Indian MiG-29K and Sea Harrier

Conform declaratiilor lui  Vladimir Komoyedov (sef al Comisiei de Aparare a Parlamentului Rus), citat de RIARSK MiG este unul dintre producatorii de “pagube” la Bugetul de Stat.

“MiG Corporation has been a loss-making enterprise in recent years. The less than optimal distribution of manufacturing infrastructure causes some concern,” a declarat oficialul. Tot el a mai mentionat ca in ultimii ani ponderea avioanelor MiG aflate in dotarea Ministerului Apararii este in continua scadere, spre deosebire de anii de glorie ai URSS cand acestea constituiau coloana vertebrala a VVS-ului. (Mai mult ca sigur nimeni nu e surprins de declaratiile lui Komoyedov, dificultatile prin care trece MiG fiind arhicunoscute.)

Totusi, Corporatia MiG are in derulare mai mult de 100 de contracte, cu 20 de tari, contracte care insumeaza mai bine de  6 miliarde de fosnitori verzi.

Dintre aceste contracte doua ies in evidenta:

Primul, semnat cu India in 2008, se refera la modernizarea a 65 de aeronave MiG-29 ale Fortelor Aeriene Indiene. Contra sumei de 850 milioane $ cele 65 de MiG-uri 29 vor fi aduse la standardul UPG. Scurt pe doi, standardul UPG presupune un pachet de avionica similar cu cel instalat me MiG-29 K si KUB livrate Marinei Indiene. Primul MiG-29 modernizat la standard UPG a fost finalizat la sfarsitul lui Februarie  2011, livrarea catre beneficiar trebuind sa aiba loc pana la sfarsitul aceluiasi an. Totusi, primele 6 MiG-29 UPG, modernizate in Rusia, au fost livrate Indiei abia luna aceasta. Restul, ar urma sa fie reparate si modernizate in India. Modernizarea aeronavelor indiene este facuta in jurul radarului cu scanare electronica activa Zhuk-A, capabil sa detecteze pana la 30 de tinte aeriene (generand solutii de tragere impotriva a 8 dintre ele) de la distante de maxim 200 km. (via Lenta)

Si tot de la Lenta aflam ca pana in 2014 primele aeronave multirol MiG-35 vor fi livrate VVS-ului. Aceste vor fi livrate in configuratie monoloc sau biloc, fiind echipate cu 10 puncte de acrosaj pentru o incarcatura maxima de 6.5 tone. Sistemul de conducere a focului va fi construit tot in jurul radarului AESA Zhuk-A. Conform unor informatii publicate in 2009, Ministerul Rus al Apararii ar fi interesat de achizitionarea a cel putin doua escadrile de avioane MiG-35.

– Griffon236 –

Navighează în portal:

Resboiu MasterArmata Română;Forţe SpecialeSpaceRevista ResboiuForumul Resboiu;