Ministerul rus al Apărării şi Irkut au semnat un contract pentru livrarea a încă 30 de avioane multirol Suhoi Su-30SM către Forţele Aeriene Ruse până în 2016.
Primul contract între cele două părţi a fost semnat anul acesta, în luna Martie, tot pentru treizeci de avioane Su-30SM, iar Forţele Aeriene Ruse au recepţionat deja primele două avioane de acest tip pe 22 Noiembrie.
“In line with the new contract, Irkut will build 30 additional aircraft of this type for the Defense Ministry by 2016,”
A comunicat Ministerul.
Su-30SM este ultima dezvoltare a familiei de bimotoare Su-30, derivată din monolocul Suhoi Su-27.
Noul avion dispune de un radar cu performanţe îmbunătăţite, sisteme de comunicaţii şi identificare amic-inamic noi, scaune catapultabile noi şi chiar armament nou.
De asemenea, Su-30SM beneficiază de motoare cu tracţiune vectorială şi ampenaje canard, care îi permit supermanevrabilitate la înălţimi mici.Sursa: RIA Novosti
– Resboiu –
Navighează în portal:
Resboiu Master; Armata Română; Forţe Speciale; Space; Revista Resboiu; Forumul Resboiu;
De ce rusii nu isi comanda SU35?
Si-au comandat si Su 35 48 de bucati dar se pare ca si Su 30Sm care este varianta MKI++ este una foarte buna si excelenta pentru a umple golurtile lasate de flota imbatranita.
deja se pare ca VVS-ul are perspective foarte bune 30 Su 30 SM + 30 Su SM + 48 Su 35 + 36 de Su 34…
Sunt comandate si Su-35.
Su-35 este monoloc, în timp ce Su-30SM este biloc, mai suplu pentru misiunile aer-sol.
Chestia e ca Irkut si-a “dat mana” la fabricarea de Su 30 MKI pentru India.,linia de asamblare e pe roti de multi ani, plus, rusii au studiat Suhoaiele din India,problemele,comportamentul in diferite conditii climaterice si au ajuns la concluzia ca asa ” samaliot” bunicel trebuie fabricat in continuare si pentru VVS.,plus ca Su -35 nu are biloc, pilotii de Su-35 vor zbura mai intii pe Su 30.
Concluzia mea e ca Irkut s-a pus bine pe baza comenzilor la inceput chineze, mai apoi indiene, in special cu ajutorul ultimilor a aparut familia Su 30 MK.
Cindva URSS-ul a ajutat mult India, aceasta la rindul sau a ajutat companiile rusesti producatoare de armament cu comenzi mari si bani., Sa vezi dupa ce dau rusii Vikramaditya cum se apuca si de portavioane.. 🙂
Aici un omulean ( bogat,cred eu..) si-a implinit visul – a zburat ca pasager pe Su30 pilotat de Anatolie Kvociur.. Interesant e ca Kvociur a efectuat figuri de pilotaj asa ca ” kolokol ” si astuia nu i-a fost rau de loc,.. 🙂 si nu-i tinar..
http://www.youtube.com/watch?v=dsefZLs4Ar8
Foarte tare! Il invidiem… 🙂
“Taurete, opreste! Sa moara…” :))))))))))))
Daca nu stii clipul cu Taurete, opreste, cauta-l pe youtube si ai sa razi cu lacrimi. 🙂
Da-le naibii de portavioane. Sa faca mai intai toate Borei-urile si cateva Severodvinsk. Atunci sa vezi iures. Ce naiba sa faca cu un portavion acum? Sa apere Arktika? Lasa-l mai incolo cand li s-or face dor de cald si vor dori sa se mute prin Caraibe.
Fantastic.
Anatoly e un adevarat as al erului, stiu ca intr-un videoclip zbura in orasul lui natal si toti il admirau.
Ce chip uimit avea nenica dupa ce a aterizat, uimitor cum zburau razant cu norii si mai ales cu capul in jos.
Offf, sa tot iti cheltui averea pe asemenea distractii.
important e – sa nu “versi” in masca :))
Ma gandeam ca ar fi fost mai ok ca rusii sa se doteze deocamdata doar cu S35,deocamdata cel mai performant avion al Rusiei, iar cand PAK-ul va fi operational, sa se doteze exclusiv cu acest avion de generatia V.
Nu stiam ca SU35 este construit doar monoloc.
