ce mai fac ca vad ca il tot amana… Am impresia ca fura un pic de curent Bondarev…
eu ma intreb daca e posibila dezvoltarea unui avion cu motoare cu combustie rece care sa poata zbura fie hypersonic, fie la peste 6000km/h? rachetele de azi depasesc 3500km pe ora in mod lejer, unele chiar mach 4.
Tehnica exista deja,problema e pilotul:
https://www.flightglobal.com/news/articles/maks-russias-hypersonic-scramjet-experiment-could-416192/
Rusii ar trebui sa aiba operational in proportie de 100% un avion de generatia 5 si abia dupa aia sa vorbeasca de avioane de generatia 6.Stim cu totii ca la propaganda rusii stau foarte bine.Este mai usor sa vorbesti decat sa faci.Macar la vorbe nu vor rusii sa fie mai prejos fata de americani.
Asa e ,demagogi mari si nemtii din WW2 care au pictat sute de proiecte(Luft’46)!
Un nou birou de proiectare:
http://vector-aero.ru/
La astia birourile rasar ca ciupercile dupa ploaie. De zici ca pe timp de criza explodeaza nevoia de avionase … Poate pt aia care vor sa scape de “democratia ” autentica ruseasca :))))
Niste unii care trag niste linii de acioane pe calculator si deja sunt birou de proiectare :)))