Su 30 SM are gene de Su 35 in el doar ca este mult mai optimizat pentru misiunile multirol si nu este chiar asa de performant ca si Su 35 la capitolul aer-aer. Pentru “Strike” as merge pe avioane biloc oricand in dauna unui monoloc deoarece incarcarea pe pilot este mai mica in cazul echipajului de 2.
Rusia datorita marimii imense nu isi pune aceleasi probleme logistice ca si Romania care vrea sa cumpere 16 avioane si care siar dori sa fie toate la fel.
Practic la flota imensa a USA sau Rusia costurile logistice legate de exploatarea mai multor aparate nu se mai simt asa de puternic.
Su T 50 PAK FA mai are mult pana ce va iesi intr-o versiune finala si atunci cand va fi in serie va fi varf de lance din cauza costurilor mari de productie in comparatie cu avioanele de generatia 4.5 sau 4++
La rusi costurile sunt un element esential in proectare si productie. Ei isi fac planuri pe cel putin 5-10 ani inainte.
Pentru noi sunt costuri mari sa cumparam avioane la mana a doua.
Pentru ei nu, ei altfel gandesc si procedeaza, e diferenta foarte mare intre noi si ei in modul de gandire si de actiune. Au alta mentalitate asta este foarte clar.
Nu vreau sa jignesc dar lucrurile difera foarte tare.
Eu nu puneam problema ca rusii nu se gandesc la costuri de operare, isi fac avioanele pentru ei cu cerintele lor speciale si in plus le fac ca sa fie dintre cele mai bune.
Ei isi asambleaza o flota care sa aiba misiuni diferite si sa execeleze in ceva, de exemplu Su 30 SM exceleaza in atac la sol dar si aer-aer este foarte performant as spune ca este la 80%-90% din capabilitatile lui Su 35 BM la BVR si 95 % la WVR.
Da ai dreptate asa este.
Ruskie Vitiazi (patrula acrobaticà)vor fi echipati cu Su-35S si Su-30SM, a anuntat astàzi vice-prim ministrul rus Dmitri Rogozine.
interesant,pentru ce le trebuie bilocuri in echipa acrobatica.., sa antreneze tinerii piloti?,
din considerente de marketing
Poate mai vand cateva bucati, asa cum au facut MKI poate mai comanda cineva
nu neaparat ca sa promoveze dubla desi e si asta un criteriu. Mai toate formatiile de acrobatie au in componenta cel putin o dubla pentru zboruri VIP in general.
Aici cred ca Rogozin o ia pe aratura. Daca as fi pilot de acrobatie aeriana nu mi-as schimba avionul decat cu pistolul la tampla ( da mai stii?…). E ca si cum unui jocheu i-ai schimba deodata calul!
Pài au Su-27 acuma. Ràmân în familie.
Da da nu-i totuna sa zbori pe originalul pe care ti-ai facut cariera sau pe “varul” sau. Sunt diferente minime dar in aviatie orice schimbare (de pilda a masei totale) este o mica “revolutie”. E greu sa te adaptezi sau sa te readaptezi chiar daca avionul are aceeasi forma si vezi in fata ta aceleasi display-uri din aceeasi carlinga familiara. Alocarea pilotilor se face “pe avion” nu pe marca lui si Rogozin nu stie asta probabil. La rusi avioanele sunt “botezate” cu nume si prenume exact ca persoanele! Adica se recunoaste “unicitatea” lor. Orice avion e unic chiar daca face parte din aceeasi familie. Aeronava “Muntenia” nu este identica in zbor cu “Transilvania” chiar daca sunt acelasi model. Nici una nu e identica cu cealalalta chiar daca in principiu sunt frati gemeni. Si acrobatia aeriana presupune fortarea avionului pana la limita. Orice schimbare a avionului chiar si cu unul nou nout identic este un mare risc.
@stu wilson: nu stiu daca Rogozin a luat-o pe aratura dar “Ruski Vitiaz” sunt formatie militara nu aeroclub privat. Ca atare, zboara pe ce li se ordona nu pe vor.
Da, dar orice avion e “unic” chiar daca e produs in serie. Ca sa faci acrobatie trebuie sa-ti cunosti avionul la perfectie, sa-i stii toate “toanele”. Si dupa ce te antrenezi o viata pe unul si reusesti in cele din urma “sa-l stapanesti”, vine Rogozin si spune ca o sa-l schimbe! Si nici macar cu unul “identic” ci cu unul biloc. Sa nu-si traga singuri un glont in picior.
Adevarul e ca pilotii de la Kubinka inainte de formarea grupei Russkie Viteazi., au zburat pe MiGuri incepind cu 15,17,19,21,23 si MiG 29, iar din 1989 primind primele Su 27 au inceput sa zboare pe astea., Deci este logica o evolutie in echipament, plus ca cu introducerea Su-35 si 30 in aceasta grupa se face un fel de reclama la productia Complexului Industrial-Militar rus..
Inca o chestie, ( am citit-o numai ce pe Wiki…) ei au avut mereu bilocuri in componenta grupei, pentru antrenarea noilor membri.. Plus ,suhoale grupei sint la limita resursei de zbor. Asa zice sursa http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D1%83%D1%81%D1%81%D0%BA%D0%B8%D0%B5_%D0%92%D0%B8%D1%82%D1%8F%D0%B7%D0%B8
Si care ar fi resursa pt un Su-27?
Su-35BM ar trebui sa aiba o resursa de 6.000 ore, si spun ca are o resursa de zbor mai mare decat Su-27.
MiG-29 are o resursa de 2.500 ore zbor, si ar putea fi prelungita pana la 3.500 ore zbor.
MiG-21 ar avea o resursa de 4.000 ore zbor.
Cam ce resursa o avea Su-27 si cat mai poate fi prelungita la o adica.
Da dar nu faceau acrobatie cu alea. Nu erau “cascadori”. Ca sa fi cascador nu trebuie sa schimbi ceea ce merge. Din contra, conservatorismul e legea de baza.
cit de bun n-ar fi calul.. moare odata 🙂
Pana la urma da…dar pana atuncea “nu mor caii cand vor cainii”..sau cand o vrea Rogozin.
Un scenariu interesant de caft F22,F35 cu Su30,MIG35 si Rafale
http://www.youtube.com/watch?v=vnUwxDhE1kU
Am spus si repet, F-22 a fost cerat pentru Hollywood.
E cel mai bun in filme. Ma mir cu de nu l-au folosit si in filmul Pearl Harbor :))
Un avion unicat acest f-22 nea scapat si de Transformes, si de Iron Sky, si ohoo onfinit de amenintari.
Cred ca f-22 a fost comandat in numar asa mare de casele de productie pentru ca acolo fac fata, numai in fictiune.
De la sec.38, filmul paleste.
Exagerarea nu are margini ,.. atunci cind nu esti cenzurat.., F -22 este el un super avion, nu ma indoiesc de acest fapt ( la banii care costa, ar fi pacat sa nu fie.. ) dar unde sint limitele fanteziei.. 🙂
Da mi-a placut ca a fost nevoie de 4 R 73 ca elicopterul de salvare sa fie oborat de MIG-uri, ma intreb daca erau rachetele inerte..
Pai da,sa doboare elicopterul de salvare, altceva ce????
Ii rog pe unii sa repete dupa mine:
STEALTH
AMRAAM
HARM
HUD
DATA LINK
DREAM ON
Poate ai vrut sa spui ca numai in faza de prototip a lui Pak Fa putem spune in cor:
STEALTH
AMRAAM
HARM
HUD
DATA LINK
DREAM ON
pentru ca lista va continua dupa ce va fi finalizat.
F-22 fictiune, mor pilotii la sol in el din cauza lipsei de oxigen.
Cel mai tare ma distreaz la americanii astia, cand pun niste neica nimeni la interviuri in aceste clipulete.
si spun aia cu atat patima ca ce buna e aviatia lor, probabil ca in felul asta nu-si pierd locurile de munca.
E bine sa dai din papagal ca altfel adio mancare la copii.
Ce imi place cat de bine merge toata electronica si radarele rachetelor AI 120 AMRAAM D, si cat de prosti sunt aia cu sistemele lor optice care nici macar in WVR nu resusesc ca sa detecteze F 22-ul, pe langa asta SPCTRA nu functioneaza, MICA de-asemenea nu functioneaza si B1 R “duce” fara prea mari probleme lovituri cu rachete aer-aer cu raza medie de actiune.
Oricum ce m-a surprins este faptul ca si ameicanii se gandesc la “cobra lui Pugacev” ca la o manevra de lupta deci supermanevrabilitatea are aplicatii practice.
In rest este doar un video de promovare nimic mai mult decat echivalentul simularilor in care Su 35 BM snopeste in bataie Typhoon-ul – “Wishfull thinking”
Uite ca au primit avioanele
http://englishrussia.com/2017/03/14/russian-aerobatics-group-russkie-vityazi-got-new-su-jets/
ce urite sint. depasite la toate capitolele fata de ce se face la ora actuala in State.